זעם במגזר הדתי על חוק הפטור מגיוס: "לא ייתכן שרק הבנים שלנו ילחמו בחזית, בעוד עשרות יושבים בבתים באין מפריע"

עשרות הגיעו להפגין בגשר קוקה קולה הערב • צילה דסקל מאלקנה סיפרה ל"ישראל היום": "זה נופל שוב ושוב על אותן הכתפיים ואחרים מסתובבים כאילו זה לא נוגע אליהם" • מיכל, תושבת גבעת שמואל: "אנחנו מרגישים את זה יום יום, שעה שעה, את מלחמת הקיום שלנו"

מחאה של דתיים לאומיים בגשר קוקה קולה נגד פטור מגיוס חרדים. צילום: מרב סבר

במחאה על חוק הפטור מגיוס, עשרות דתיים לאומיים הגיעו הערב (שני) להפגין בגשר קוקה קולה על גבול בני ברק גבעת שמואל.

מחאה של דתיים לאומיים בגשר קוקה קולה נגד פטור מגיוס חרדים // קרדיט: מרב סבר

צילה דסקל מאלקנה סיפרה ל"ישראל היום": "אני אימא לשלושה בנים שמגוייסים מ-7 באוקטובר. חתן נוסף מגוייס גם הוא. אנחנו לא יכולים לסבול יותר את הלחץ והמתח, את המחשבה שזה נופל שוב ושוב על אותן הכתפיים ואחרים מסתובבים כאילו זה לא נוגע אליהם. זה חורה לי. כואב לי. ואחרי כל כך הרבה לילות ללא שינה, אני חושבת שחייבים לעשות שינוי. לא יכול להיות שאנשים שאמורים לייצג אותנו לא מבינים את גודל העוול שנעשה כאן. לא יכול להיות שהם לא מבינים שחייבים לטפל בזה. מדם ליבנו אנחנו מדברים".

מיכל, תושבת גבעת שמואל, אמרה ל"ישראל היום": "אני אמא לארבעה בנים קרביים וחתן צנחן שכולם כאחד היו בשנה האחרונה עשרות שבועות במילואים במצטבר. כרגע, אחד בעזה ואחד בלבנון. אנחנו מרגישים את זה יום יום, שעה שעה, את מלחמת הקיום שלנו, מלחמת העצמאות השנייה של מדינת ישראל".

מיכל, תושבת גבעת שמואל: "הגיע הזמן שכולם ישאו בנטל" // מרב סבר

"לא ייתכן שרק אנחנו נוציא את הבנים שלנו להילחם בחזית, כאשר עשרות יושבים בבתים שלהם, בטוחים ושלווים, באין מפריע ודואגים שאנחנו נדאג להם. לא ייתכן שאנחנו נשלם את המחיר והאחרים ירוויחו בזכותנו. די לאפליה הזאת. יש אנשים שלומדים תורה, מחנכים, תלמידי חכמים, שמבינים את גודל השעה ויודעים שעכשיו הגיע הזמן לצאת מהמקום הבטוח שלהם בבתי המדרש וללכת להילחם את מלחמת הקיום שלנו".

אתמול, בהזמנה להצטרף למחאה נכתב: "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה?", והוסיפו: "בזמן שחיילנו האהובים מחרפים את גופם ונפשם בהגנת העם והארץ, והמחירים קשים מנשוא, כשמגזר שלם נצרך עומד מנגד, החלטנו מספר חברים מהמרכז ובהם בני הציונות הדתית להגיע ולעמוד בגשר קוקה קולה למחאה מכובדת. מוזמנים להפיץ לחברים וכמובן להביא שלטים מכבדים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב ברשת X על דרישתו של יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, לקדם את חוק הפוטר חרדים מגיוס לפני ההצבעה על תקציב המדינה, וכתב: "לא יקרה". מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא וסמוטריץ' הבהירו בישיבת הממשלה כי "תקציב המדינה חייב לעבור במועדו בהתאם לעקרונות שכבר סוכמו", וכי הם "אמרו לשרים כי הם מצפים להבין את גודל השעה ולהירתם לעניין". גולדקנופף הצביע נגד הצעת חוק של יריב לוין בוועדת השרים לחקיקה. מסביבתו נמסר כי הוא דורש שנתניהו יעמוד בהתחייבותו לקדם את חוק הפטור מגיוס לפני ההצבעה על התקציב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר