"הטרור מתגבר בגלל לפיד-גנץ-ועבאס": זה מה שאמרו חברי הקואליציה הנוכחית על ממשלת בנט-לפיד בגל הטרור ב-2022

35 בני אדם נרצחו בפעולות טרור מתחילת 2023 - הכי הרבה מאז 2004 • בגל הטרור ב-2022 הם הרבו לתקוף את חברי הממשלה הקודמת • סמוטריץ' פרסם את תמונות הנרצחים עם פוסט ציני • רגב טענה שאחד הפיגועים הוא "הוכחה לרפיסות הממשלה" • בן גביר? הוא הגיע לזירת הפיגוע להתעמת עם קודמו

ממשלת בנט-לפיד לצד ממשלת נתניהו. צילום: קובי גדעון/לע"מ, עמית שאבי

זה מה שהם אמרו אז: תחת הממשלה הנוכחית מניין הנרצחים בטרור מתחילת השנה עומד על 35 – הכי הרבה מאז 2004, וזה כארבעה חודשים לפני סיומה של 2023. בשנת 2022, נרצחו 31 בני אדם בפעולות טרור.

בן גביר מתעמת עם בר-לב בזירת פיגוע

שוב בזירת פיגוע: עימות בין ח"כ בן גביר לשר בר-לב

חברי הממשלה הנוכחית, שרבים מהם היו ב-2022 בספסלי האופוזיציה, הרבה אז בגל הטרור לתקוף את ממשלת בנט-לפיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אז יו"ר האופוזיציה, צייץ בעיצומו של גל הטרור ב-7 במאי 2022: "היום חמאס רואה ממשלה חלשה שתלויה בתומכי טרור ולא מסוגלת להילחם בטרור, להכות בבכירי החמאס ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי כיום ואז ח"כ באופוזיציה, צייץ לאחר הפיגוע בבני ברק שבו נרצחו חמישה בני אדם, ב-29 במרץ 2022: "דם יהודי נהפך להפקר, די לממשלת הדמים. בנט הביתה!".

שר האוצר היום והשר במשרד הביטחון, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב ב-1 באפריל 2022: "גם בסוף שבוע הדמים הקשה הזה, צריך לזכור ולהודות לאיילת שקד וליתר חבריה בימינה, שלפחות מנעו בחירות חמישיות כשהקימו ממשלת שמאל עם תומכי טרור. נ.ב. שקר כמובן", אל הציוץ צירף תמונות של נרצחים בפיגוע. נפתלי בנט, אז ראש הממשלה האשים כי סמוטריץ' "מרקד על הדם".

ב-22 במרץ 2022, לאחר הפיגוע בבאר שבע ח"כ מירי רגב – כיום שרת התחבורה - פרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "ליבי עם משפחותיהן של הנרצחים בפיגוע הדקירה המזעזע בבאר שבע. מאחלת החלמה מהירה לפצועים. פיגוע רצחני שמוכיח את רפיסות הממשלה הזאת ואובדן המשילות בנגב".

גם ח"כ קטי שטרית מהליכוד צייצה: "אירוע טרור שמיני בחודש האחרון. לצערי אויבינו מזהים חולשה ומרימים את ראשם".

חזרה לנתניהו. ב-27 באוקטובר, ימים ספורים לפני הבחירות, צייץ בחשבון הטוויטר: "הטרור מתגבר בגלל לפיד-גנץ ועבאס. חאלס! מצביעים רק מחל!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר