החל מהיום ניתן לדווח לעיריית תל אביב על אופניים וקורקינטים חשמליים המהווים מכשול במרחב הציבורי, בעזרת אפליקציית 106 פלוס. עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להגביר את האכיפה על רכיבה אסורה של אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים, כולל תפיסת כלי רכב זעירים שיתופיים המהווים מכשול במרחב הציבורי.
כחלק מהמהלך, עודכנה האפליקציה העירונית 106 פלוס וכעת ניתן לדווח גם על כלי שיתופי שחוסם את התנועה. אפליקציית 106 פלוס מאפשרת לתושבי העיר לדווח על מפגעים בזמן אמת ובפשטות למוקד 106 העירוני במקרים כגון: חסימת מדרכה, הפרעה למעבר חופשי במדרכה, הפרעה בכביש וכו'.
אפליקציית 106 פלוס הינה נפרדת מהאפליקציה העירונית, והיא הראשונה מסוגה בישראל אשר מדווחת בצורה ישירה ונקודתית למוקד העירוני על מפגעי תברואה, סדר ציבורי, תאורה, אלימות ורעש, כל זאת בלחיצת כפתור. תפעול האפליקציה היא חלק ממערך כולל של עיריית תל אביב-יפו לשיפור פני העיר וניקיונה.
החל מאמצע חודש מאי אוכפת העירייה ביתר שאת כלים שיתופיים שהושארו במרחב הציבורי בניגוד לכללים שנקבעו, ועד כה נתפסו כ-1,900 כלי רכב זעירים שיתופיים שהועברו למחסני העירייה, והחזרתם לחברות היא בכפוף לתשלום דמי שחרור לכל כלי בסך 63 שקלים. האכיפה מתבצעת על ידי עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו למשימה שמטרתה החזרת המדרכה לרשות הולכי הרגל, צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל והפרדת השימושים בין סוגי הדרך השונים.
רק בחודש שעבר פרסמה העירייה קול קורא לחברות הכלים הזעירים השיתופיים להגשת בקשה להיתר הפעלה לחצי שנה ברחבי העיר. הקול הקורא מפרט את כללי ההסדרה והתנאים לקבלת היתר הפעלה זמני על פיהם על החברות לפעול. בין היתר- הגבלת חניית הכלים באזורים שונים בעיר, תוך הסדרת תאי-חנייה יעודיים ומסומנים, פריסה וזמינות של הכלים בכל רחבי העיר ודרישה לפריסה באזורים מועדפים להחלטת העירייה, הגבלת מספר הכלים, העברת מידע ונתונים לצורכי מחקר וניתוח ועוד. ההסדרה תחל ב-1 לאוגוסט 2019. העירייה מאמינה כי ההסדרה תייצר איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד, לבין הביקוש לאמצעי התחבורה החדשים מאידך.
בשלב הראשון הוגדר רובע 3 (חוף הים ממערב, אבן גבירול ממזרח, נחל הירקון מצפון וקו הרחובות בוגרשוב, שד' בן ציון ומרמורק מדרום) כאזור מוגבל חנייה בו תותר חניית הכלים רק בתאי חנייה ייעודיים שסומנו לשם כך. תאי החניה יספקו זמינות חניה במרחק של כ-100 מטר בממוצע, עם עדיפות לקרנות רחוב, ובמדרכות ברצועת השירות ובמקומות "מתים" על מדרכה רחבה.
במקביל, פועלת העירייה לסימון מאות תאי חנייה נוספים ברחבי העיר. יודגש כי עד סימון תאי החניה בשאר האזורים בעיר, על החברות והמשתמשים לפעול לשמירה על הסדר הציבורי על פי הכללים. תאי החניה ואזורי החניה המותרים יתעדכנו באתר העירוני ובאפליקציות של החברות, אשר לא יאפשרו נעילה של הכלי באזורים אסורים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו