אושר קו הרכבת המהיר לכותל המערבי

בקרוב יחלו עבודות לחציבת מסילה תת-קרקעית מבנייני האומה, עד לתחנת "דונלד טראמפ" בכותל • שר התחבורה סמוטריץ': "זו בשורה לישראלים ולמיליוני תיירים"

הכותל המערבי, צילום: אורן בן חקון

לאחר שבשנה האחרונה עוכב תכנון המשך הקו המהיר מתל אביב לירושלים, מתחנת נבון למרכז העיר ולעיר העתיקה, קיבלה היום (שני) המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החלטה לחצוב את תוואי הרכבת המהירה לירושלים מהכניסה לעיר (תחנת יצחק נבון) עד לכותל המערבי.



מדובר בתוכנית להארכת תוואי קו הרכבת המהיר לירושלים עד לכותל, בתוואי שיעבור כולו מתחת לאדמה. תוואי המסילה שאושר עובר מתחת לרחוב יפו, בעומק של בין 80 מטר בתחנת יצחק נבון (בנייני האומה), ועד לעומק של 50 מטר בתחנת הכותל, שתיקרא "תחנת דונלד טראמפ", ובתחנת ירושלים מרכז. עם הקמת תחנת הרכבת התת-קרקעית בכותל, יותקנו בה מדרגות נעות שיובילו אל פרויקט "מעלית הכותל" - שיחבר את היוצאים מהתחנה אל הכותל המערבי. באותו מתחם תוקם שדרת חנויות, בנוסף לרכבל הכותל שנבנה בסמוך.

 

הדמיית הרכבל



שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בשיתוף פעולה עם יו"ר קבינט הדיור, זאב ביילסקי, סיכמו על עיגון פיתרון מסילתי שיגיע עד הכותל המערבי בהחלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה. המועצה הכריזה על התוואי החדש של הרכבת לירושלים לפי סעיפים 76 ו-77 לחוק התכנון והבניה. לפי הסיכום, תנאי למתן היתר לביצוע המקטע שמתחנת נבון לחאן (מתחם התחנה – תחנת הרכבת ההיסטורית של ירושלים), יהיה אישור פתרון מסילתי להסעת המונים לעיר העתיקה ולכותל המערבי.



שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ': "הר הבית ושריד בית מקדשנו, הכותל המערבי, הם זכות קיומנו כאן. מיליוני מבקרים עולים לרגל ונדרשים לכתת רגליהם אל הכותל בהעדר מענה תחבורתי טוב. מדינה יהודית לא יכולה לאפשר לעצמה מציאות כזו ועשינו היום צעד חשוב לפתרונה. פיתרון מסילתי לכותל זו בשורה עצומה לתושבי ישראל ולמיליוני התיירים הבאים בשערי ירושלים. זהו רגע מרגש עבור מדינת ישראל ועבור הדורות הבאים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר