"אחי הגדול היה הגיבור שלי": הובא למנוחות סרן ברק ישראל סגן

סגן נפל בקרב בצפון רצועת עזה, ביום שישי האחרון והיה בן 22 במותו • אימו הדס ספדה: "לפני שלושה שבועות שאישרו לך את התפקיד הסמ"פ שרצית - תמיד ניקח אותך איתנו לכל מקום שנלך ובכל דרך שנעשה"

סרן ברק ישראל סגן ז"ל . צילום: דובר צה"ל

בבית העלמין בפתח תקווה הובא למנוחות סרן ברק ישראל סגן, אשר נפל בקרב בצפון רצועת עזה, ביום שישי האחרון והיה בן 22 במותו. סגן היה מפקד מחלקה בקורס מפקדי טנקים בגדוד 196, עוצבת "בני-אור" (460). הוא הותיר אחיו הורים, אביב והדס ושני אחים קטנים, שקד בן ה- 19 והראל בן 15.

אחיו הצעיר, הראל כינה אותו "האח הכי טוב שיש" וספד לו: "אתה תמיד היית חזק, לא רק פיזית, בעיקר נפשית. עכשיו התור שלי להיות חזק בשבילך. רצינו לנסוע כל המשפחה יחד לטיול כשהכל ייגמר – את זה כנראה לא נוכל לעשות יותר לעולם. חשבתי לעצמי בערב הראשון שהרבה אנשים העלו תמונות שלך וספירו עליך – מה הם קשורים?. זה אח שלי לא שלהם. ואז הבנתי שהיית הרבה יותר מזה. שהיית גם בשביל אנשים אחרים, היית חבר טוב וידעת להדריך ולעזור להם, לתת כתף ולתת גב. אני אוהב אותך מאוד. אני לא אשכח אותך לעולם".

סגן, תושב פתח תקוה, סיים את לימודיו בשנת 2020 בתיכון בן גוריון. לאורך השנים עסק בג'ודו שכל כך אהב ולקח חלק בנבחרות ישראל. בימים האחרונים צולמה תמונה שלו מחייך מתוך עזה. אחיו שקד (19) שיתף: "ברק אחי הגדול היה הגיבור שלי, מאז שאנחנו קטנים הערצתי אותו בין אם זה בלימודים, על הציונים וההתמדה או בין אם זה בג'ודו על השאיפות והדבקות במטרה. ועכשיו כשהוא שירת בשריון ונכנס לעזה התחושה הזאת אפילו התעצמה לרמות שאני אפילו לא יכול לתאר במילים. הגאווה שיש לי שברק אחי הגדול ושאנחנו כמשפחה זכינו בו". עוד הוסיף "מי שראה אותו בשבועות האחרונים ראה עד כמה הוא היה מאושר ואני מקווה שכל אדם יחיה את החיים שלו כמו ששלך נגמרו – מאושר".

ברק היה בן בכור, וגם הנכד הבכור לבית משפחת שפיגל. אימו הדס סיפרה על התכניות שהיו לו לעתיד: "כבר תכננת את השלב הבא, חתימה לתקופה נוספת וקורס מ"פים ואפילו סיפרת בגאווה לפני שלושה שבועות שאישרו לך את התפקיד הסמ"פ שרצית.

"המרחק והזמן עיצבו את האישיות שלך לקראת אתגרים הולכים וגדלים. הרגשת שאתה מוכן לזה, אבל הפעם זה לא היה בידיים שלך וגם לא בידיים שלנו. ופתאום הכל נעצר. ולי נותר להתנחם בכך שלמרות שהמעטת לשתף שעשית את מה שחשבת שהוא בעל ערך ומשמעות בשבילך. נותר לי לזכור שהייתה לנו תקופה יפה ביחד, מלאה בחוויות משפחתיות, כמו שאהבת ולהבטיח לך שתמיד ניקח אותך איתנו לכל מקום שנלך ובכל דרך שנעשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר