נלכדו מתחת לגלגלי משאית: רוכבת קורקינט חשמלי ואופנוען נהרגו בתאונות בת"א ובפ"ת

נלכדו מתחת לגלגלים: בשני מקרים שונים, רוכבת קורקינט ואופנוען נפצעו באורח אנוש מפגיעת משאית ומותם נקבע זמן קצר לאחר מכן

זירת התאונה // צילום: דוברות מד"א // זירת התאונה

הקטל בדרכים: רוכבת קורקינט חשמלי ורוכב אופנוע נהרגו בשתי תאונות קשות שבהן מעורבות משאיות בתל אביב ובפתח תקווה.

התאונה בתל אביב אירעה ברחוב המסגר. הרוכבת, כבת 30, נלכדה בחלקה האחורי של המשאית. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה. נהג המשאית, תושב טירה בשנות ה-30 לחייו, עוכב לחקירה. בוחני התנועה של המשטרה הגיעו לזירה ובודקים את נסיבות התאונה.

זירת התאונה בת"א // צילום: דוברות מד"א
זירת התאונה בת"א // צילום: דוברות מד"א

עידו שיף וערן נדלר, חובשי רפואת חירום רכובים על אופנועי מד"א, סיפרו: "כשהגענו למקום התאונה ראינו את רוכבת הקורקינט לכודה מתחת לחלקה האחורי של המשאית. תוך כדי פעולות החילוץ של הכיבוי, ביצענו בה בדיקות רפואיות. היא סבלה מחבלה רב-מערכתית קשה מאוד והייתה ללא סימני חיים, ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".

במקרה אחר, רוכב אופנוע בן 38 נהרג בתאונת דרכים קטלנית ברחוב ז'בוטינסקי פינת רבין בפתח תקווה. הוא פונה לביה"ח בילינסון במצב אנוש, ושם נקבע מותו.

לדברי חיים כהן, חובש רפואת חירום במד"א: "כשהגענו למקום התאונה ראינו צעיר שנלכד מתחת לחלקה הקדמי של המשאית ולאחר שחילצנו אותו במהירות, ביצענו בו בדיקות רפואיות. הוא סבל מחבלה רב-מערכתית קשה מאוד והיה ללא דופק וללא נשימה. התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה, במצב קריטי".

זירת התאונה בפ"ת // צילום: יהושע יוסף
זירת התאונה בפ"ת // צילום: יהושע יוסף

לפי עמותת אור ירוק, מתחילת השנה נהרגו ארבעה רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, שניים מהם ביומיים האחרונים. על פי הלמ"ס, ב-2020 נהרגו 24 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים, שניים יותר מאשר ב-2019 - וזאת למרות הסגרים הארוכים והירידה בתנועת כלי הרכב בשל הקורונה.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, מסר: "זהו אסון גדול ואני מביע צער עמוק על הרוכבת שנהרגה בתאונה. מגמת ההיפגעות של הרוכבים על הכלים החשמליים הולכת וגוברת מבלי שהמדינה תשקיע ותסלול עבורם שבילי רכיבה שיפרידו אותם מכלי הרכב ויצילו אותם ממוות. פרויקט אופנידן, שאמור לייצור עבור הרוכבים רשת שבילי רכיבה בטוחים, תקוע. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בו בזמן שמגמת הנפגעים וההרוגים רק הולכת וגוברת.

"בעולם מבינים כי בשל הקורונה והריחוק החברתי יש שינוי בדפוסי התחבורה ויותר אנשים בוחרים לעשות שימוש בכלים חשמליים. לכן מפנים עבורם שבילי רכיבה בטוחים, לעיתים גם על חשבון כלי רכב", ציין. "חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים ולבנות עבורם תשתית רכיבה טובה ובעיקר בטוחה יותר, כדי למנוע את ההרוג הבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר