ראש השב"כ רונן בר: "לצד הכשל המודיעיני ראינו מופעי לחימה הירואים"

ראש שירות הביטחון הכללי נאם בטקס לציון שנה לטבח • "השב"כ מנקודת הכשל הגדולה ביותר שלו, הוכיח שהוא בלתי שביר - ארגון שברור לו שעד שיוחזר אחרון החטופים - האורות יהיו דלוקים"

רונן בר נואם בטקס. צילום: דוברות השב"כ

ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, נשא דברים בטקס לציון שנה למתקפת הטרור שאירעה ב-7.10. "שנה חלפה מאז כשלה מדינת ישראל בחובתה הבסיסית - הגנה על אזרחיה. כארגון שנדרש לספק ביטחון ותחושת ביטחון, נכשלנו במתן התרעה מספקת, וכולנו מרכינים ראש ביום הזה, מתוך כבוד לאלו שנפלו ונקטלו, לאלו שנחטפו, לאלו שנלחמו ולאלו שלא הצלחנו להציל. את היום הזה נקדיש לזיכרון, ללמידה ולהתקפה בכל הזירות אשר שתבהיר: הטבח לא פגע בנחישות שלנו להגן על הארץ, על אזרחיה ועל ערכיה, להיפך - הוא רק הגביר אותה".

המשיך את דבריו וציין כי הם בעיצומו של תחקיר הכשלים: אנחנו מחויבים לעצמנו, לעובדינו ולציבור שעוטף אותנו להשלים את תהליך התחקיר יחד עם מאמצי הלחימה. אנו בעיצומו של תחקיר נוקב, עמוק, שלא ישאיר אבן אחת במקומה. אנחנו לומדים כבר עכשיו ותוך כדי התחקיר, משתנים ומתקנים. אנחנו לומדים על הסיבות לכשל ועוסקים בנדבכים העמוקים ביותר שיאפשרו לנו לצמצם את הסיכוי לכשלים כאלה בעתיד".

נתניהו, גלנט, הרצוג ואוחנה בטקס האזכרה לחללי חרבות ברזל, צילום: פלאש90

בסיום דבריו אמר בר: " לצד הכשל המודיעיני ראינו מופעי לחימה הירואים, התעשתות מהירה, חתירה למגע ומלחמה עיקשת - מאז ועד היום. 07.10 06:29 – זאת בדיוק השעה שמודדים בה חסינות ועמידות של ארגון, והשב"כ מנקודת הכשל הגדולה ביותר שלו - הוכיח שהוא בלתי שביר. ומה שהופך ארגון לבלתי שביר הם הערכים שלו והיכולות שלו".

"ארגון שמפקדיו הולכים בראש הכוח - גם בתחקיר וגם בשטח. ארגון שמחויב למדינה ואח"כ לעצמו ולפרטים.  ארגון שיודע להתפרש לכל זירה ולהתמקד בכל מבצע. ארגון שברור לו שעד שיוחזר אחרון החטופים - האורות יהיו דלוקים. זהו הארגון שעם ישראל רוצה שימשיך להגן עליו - גם כשכשל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר