ניר אורבך ישמש כראש הרשות לזהות יהודית של אבי מעוז

הרשות הוקמה במשרד רה"מ תחת סמכותו של יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז • אורבך: "הרשות תפעל לרפא את השסעים ותחתור למציאת המכנה המשותף העמוק ביותר שלנו – הזהות הלאומית - יהודית שלנו"

ניר אורבך. "הקו האדום נחצה". צילום: אורן בן חקון

חבר הכנסת לשעבר ניר אורבך ימונה לראש הרשות לזהות יהודית במשרד ראש הממשלה כך הודיע היום (חמישי) סגן השר במשרד רה"מ אבי מעוז.

כזכור, הקמת הרשות נמסרה למפלגת נעם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. הרשות תפעל כיחידת סמך במשרד ראש הממשלה ו"תפעל לחיזוק הזהות הלאומית – יהודית של המדינה".

אורבך ששב לכנסת בתפקיד חדש, כיהן בעבר כח"כ בכנסת הקודמת ברשימתו של רה"מ לשעבר נפתלי בנט. אורבך היה מחברי הכנסת שנשברו בעקבות הלחץ מימין וגרמו להפלת הממשלה.

מהומה בקואליציה: גנאים הצביע נגד חוק תקנות יו"ש, אורבך וקארה כמעט התעמתו איתו פיזית // קרדיט: אמיר אטינגר

המתפטר והמתלבט

כזכור, בסוף פברואר התפטר מעוז מתפקידו כסגן שר וחזר להיות חבר כנסת, עד ששב לתפקידו בחודש מאי. עם התפטרותו אמר, "לתדהמתי גיליתי שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית. אשר על כן, החלטתי להתפטר מתפקיד סגן השר במשרד רה''מ ואמלא את שליחותי כחבר כנסת מן המניין בקואליציה". 

ח"כ ניר אורבך בוועדת הכנסת, צילום: אורן בן חקון

אורבך שחובר כעת למעוז היה חבר הכנסת שהתלבט ארוכות האם להישאר או לנטוש את מפלגת ימינה והקואליציה תחת הנהגתו של ראש הממשלה דאז נפתלי בנט. בסופו של יום, בהחלטתו לפרוש מהקואליציה ב-2022 הוריד אורבך את המסך על ממשלת בנט. בזמנו אמר, כי אחת הסיבות שבגינן החליט לפרוש ולמעשה להוביל את המדינה לבחירות, היה כי הניסוי של קואליציה עם מפלגה ערבית נכשל. לדבריו, "ימינה נפלה כי נטשה את בסיב הבוחרים שלה". 

שמירה על השורשים היהודיים - מאבות האומה ועד ימינו

ממשרד סגן השר ממפלגת הימין החרד"לית נמסר, כי "הרשות תפעל לחיזוק ולביסוס הערכים של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, תוך שמירה על השורשים היהודיים והלאומיים שלנו והעמקת התרבות, המורשת היהודית, הדתית וההיסטורית, מאבות האומה ועד לימינו אנו".

סגן השר, ח״כ אבי מעוז מסר: "השיקול המרכזי שעמד לנגד עיניי בבחירת מנהל לרשות החדשה הוא: כיצד להקים את הרשות ולהכניסה לפעילות שוטפת בצורה המיטבית והמהירה ביותר, על מנת לממש את ייעודה של הרשות. המשימה החשובה והמיידית היא: פיתוח והקמה של מערכת השקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי ספר, פרסומה והנגשתה להורים ולכלל הציבור. אני בטוח שניר יידע לעשות זאת בנועם, בדרך ארץ ובמקצועיות הגבוהה ביותר".

אבי מעוז, צילום: אורן בן חקון

מנהל הרשות הנכנס, ניר אורבך: ״אני רואה בתפקיד שליחות ציבורית חשובה, במיוחד בתקופה מורכבת זו, בה החברה הישראלית מפולגת, הרשות תפעל לרפא את השסעים ותחתור למציאת המכנה המשותף העמוק ביותר שלנו – הזהות הלאומית - יהודית שלנו, שהיא זאת שתביא לחיזוק האחדות בעם ישראל ולחיזוק החוסן של העם היהודי בארץ.

הערכים היהודיים הם קונצנזוס ואני בטוח שנוכל לפעול יחד על מנת להרבות באהבת ישראל. בענווה ובמעין תשובת המשקל, אני מודה לסגן השר ח''כ אבי מעוז על האמון ועל ההזדמנות שנתן לי להיות שותף בחיזוק הזהות הלאומית – יהודית של ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר