תחילת השיקום: מאות מתנדבים לשיפוץ הבתים בכפר עזה

בהובלת ארגון "אחים לנשק": אנשי מקצוע רבים מתגייסים לבניית 16 יחידות דיור לצעירים במבנים שנפגעו ונשרפו בקיבוץ • "הגוף שלהם כואב מהעבודה, אבל הלב מתפוצץ מגאווה ומנתינה, לחברה האזרחית יש לב ענק"

המתנדבי בעבודה. צילום: דודו-גרינשפן

פרויקט מרגש בכפר עזה: בהובלת ארגון "אחים לנשק" מאות מתנדבים החלו לשקם את שכונת "הרצפות הירוקות", הסמוכה לשכונת "הדור הצעיר" בקיבוץ.

בחודשים האחרונים מאות ישראלים, ובהם אנשי מקצוע וחברות מסחריות, מתגייסים לבניית 16 יחידות דיור (ארבע רביעיות) של מבני מגורים לצעירים שנפגעו ונשרפו.

שיפוץ אחד הבתים שנפגעו בקיבוץ. הפצע עוד רחוק מלהיסגר, צילום: דודו גרינשפן

הפצע עוד רחוק מלהיסגר, אחרי ש-79 תושבים ותושבות הקיבוץ נרצחו ו-18 מחברי הקיבוץ נחטפו. הבתים הרבים שנפגעו ונשרפו בקיבוץ מזכירים את ממדי האסון. כעת אפשר להגיד בזהירות שהשיקום החל. במוקד הפרויקט - הריסה ובנייה מחדש של אותן יחידות על ידי המתנדבים. תחילה יביאו את הבתים לרמת שלד ואחר כך תבוצע בנייה מחדש  של ממש, מרמת המנורה ועד הדלתות, המטבח וחדר הרחצה.

הפרויקט צפוי להימשך בחודשיים הקרובים. סיפר על כך בשיחה עם "ישראל היום" איל נוה, ממובילי ארגון "אחים לנשק": "כבר כמה חודשים יש תוכנית אדריכלית, הכל נעשה באהבת אין־קץ, והכל על בסיס התנדבותי. כרגע אנחנו נמצאים בשלב השני אחרי שפירקו מבתי המגורים את כל הארונות, ואנחנו חוצבים את התשתיות.

"מדובר בפרויקט ראשון בקיבוצים. יש לו חשיבות בהתנעת תהליך, להחזיר לאנשים את הצבע לפנים. המטרה היא לנסות ולבנות קהילה שתחזיר את החיים לכפר עזה. מבחינת אנשי המקצוע, יש לנו 2,000 מתנדבים, שזה מעל ומעבר לציפיות, אנשי מקצוע מכלל התחומים - קבלנים שנתנו לנו את הכיסוי המלא מבחינת עבודה ומבחינת הביטוחים, אדריכלים וספקים של חומרים וציוד, ויש קבוצה גדולה שמנהלת את כל זה יחד עם 'אחים לנשק'.

כוחות צה"ל בכפר עזה (ארכיון). "זכות גדולה להחזיר מעט לקיבוץ", צילום: חיים גולדברג/פלאש90

"כל אחד שבא לכפר עזה רוצה לעזור, וזה ממלא את האנשים. אנחנו אחרי ארבעה ימי עבודה, הגוף שלהם כואב מהעבודה, אבל הלב מתפוצץ מגאווה ומנתינה. גילינו מאז 7 באוקטובר שהחברה האזרחית יכולה, מסוגלת לעבוד ולנצח את כל הביורוקרטיה ולרוץ הרבה יותר מהר ויש לה גם לב ענקי".

יוזם הפרויקט, עמרי רונן, מספר על טוב הלב של עם ישראל שמגיע לעזור במספרים גדולים: "הפרויקט שלנו משקף רצון של רבים בעמנו לסייע בשיקום הקיבוץ. יזמתי אותו כי זו משימה לאומית. כולם רוצים לתת יד, לקחת חלק ולתת מעצמם לטובת אנשי העוטף.

"באופן אישי אני מרגיש זכות גדולה להחזיר מעט לקיבוץ שבו נולדתי, ולהמשיך את מפעל החיים של סבי וסבתי ז"ל שהיו ממייסדיו. אין סיבה לחכות שמשהו יקרה. מי שיכול לבנות - שיבנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר