הסיכוי לשלג בבירה ביום רביעי בערב-לילה הוא גבוה, אולם עדיין לא ברור אם ייערם על הקרקע, מה יהיה גובה ההיערמות ולכמה זמן.
אבי יעקב זאדה, חזאי "מטאו-טק", מציין כי מחר (רביעי) בשעות הערב יחל לרדת שלג בהרי המרכז וגם בירושלים (מגובה 800 מטרים ומעלה) בסבירות גבוהה. לדבריו, "נכון לעתה, ככל הנראה השלג ייערם בכמות מועטה של פחות מ-5 ס"מ, ולפרק זמן יחסית קצר של 4-3 שעות בשעות הלילה (בין רביעי לחמישי) בלבד, שלאחריהן תחול התחממות קלה שתוביל לכך שהוא יימס בהדרגה למצב צבירה של גשם.
חשוב להדגיש כי להבדיל מקפיצה לא משמעותית של מעלה אחת בקיץ (למשל מ-29 מעלות ל-30 מעלות), במקרה הנוכחי די בכך שהמודל שעליו מסתמכים יצביע על שינויים קטנים משעה לשעה, כך ש"תיווצר דרמה". אם למשל, הטמפרטורה מחר בלילה תהיה מעלה אחת ולא 0 - אופיו של השלג שאמור לרדת ישתנה.
עמית סביר מהשירות המטאורולוגי מוסיף: "נכון לשעה זו נראה סביר ששלג שירד בירושלים יהיה רוב הזמן באוויר, ועשוי בחלק מהזמן להיערם, אם כי ברמה מינורית". לדבריו, במקומות שעוטפים את ירושלים מעל 900 מטרים - גוש עציון, חברון - סביר שתרד כמות משמעותית יותר של שלג. "משום שמדובר בטווח זמן קצר, מספיק שלתא שטח מסוים לא ייכנסו משקעים או, לחלופין, כל הזמן ירדו משקעים - וכל התמונה תשתנה מבחינת סיכויי ההיערמות", סיכם.
בתוך כך, רכבת ישראל הודיעה כי בשל ההיתכנות לשלג בהרי המרכז, שעלול להביא לחסימת צירי התנועה המרכזיים אל הבירה, יוארכו שעות הפעילות בקו נתב"ג-ירושלים נבון, ואלה יופעלו עד חצות, במקום עד השעה 19:30. כמו כן, תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות מצפון הארץ ותל אביב אל תחנת נתב"ג, ובכיוון ההפוך, על מנת לאפשר ביצוע החלפות בתדירות גבוהה יותר ועם זמן המתנה קצר עבור הרכבות לירושלים. הרכבת מבית שמש לירושלים תחנת מלחה תעבוד כסדרה, בתדירות של רכבת אחת בשעתיים, עד השעה 19:50.
מסיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, נמסר כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס"מ בלבד. אם שלג כבד יותר ייערם על גבי המסילות, השירות ייפסק ויחודש מיד כשיתאפשר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו