היועמ"שית הודיעה: בהתאם להחלטת הממשלה - הכספים הקואליציוניים מוקפאים, פרט לאלה המיועדים לצורכי המלחמה

על-פי מכתבה, כדי להשתמש בכספים אלה לצרכים אחרים נדרשת החלטת החרגה של הממשלה • "ברירת המחדל היא שהתקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים מהווים עתה מקור תקציבי לצרכים הנובעים מהלחימה"

גלי בהרב מיארה (ארכיון). צילום: יונתן זינדל/פלאש90

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה הערב (שלישי) כי הכספים הקואליציוניים מוקפאים על-פי החלטת הממשלה, וישמשו רק לצורכי הלחימה. לדבריה, לצורך שימוש אחר באותם כספים, נדרשת החלטה של הממשלה להחריג את השימוש.

"בקצרה ייאמר שנוכח מלחמת 'חרבות ברזל' החליטה הממשלה כי התקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים, אשר טרם הוקצו או שטרם התקבלה לגביהם התחייבות, מהווים מקור תקציבי למימון צרכים הנובעים מהלחימה", נכתב על-ידי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, מאיר לוין.

"העמדה המשפטית היא שלצורך שימוש אחר בסכומים אלה, שלא למטרות הצרכים הנובעים מהמלחמה (כמפורט באותן החלטות), יהיה צורך בקבלת החלטת ממשלה שתחריג באופן מפורש את הקצאות הכספים לייעודים הספציפיים. במילים אחרות, ברירת המחדל היא שהתקציבים שיועדו, כאמור, ליישום הסכמים פוליטיים, מהווים עתה מקור תקציבי לצרכים הנובעים מהלחימה, ועל-מנת לעשות שימוש אחר בכספים ובענייננו - שימוש בכספים שטרם הוקצו או שטרם ניתנה התחייבות לגביהם לפי ייעודם המקורי (לפי החלטה 511) תידרש החלטת החרגה מפורשת של הממשלה".

התנועה לאיכות השלטון מברכת על החלטת היועמ"שית להקפיא את הכספים הקואליציונים: "התנועה עתרה לבג"ץ נגד המשך חלוקת הכספים הקואליציוניים, ואף עזרה בניסוח הצעת חוק בנושא, ומברכת את היועמ"ש על שהשיבה את קול ההגיון והודיעה על הקפאת הכספים הקואליציוניים".

"מדובר בהחלטה חשובה ביותר- באין אף מבוגר אחר בממשלה, טוב שהיועצת המשפטית לוקחת את האחריות אליה ועוצרת את שעורריית חלוקת הכספים הקואליציוניים. אל מול אוזלת היד של השירות הציבורי, מפגינה היועצת המשפטית אומץ ונחישות, ומדגישה את הצורך בשירות ציבורי עצמאי, חזק והגון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר