בן גביר הצהיר כי הוא אינו כפוף להסכמים קואליציוניים - גנץ עשוי לפרוש מהממשלה

מינוי מפכ"ל חדש למשטרה יכול להביא לפרישת המחנה הממלכתי, שם מבהירים: "הסעיף לאיסור מינוי בכירים בזמן המלחמה הוא סעיף יסוד בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הליכוד" • מאידך, השר לביטחון לאומי יודיע תוך שבועיים אם החליט למנות מפכ"ל חדש או להותיר את שבתאי לתקופת כהונה נוספת

השרים בן גביר וגנץ. תשאירו את הםפוליטיקה בצד. צילום: אורן בן חקון ויואב דודקביץ

האם מינוי מפכ"ל חדש למשטרה יביא לפרישת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מהקואליציה? בעקבות דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי הוא אינו כפוף להסכם, וכי בכוונתו להודיע בעוד שבועיים אם החליט למנות מפכ"ל חדש או לא, במחנה הממלכתי מבהירים: "הסעיף לאיסור מינוי בכירים בזמן המלחמה הוא סעיף יסוד בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הליכוד".

גורם במפלגה אמר כי "הפרתו היא הפרת ההסכם". לדבריו, "הציפייה מראש הממשלה היא לעמוד בהסכם שעליו הוא חתום ולמנוע את מינוי המפכ"ל על ידי שר בממשלתו".

השר לבטחון פנים איתמר בן גביר והמפכל" יעקב שבתאי, ארכיון, צילום: הרצי שפירא

כזכור, בראיונות שהעניק ביממה האחרונה באולפני טלוויזיה, הבהיר השר בן גביר כי הוא אינו רואה את עצמו כפוף להסכם עם גנץ, היות שאיש לא התייעץ איתו ולא עדכן אותו אודותיו. בן גביר אמר כי יודיע בתוך שבועיים אם החליט למנות מפכ"ל חדש או להותיר את המפכ"ל הנוכחי לתקופת כהונה נוספת. במחנה הממלכתי אמרו עוד כי "המשטרה תפקדה מצוין ב-7 באוקטובר תחת המפכ"ל המכהן, וכן בתקופה שלאחר מכן, ואין שום צורך לעשות כעת זעזועים נוספים בארגון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר