"נקים רכבת מהירה שתחבר את קרית שמונה עד אילת": הממשלה מכריזה על תוכנית רכבות שאפתנית - המימון טרם נסגר

שרת התחבורה מירי רגב הסבירה את משמעות תוכנית "ישראל אחת": "אדם שגר בקרית שמונה יוכל לעבוד בתל אביב, למרחק כבר לא תהיה משמעות" • עוד בישרה: "מחר נדון בהוספת קרונות שיקלו על העומסים ברכבות" • נתניהו אמר בפתח האירוע: "המהפכה הזו תחלץ את ישראל מהפקקים, ותהווה אלטרנטיבה ראויה וטובה לרכבים הפרטיים"

בנימין נתניהו. צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציגים היום (ראשון) את תוכנית "ישראל אחת". 

הממשלה מכריזה על תוכנית רכבות שאפתנית | יוני ריקנר

רה"מ בנימין נתניהו אמר: "ברגע שעלה הדבר בידי, רציתי לבצע את מהפכת התחבורה. זה ישפר גם את הכלכלה ושאר תחומים נוספים. כדי לבצע את המהפכה התחבורית נאלצנו להשקיע סכום נוסף של 30 מיליון שקלים. כעת, אנו רוצים לממש את החזון ולהקים רכבת מהירה של 250 קמ"ש שתחבר את קרית שמונה לאילת. כמובן שנקים גם צירי חיבור.

"המהפכה הזו תאפשר לאזרחי ישראל להיחלץ מהפקקים, כיוון שהפתרון הוא לשנע אנשים במהירות גבוהה ממקום למקום שתאפשר להם להיות אלטרנטיבה ראויה לרכבים הפרטיים".

בצלאל סמוטריץ, צילום: אורן בן חקון

עוד אמר נתניהו: "יש מרחבים רבים בנגב ובגליל ועלינו להפוך את האזורים האלה לנגישים. אנחנו מחברים את ישראל למקשה אחת. המהפכה הזו יוצאת לדרך עם תיקצובה של 110 מיליון שקל. מי שלא האמין בזמנו שנהפוך את ישראל לכלכלת הייטק ונוציא את הגז מהאדמה - רואה שהצלחנו. עכשיו אני אומר, תאמינו במה שאנחנו עושים היום - כל ישראל תהיה מחוברת וזו בשורה גדולה".

שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה: "אתם מבינים את המשמעות של רכבת מהירה בכל רחבי הארץ? אדם שגר בקריית שמונה יוכל לעבוד בתל אביב, ואדם שגר בתל אביב יוכל לעבוד בדימונה. למרחק כבר לא תהיה משמעות".

מירי רגב, צילום: אורן בן חקון

עוד בישרה רגב: "אני שמחה לעדכן שמחר ידון דירקטוריון הרכבת בהוספת קרונות שיקלו על העומסים ברכבת. עוד ועוד אנשים רבים יוכלו לנסוע ברכבת".

עוד אמרה השרה: "באמצעות חיבור מסילתי לאורך ורוחב מדינת ישראל תהיה טובה לכלכה. זה נראה בהתחלה כבד על האוצר ועל התקציב, בנוסף לביטחון הרווחה והחינוך, אבל מדינת ישראל הצליחה לעשות דברים אדירים ואני רוצה להגיד לחבריי באוצר: אני יודעת שזה נראה לא פשוט ושואלים מאיפה נביא את הכסף; אבל בסופו של דבר זה כסף שחוזר למדינת ישראל. פתרון תחבורתי טוב יביא אנשים לוותר על הנסיעה ברכב הפרטי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "יהיו שדות תעופה משלימים בעוד 10 שנים. יהיה שדה בצפון ובדרום. והם יהיו מחוברים ברשת תחבורתית פנטסטית. זו עצמה בינלאומית שיכולה וחייבת להיות בישראל. היא מרחיבה את הסכמי השלום והם יהיו הסכמי שלום אמיתיים כי הם מבוססים על אינטרסים כלכליים.

"פריסה של רכבות מקצה לקצה תשתיות והסעת המונים, מטרו רכבות קלות כבדות תחבצ רכבת קלה מנוף הגליל לחיפה. ולירדן וסעודיה ונתיב סחר עולמי היסטורי. במשך כל השנים הייתה ארץ ישראל מרכז סחר. עוד שתי ערים גדולות בערבה ואילת ותעלת ימים וחיבור של ים סוף. זה חזון והוא מתחיל עכשיו".

מאיפה הכסף?

פרויקט המטרו בנוי כך שרק 50% מעלותו יוצא מתקציב המדינה וכל השאר מפתרונות אחרים כמו מס אזורי וכו. הכוונה להעתיק את המודל הזה לרכבת לאילת, כך שאפילו פחות מ-50% יהיה מתקציב המדינה והשאר ממימון של מדינות אחרות שיש להם אינטרס, כמו לחיבור לירדן וסעודיה, או חברות פרטיות.

השבוע תתקיים ישיבה עם התבורה והאוצר כדי לדון בנושא התקציבי ותוצג תוכנית מקיפה בנושא המימון כך שהנטל על התקציב ועל אזרחי המדינה יהיה מינימלי במיוחד בתקופה כזאת של התמודדות עם יוקר המחייה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר