אהוד ברק (ארכיון). צילום: הרצי שפירא

אהוד ברק על המחאות נגד הרפורמה: "חלק מהאנשים יאבדו את חייהם"

ראש הממשלה לשעבר התראיין ל-CBS והצהיר: "נביא לזה סוף - לא משנה מה המחיר" • ברק שנמצא בניו יורק טען כי האלימות "תמיד מגיעה מהימין" • בליכוד הגיבו: "מדובר במגלומניה אישית של אהוד ברק להפיל את ממשלת הימין ולחזור להיות ראש ממשלה בכל מחיר - כולל במחיר חייהם של אזרחים ישראלים"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק טען אתמול (ג') בראיון לרשת CBS האמריקנית כי הישראלים ינקטו במרי אזרחי לא אלים במטרה לסכל את הרפורמה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו.

ברק אמר: "אנחנו נחסום את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה, יהיו עליות ומורדות, זה אולי ייקח זמן, וייתכן שחלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך. נביא לזה סוף - לא משנה מה המחיר".

ברק, שמבקר בימים אלו בניו יורק, תקף את ראש הממשלה נתניהו: "הממשלה של נתניהו לא לגיטימית. הוא נואש ומבודד, נמצא מחוץ לפוקוס ולא מאוזן". ברק גם טען כי האלימות כלפי המפגינים "תמיד מגיעה מהימין".

רועי אברהם/לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/לע"מ

לדבריו, המחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה תעלה בחיי אדם: "אנחנו נצטרך להתמודד עם עמל, זיעה ודמעות. ייתכן שתהיה אלימות, שתמיד מגיעה מהימין", אמר.

שלשום תקף ראש הממשלה נתניהו את הישראלים שמפגינים נגדו בארצות הברית והאשים כי הם "חוברים לאש"ף, איראן ואחרים". חברי כנסת וארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית גינו בחריפות את דברי נתניהו וכעבור שעות יצאה הבהרה מלשכתו: "הוא התכוון לכך שיפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS".

בליכוד הגיבו לדבריו של ברק: "מוביל הפגנות השמאל אהוד ברק שהבטיח הרבה לפני הרפורמה המשפטית ש״גופות יצופו בירקון״, ממשיך להסית לרצח ואומר היום ש״אנשים יאבדו את חייהם בהפגנות״. זאת לא מחאה נגד הרפורמה המשפטית, זאת רק מגלומניה אישית של אהוד ברק להפיל את ממשלת הימין ולחזור להיות ראש ממשלה בכל מחיר - כולל במחיר חייהם של אזרחים ישראלים. אנו דורשים מגורמי אכיפת החוק לשים סוף להסתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו