מה יגידו לוין ורוטמן? קריקטורה ב"יתד נאמן" רומזת שלחרדים לא אכפת מהרפורמה המשפטית

בקריקטורה נראה גבר חרדי נכנס לחנות "מותגים בסגנון שלך", ומשיב ב"לא תודה" לחליפות שמציע המוכר ועליהן שמות של רפורמות • בעיתון המזוהה במיוחד עם ח״כ משה גפני מבקשים כנראה להבהיר את עמדת המפלגת הליטאית הדורשת להתמקד בחוק הגיוס ובדאגה לחרדים

הקריקטורה ב"יתד נאמן". גבר חרדי "מוותר" על הרפורמה המשפטית. צילום: "יתד נאמן", יוני גרשטיין

לוין ורוטמן לא יאהבו את הקריקטורה הזו. עיתון הבית של מפלגת דגל התורה, "יתד נאמן", פרסם קריקטורה שבה נראה גבר חרדי אומר "לא תודה" לרפורמה המשפטית.

במחאה על חוק הגיוס: עשרות חרדים חסמו את כביש גהה, 4 נעצרו// שמעון ברוך

בקריקטורה של המאייר יוני גרשטיין נראה גבר חרדי נכנס לחנות "מותגים בסגנון שלך", ומשיב במילים "לא תודה" לחליפות שמציע המוכר ועליהן שמות של רפורמות: רפורמה ביטחונית, רפורמה משפטית, רפורמה טכנולוגית ורפורמה כלכלית.

בעיתון המזוהה במיוחד עם ח״כ משה גפני מבקשים כנראה להבהיר את עמדת המפלגת הליטאית הדורשת להתמקד בחוק הגיוס ובדאגה לחרדים, ולהזניח בצד את הרפורמות שמתכננת הממשלה ובראשן החקיקה המשפטית.

גפני וגולדקנופף (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כזכור, הקואליציה מתכננת להעביר חבילה של שלושה חוקים שבעזרתם תפתור את סוגיית גיוס החרדים: חוק יסוד לימוד התורה שמשווה בין מעמד אברך לחייל; חוק יוקרת השירות שמעלה את שכר המשרתים, וחוק הפטור שמדבר על שחרור בחורי ישיבה משירות צבאי. חרדי שקיבל פטור אמור להישאר בישיבה עד גיל 26, כעת מבקשים להוריד את גיל הפטור ל 22-21 ובכך לגרום לשילוב חרדים בתעסוקה בצורה מיטבית יותר.

בעיתון 'משפחה' התפרסם השבוע ראיון של מזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו הוא התייחס לסוגיה באומרו, כי "המדדים של משרד הביטחון ומשרד האוצר מראים שאם נאפשר לחרדים לצאת לשוק העבודה בגיל מוקדם יותר זה יוביל לכניסה משמעותית של בני המגזר החרדי לשוק התעסוקה ובהסתכלות של שני עשורים קדימה מדובר על עשרות מיליארדים שיתווספו לתל"ג הישראלי".

יוסי פוקס ורה"מ נתניהו. להוביל לכניסה משמעותית של בני המגזר החרדי לשוק התעסוקה, צילום: מארק ישראל סלם

פוקס הוסיף גם, כי "אנחנו נציג את זה כתכלית ראויה, נפרסם גם את הטבלאות של האוצר, וכך נרוויח את שני היעדים. מצד אחד נוקיר ונתגמל את המשרתים בצבא, ומצד שני נאפשר ללומדים להמשיך וללמוד, ולאלו שלא רוצים להישאר בישיבה או בכולל נאפשר להשתלב בשוק התעסוקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר