חגיגת שכר: זינוק במשכורתם של ראשי המועצות הדתיות

שכר ראש מועצה דתית בעיר שבה מתגוררים יותר מ-250 אלף תושבים ישתדרג ב-7,000 שקלים • גם בערים קטנות יותר השכר ישודרג • זינוק במשכורתם של ראשי המועצות הדתיות

השר מיכאל מלכיאלי. צילום: דודי ועקנין

שר הדתות מיכאל מלכיאלי העלה היום (ראשון) בעשרות אחוזים את שכרם של ראשי המועצות הדתיות, לצד הטבה של רכב יוקרתי. שכרם של חלק מראשי המועצות יעלה ביותר מ-50 אחוזים ובעשרות אלפי שקלים.

שכר ראש מועצה דתית בעיר שבה מתגוררים יותר מ-250 אלף תושבים יעמוד על רמה מקסימלית של 29 אלף שקלים, זאת לעומת 22 אלף שקלים עד כה. ראש מועצה דתית בעיר שבה מתגוררים בין 100 ל-250 אלף שקלים ירוויח סכום של עד 27.6 אלף שקלים, לעומת 18.9 אלף שקלים כפי שהיה עד כה.

אריה דרעי. המרוויחים יהיו ממפלגת ש"ס, צילום: אורן בן חקון

מסיבה לא ברורה, שמיטיבה עם ראשי מועצות דתיות בערים בינוניות, חולקו דרגות השכר למנעד רחב של ערים בעלי מספר תושבים שונה. כך, ראש מועצה דתית בעיר של 10 אלף תושבים ירוויח 21 אלף שקלים, ואילו ראש מועצה דתית בעיר בת 20 אלף תושבים ירוויח סכום של 23 אלף שקלים. ראש מועצה דתית בעיר שגודלה בין 50 אלף ל-100 אלף תושבים ירוויח סכום של 26 אלף שקלים, לעומת 17 אלף שקלים כיום.

לצורך ההשוואה, סגן ראש עיר מרוויח כיום בסביבות 35 אלף שקלים.
לצד המשכורות שגדלות בצורה משמעותית, יזכו ראשי המועצות הדתיות גם להטבה בדמות רכב. כל ראש מועצה דתית יוכל לקבל רכב בעלות של עד 180 אלף שקלים.

"תיקון עוול של שנים"

מדובר ביוזמה ששר הדתות רואה כהישג של ממש, כיוון שלדבריו מדובר בתיקון של עוול ארוך שנים. בחודש שעבר הצהיר מלכיאלי כי הוא מתכוון להעלות משמעותית גם את שכרם של הרבנים במועצות, העובדים והבלניות: "לאחר שנים של קיפאון - החל מהחודש הבא שכרם של ראשי המועצות הדתיות יעלה באופן משמעותי. מייד לאחר מכן יעלה גם שכרם של רבני המועצות, עובדי המועצות הדתיות והבלניות".

במשרד הדתות מגדירים את ההסכם כתיקון של עוול, אך לצד זאת יש לציין כי מדובר בהטבה חד-משמעית לאנשים שנחשבים למקורבים יחסית לבכירי המשרד. כבר שנים רבות ששרי דתות ממנים מקורבים במפלגתם לתפקידי מפתח במועצות הדתיות, ועל כן לא מעט מהמרוויחים מהסכם השכר המשופר יהיו אנשי ש"ס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר