ראש הממשלה נתניהו: "הפסקת המלחמה לפני השגת היעדים תפגע בישראל לדורות"

"ישראל בהנהגתי לא תתפשר על פחות מניצחון מוחלט על החמאס", הצהיר נתניהו • עוד הוסיף: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים באיראן? אנחנו תוקפים, איראן זה ראש התמנון" • בנוגע לעסקה אמריקנית אמר: "ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד 'לא' גם לידידים שלנו"

נתניהו: "תקפנו גם באיראן" || לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) דברים בעקבות המלחמה בעזה וההצעות המדיניות שמונחות על השולחן על ידי גורמים שונים בעולם: "ב-48 השעות האחרונות לוחמינו ניהלו קרבות עזים בחאן יונס ובצפון הרצועה. הם השמידו מתקן ענק לייצור רקטות. המלחמה נמשכת בכל החזיתות והיא תימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו. זאת ההנחיה שלי וזאת ההנחיה של הדרג המדיני והצבאי". 

עוד הוסיף נתניהו: "אני אומר בפשטות וביושר - הניצחון יקח עוד חודשים ארוכים אבל אנחנו נחושים להשיגו. בזמן ששלוחינו מחרפים את נפשם אני שומע קולות אחרים שמנסים לרפות את ידינו. יש מי שטוענים באולפנים שאי אפשר לנצח - אני ודוחה את זה על הסף. ישראל בהנהגתי לא תתפשר על פחות מניצחון מוחלט על החמאס. אני אומר זאת שוב שאיש לא יטיל ספק - אנחנו חותרים לניצחון מוחלט - לא רק להכות בחמאס אלא ניצחון מוחלט. אנחנו נמשיך להילחם בכל העוצמה עד שנשיג את כל מטרותינו: החזרת החטופים חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה איום. הפסקת המלחמה לפני השגת ייעדינו תפגע בישראל לדורות".  

לוחמי חטיבת כפיר נלחמים בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

"אנחנו פועלים להבטחת בטחוננו לדורות", הצהיר נתניהו, "הפסקת המלחמה תשדר מסר של חולשה ותוביל לטבח הבא. הניצחון יושג רק אם נישאר ממוקדים בהשגת הניצחון ומאוחדים מאחורי החיילים הגיבורים שלנו. יהיו לנו קשיים ואתגרים בדרך אבל אחרי הטבח הנורא של השבעה באוקטובר אין לנו ברירה אחרת. זה ניצחון שעלינו להשיג למען בטחוננו. אני מתחייב בפני לוחמינו והמשפחות השכולות ואני מתחייב בפני משפחות החטופים: אנחנו לא נעצור ולא נסיים את המלחמה בלי השבת יקירינו הביתה ולא נסיים את המלחמה בלי הניצחון המוחלט". 

רה"מ נתניהו: "אמשיך להילחם בחמאס - ואתם תמשיכו להילחם בי" || לע"מ

בנוגע להצעה שרוקמת ארה"ב אמר נתניהו: "ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד 'לא' גם לידידים שלנו. להגיד לא כשצריך ולהגיד כן כשאפשר. למרות שכך נהגתי, הדבר הזה לא מנע ממני להרחיב את מעגל השלום וזה לא ימנע ממני ואני נחוש להשיג את זה להרחיב לעוד מדינות באזור". 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: אי.פי

על הסיוע ההומניטרי אמר: "סיוע הומניטרי מינימלי זה מה שאנחנו מספקים. אני חושב שיש הבנה שזה נחוץ להמשך המלחמה.
אם אנחנו רוצים להשיג את ייעדי המלחמה אנחנו נותנים את הסיוע המינימלי וזה מינימלי לעומת 1500 משאיות שהיו נכנסות ביום". 

על סיום המלחמה: "היום שאחרי זה היום שאחרי חמאס. אנחנו מקיימים דיונים על הנושא הזה במל"ל ובקבינט המלחמה. התנאים שלי ברורים והצבתי אותם לא פעם - חיסול החמאס, פירוז מלא ושליטה אזרחית וניהול אזרחי שלא מטיף להשמדת ישראל. אני יכול להגיד שאני מטיל ספק שנוכל להשיג משהו כל עוד החמאס שם כי אנשים יקבלו כדור בראש כל עוד חמאס שם ויהיה קשה להתחיל את היום שאחרי". 

על הכנסת התרופות לחטופים בעזה: "הצלב האדום לא שיתף פעולה עם המאמץ שלנו להכניס את התרופות אז עקפנו אותם באמצעות המתווך הקטארי שהתחייב שהוא ידאג - כך הוא אמר שהתרופות יגיעו עד אחרון החטופים". 

אספקה מקטאר הכוללת תרופות לחטופים, צילום: אי.אף.פי

במהלך מסיבת העיתונאים נשאל נתניהו בנוגע להנהגתו בזמן מלחמה ובעת משפט שמתקיים בענינו בו זמנית. על דברים אלו אמר: "אין מקום ואין מישהו שחף מטעויות. אין דבר כזה אבל אמרתי לא פעם - אני אמשיך להילחם בחמאס ואתם תמשיכו להילחם בי. זו החלוקה עם האולפנים. כפי שאתם יודעים עד היום דבר אלא הפריע, עורכי הדין שלי מנהלים את המשפט". 

בסיום מסיבת העיתונאים נשאל נתניהו מדוע ישראל לא תוקפת באיראן, תשובתו הייתה "מי אמר שאנחנו לא תוקפים באיראן? אנחנו תוקפים. איראן זה ראש התמנון, אתה רואה את הזרועות מסביב- חות'ים, חיזבאללה, חמאס, איראן עומדת מאחורי כולם. דמיינו מה איראן יכולה לעשות במזרח התיכון. לכבוש אותו, למוטט משטרים, לשלוט במעברים ימיים, לאיים בעצם על העולם כולו. את כל זה היא עושה ללא נשק גרעיני, אז תחשבו עד כמה זה חשוב שנעצור אותה מלקבל נשק גרעיני". 

מתקן גרעין באיראן (להמחשה), צילום: רויטרס

מוקדם יותר במהלך הערכת מצב בצפון אמר שר הביטחון גלנט: "אנחנו חייבים לקחת בחשבון אפשרות של התדרדרות המצב בצפון, מבלי שרצינו. אם זה יקרה, אנחנו נגבה מחירים כבדים, מחיזבאללה ומלבנון, אבל גם כאן יהיו פגיעות. ולזה אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים. והמרכיב האזרחי הוא מרכיב מאוד חשוב". גם הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס אתמול להתחממות בגבול הצפון ואמר כי הסבירות למלחמה גבוהה מבעבר. 

בפן המדיני, אישר גורם ישראלי כי הממשל האמריקני עובד בימים אלה על עסקת ענק אזורית שתביא לסיום המלחמה, לנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי, לשחרור החטופים - ולמשטר חלופי בעזה. מוקדם יותר היום נודע כי מדינות ערב עובדות על יוזמה להבטחת הפסקת אש ושחרור חטופים מעזה, כחלק מתוכנית רחבה יותר של נורמליזציה בין סעודיה לישראל, זאת אם ישראל תסכים לצעדים "בלתי הפיכים" לקראת הקמת מדינה פלשתינית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר