עשרות נוסעים תובעים את חברת התעופה וויז אייר

טיסה מנתב"ג לפולין התעכבה יותר מיממה ללא הסבר • עשרות הנוסעים שהמתינו דורשים פיצוי של כחצי מיליון שקלים

צילום: gettyimages // תביעה נגד חברת התעופה

73 מתוך 180 נוסעים שהיו אמורים לטוס לפני כשלושה שבועות מנתב"ג לפולין באמצעות חברת התעופה וויז אייר הגישו תביעה לבית משפט השלום ברחובות כנגד החברה. 

הנוסעים תובעים ממנה, בין היתר, פיצוי כולל של כחצי מיליון שקלים. זאת בשל עיכוב של יממה בטיסה.

מדובר באירוע שהתרחש ב-19 בדצמבר, שבו הנוסעים הגיעו לנתב"ג בשעת אחר הצהריים במטרה לעלות לטיסה שנקבעה לשמונה בערב. אלא שנמסר להם שעקב הצורך להחליף בלוני חמצן במטוס נוצר עיכוב של כחצי שעה. העיכוב הזה נמשך לטענתם ללא הסבר עד אחת וחצי בלילה. 

כמו כן, לא הוסבר להם שלא ניתן להמריא והטיסה נדחית לשעה 12 בצהריים ביום המחרת. 

הנוסעים שבו על עקבותיהם, חזרו למחרת בבוקר לנתב"ג ושם הודיעו להם על עיכוב שנמשך עד לשעה שלוש אחר הצהריים. לאחר שניסו לברר מה פשר העיכוב והובטח להם שהנושא בטיפול, נמסר להם שהטיסה נדחתה שוב לשעה שש בערב ואחר כך הודיעו להם על עיכוב נוסף עד לשעה תשע בערב. בסוף יצאה הטיסה ברבע לעשר בערב - יותר מיממה לאחר המועד שנקבע.

החברה הסבירה בהודעה שהוצאה כיממה לאחר העיכוב כי היה צורך לעכב בשל טיול נדרש במטוס והתחייבה כי "נוסעים שנשאו בהוצאות כספיות שנגרמו בשל העיכוב מתבקשים לשלוח קבלות דרך אתר החברה אשר תדאג להחזר כספי. וויז אייר מתנצלת על אי-הנוחות שנגרמה ללקוחותיה, ומדגישה כי ביטחון הנוסעים והצוות הם בראש סדר העדיפויות של החברה".

כעת נטען בתביעה שהוגשה באמצעות עורך הדין אשר רוטבאום כי התובעים פנו לחברה ודרשו את הפיצוי הקבוע בחוק (חוק שאושר אגב בכנסת בשנה האחרונה לפיצוי על מיקרים מסוג זה. המדובר בטיסה שלא התקיימה או איחרה ביותר משמונה שעות. ש.ד.)  אולם לטענתם פנייתם לא נענתה.

טרם הוגש כתב הגנה.

עו"ד אשר רוטבאום 
צילום: יח"צ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר