בעיצומה של מלחמה: ישראל מחליפה את שר החוץ שלה

השר המכהן, אלי כהן, יעבור למשרד האנרגיה ואילו שר האנרגיה, ישראל כ"ץ, יתמנה לתפקיד שר החוץ לשנתיים • החילופים יעלו להצבעה טלפונית בין השרים ואז יובא המהלך לאישור מליאת הכנסת • החילוף צפוי להתבצע עד לסוף השבוע הבא

יקחו את הביטחון? אלי כהן וישראל כ"ץ. צילום: מארק ישראל סלם ואורן בן חקון

החילופים במשרד החוץ: בעיצומה של המלחמה, כשהחזית הבינלאומית נדרשת כגיבוי בדרום ולמניעה בצפון, יושלם השבוע הליך החילופים במשרד החוץ. השר המכהן, אלי כהן, יעבור למשרד האנרגיה ואילו ישראל כ"ץ, המכהן כשר האנרגיה, יתמנה לתפקיד שר החוץ לשנתיים. בכך תתממש הרוטציה שסוכמה עם השבעת הממשלה.

לע"מ

על פי התכנון בלוח הזמנים של הממשלה, באמצע השבוע יעלו החילופים להצבעה טלפונית בין השרים, ביום רביעי הנושא יבוא לאישור מליאת הכנסת ועד לסוף השבוע יוחלפו השרים בשני המשרדים.

יצויין כי נושא הרוטציה במשרד החוץ עלה מספר פעמים לדיון ציבורי וספג ביקורת. רבים חשבו כי החלפת שר החוץ בשעת מלחמה אינה משרתת את ישראל ורה"מ בנימין נתניהו אף התייחס לסוגיה בעצמו לפני כשבוע במהלך מסיבת עיתונאים ואמר "אני שכחתי את זה, אני לא מתעסק בזה. לא בדקתי את העניין. אני יכול להגיד שכרגע יש מאמץ מתמשך להבטיח את מרחב הפעילות המדינית שבלעדיה לא נוכל לקיים את המלחמה לאורך זמן".

שר החוץ אלי כהן בפגישה בקפריסין, צילום: שלומי אמסלם

למרות הניסיון לחמוק מן העניין, התעקשותו של השר ישראל כ"ץ לקיים את הרוטציה כפי שסוכמה, הובילה להחלטה לבצע את המהלך. 

משימתו האחרונה של אלי כהן הייתה רק אתמול, כאשר הגיע לקפריסין ונפגש עם מקביליו באשר לקידום מסדרון ימי מנמל לרנקה ועד לרצועת עזה. נתיב ימי בפיקוח ישראלי, שיאפשר העברת סיוע הומניטרי ממדינות העולם לפלשתינים מבלי לעבור דרך ישראל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר