למרות התנגדות לוין: לנתניהו יש גב משמעותי בליכוד לבלימת הרפורמה המשפטית

בסביבת נתניהו ממתינים שהוא ייצא אל התקשורת ויהפוך את המהלך לרשמי כדי שיתמכו בו • עצירת החקיקה תאפשר קידום וטיפול בנושאים אחרים בוערים כמו הנושא הביטחוני והמשילות בתוך הערים • שותפיו החרדים של נתניהו מרוצים מתמונת המצב החדשה

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בכיכר הבימה (ארכיון). צילום: ללא קרדיט

הדרך לפשרה עוברת קודם כל בקואליציה: ראש הממשלה נתניהו פועל כבר שבועות כדי להכשיר את המהלך שהתפרסם אמש - דחיית החקיקה המשפטית בתיווך בית הנשיא אל מול יו"ר המחנה הממלכתי גנץ.

בליכוד טוענים כי נתניהו לא הסתיר כי זו כוונתו לאורך חודשי הקיץ ואף הסתייע בסקרים כדי להוכיח ללוין שאין אפשרות להמשיך בחקיקה שמסכנת את הצבא ואף את הישרדות הממשלה. שרים בסביבת נתניהו ממתינים שהוא ייצא אל התקשורת ויהפוך את המהלך לרשמי כדי שיתמכו בו, אך מאחורי הקלעים לנתניהו יש גב משמעותי בליכוד לבלימת הרפורמה המשפטית.

הנשיא הרצוג על מתווה הפשרה החדש: "נדרשת מנהיגות כדי לנצל הזדמנות נדירה" // עומר מירון

התרחיש שנתניהו מקדם: עצירת החקיקה המשפטית לשנה וחצי, מה שיאפשר קידום וטיפול בנושאים אחרים בוערים כמו הנושא הביטחוני והמשילות בתוך הערים. החקיקה המשפטית אולי תשוב אל השולחן בשלהי ימיה של הממשלה כאשר סכנת פירוקה ממילא ממתינה באופק והסיכון ירד משמעותית. למרות דבריהם של שותפיו של נתניהו סמוטריץ' ובן גביר נגד, ההערכה בליכוד היא שהם לא יפרקו את הממשלה.

לוין נגד המתווה של רה"מ והנשיא: "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה הזו" // באדיבות "שמונה אפס אפס", רדיו קול ברמה, ויונתן זינדל/פלאש 90

שותפיו החרדים של נתניהו מרוצים מתמונת המצב החדשה. מאחורי הקלעים הם אלה שדורשים מראש הממשלה כבר שבועות לשנות את סדרי העדיפויות: לקדם את חוק הגיוס, לקדם מטרות אחרות ולהשאיר מאחור את החקיקה המשפטית ששמה גם אותם על המוקד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר