חן גל, מחברת הספר "המדריך לבני ה-20 במאה ה-21", מספרת בפודקאסט "החיים כסטארט אפ" על הדרך שעשתה מכתבת ב"ישראל בידור" ועד להקמת "ישראל ביזנס", ונותנת טיפים להבנת דור ה-Z הצעיר, שלדבריה מציל כרגע את המדינה.
בשיחה עם יניב ריבלין חוזרת חן לילדות שלה בבית עם קשיים כלכליים, אבל מגדירה את עצמה כפריבילגית של אושר. "יש אנשים שפריבילגים כי הם נולדו למציאות מסוימת, ואני פריבילגית כי נולדתי למציאות שבה אני אדם אופטימי, ורואה תמיד את הטוב''.
תחיו את השטח
"בשנת 2020, בשיא הקורונה, דוד סער, מייסד 'ישראל בידור', כתב לי לבוא לעבוד איתו באינסטגרם. אז אנשים עוד חשבו שזה מוזר לעבוד באינסטגרם ולא בתקשורת מסורתית. הבנתי שאני חייבת ללכת על זה. בסוף אני נמצאת באינסטגרם וגם החברים שלי. בעצם חייתי מאוד את השטח. מה שלמדתי מ'ישראל בידור' בכלל לא היה תקשורת, אלא למדתי על ניהול ואיך מקימים חברה. מ-4 עובדים זה הפך לאימפריה, ולמדתי מדוד איך מנהלים, לא ראיתי דברים כאלה''.
"אני סלאשרית. אני גם וגם וגם. פעם היית מוצא מקצוע אחד לכל אחד, אבל היום אפשר לעשות הכול והכול מזין את הכול. אני עושה כמה דברים במקביל ואני מרגישה איך כל דבר תורם לשני. מקומות העבודה גם מרוויחים מזה שהעובד שלהם הוא סלאשר''.
"אני נהנית גם לעשות דברים שקשים לי. אני אוהבת את האתגר ואני אוהבת לפצח דברים שלא עשיתי קודם. אני נהנית מעשייה. אין לי בגרות למשל. אנחנו הרבה יותר ממספרים. אני נהנית ללמוד מעשייה. העולם זקוק לחידוש, לרעיונות חדשים, הוא זקוק לכם שאתם תהיו ייחודיים. זה הטיפ שלי".
דור ה-Z עדיין לא זעק את הזעקה שלו
"דור ה-Z הוא קודם כל הדור שכרגע מציל את המדינה. זה ילידי 97 עד 2005 בערך. הוא נלחם בצבא, במילואים ומציל את המדינה. אני חושבת שהוא עדיין לא זעק את הזעקה שלו. יש לי חברים שהם במילואים שנה, לא מטיילים בעולם ולא מגשימים את עצמם. הם משלמים את המחיר של מה שקורה פה. הדור הזה חוטף המון, ועדיין לא אמר את כל מה שיש לו להגיד – הוא יכול להביא שינוי אדיר למדינה והוא יביא את זה''.
"משהו פה בארץ קורה והוא שונה לחלוטין ואני חושבת שיהיה פה עניין. זה דור שרוצה לקנות דירה וצריך. הם יותר משקיעים. אכפת להם מכסף. הם דור עם מודעות לכסף, כי אנחנו חיים במדינה יקרה. מבחינת שוק העבודה. זה דור שלא עושה דברים שלא בא לו לעשות. זה חשוב, כי אנחנו משנים מוסכמות''.
לדבריה, מקום העבודה צריך לספק שלושה דברים: "הראשון זה המותג שלנו. למשל איך מקום העבודה שלי תורם למותג שלי חן, אני יכולה לספר עליו ברשתות החברתיות וזה יתרום לי? האם זה יפתח אותי בעבודה הבאה שלי, שיגידו 'אה, עבדת שם'. שתיים, הכסף שלנו מן הסתם, והשלישי זה הלמידה שלנו, אם מקום העבודה שלי מאפשר לי ללמוד דבר חדש. אם אני באה למקום עבודה ואני לא לומדת דבר חדש, ואני מקור הידע, אז אני חושבת שאני מאוד אשתעמם ואני צריכה להרגיש שאני מתפתחת''.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו