יעקב טרנר הלך לעולמו בגיל 89

טרנר כיהן כראש העיר באר שבע במשך 20 שנים • האצטדיון בעיר קרוי על שמו • הוא כיהן בעבר כמפכ"ל המשטרה • ראש העיר הנוכחי דנילוביץ': "היה 'מענטש'"

עשרות שנים של פעילות ציבורית. יעקב טרנר. צילום: מאיה באומל בירגר

בגיל 89 הלך לעולמו יעקב טרנר, ראש עיריית באר שבע לשעבר, שכיהן בתפקידו 20 שנה. טרנר, תא"ל (במיל'), כיהן גם כמפכ"ל המשטרה. 

האצטדיון העירוני בעיר, שבו משחקת הפועל באר שבע, קרוי על שמו. 

מי היה יעקב טרנר?

הוא כיהן בתפקיד ראש עיריית באר שבע בין השנים 1998 ל-2008. טרנר יליד כפר יונה, בוגר אוניברסיטת בן גוריון בנגב במדעי ההתנהגות, היה נשוי לאריאלה, בעלת תואר שני במנהל עסקים ואב לשלושה בנים, שניים מהם טייסי קרב בחיל האוויר.

יעקב טרנר חונך את האצטדיון הקרוי על שמו בבאר שבע, 2015, צילום: דודו גרינשפן

טרנר שירת במשך 40 שנה בשירות ביטחון המדינה בתפקידים שונים: כטייס קרב, מפקד טייסת קרב במלחמת ששת הימים, מפקד טייסת קרב במלחמת ההתשה מפקד בית-ספר לטיסה של חיל האוויר, טייס פנטום במלחמת יום הכיפורים, ראש מחלקת הדרכה של חיל האוויר, מפקד בסיס חצרים בדרגת תת-אלוף, ראש להק כח אדם של חיל האוויר בדרגת תת-אלוף, יוזם ומקים את מוזיאון חיל האוויר בחצרים לפני כ- 28 שנה ומנהל את המוזיאון מיום הקמתו ועד היום (המוסד עימו הוא כה מזוהה; א.י). 

בין השנים 1985 ל-1993 שירת יעקב טרנר במשטרת ישראל בתפקידים שונים: ראש אגף כח אדם במשטרה בדרגת ניצב. בתפקיד זה הוביל את המהפך באיכות השוטרים, שכרם, תנאי השרות שלהם ורמת השכלתם. מפקד מחוז מרכז במשטרה בדרגת ניצב. כיהן כמפכ"ל בתקופה הקשה של האינתיפאדה, הטרור ומלחמת המפרץ.

סופדים ליעקב טרנר

ראש העיר הנוכחי רוביק דנילוביץ', שהחליף את טרנר, ספד לו בעמוד הפייסבוק: "ביום עצוב זה אנו נפרדים בכאב גדול מראש העיר השביעי של באר שבע, מפכ״ל המשטרה לשעבר וטייס קרב-תא"ל בחיל האוויר, יעקב טרנר ז"ל. מעל הכל יעקב טרנר היה בן אדם, 'מענטש'. איש אוהב עמו ומדינתו, מסור כל כך, איכפתי ואוהב הבריות.

"טרנר סימל את הישראלי היפה, זה שלוקח אחריות, לא נרתע לעולם מאתגרים קשים, תמיד מתייצב ראשון לדגל, למען המולדת. תרומתו לעיר באר שבע, באחת התקופות הקשות שלה, היתה אדירה! הוא לא היסס לקבל החלטות קשות וגורליות, לטובת העתיד של המטרופולין. החיוך הכובש שלו, פניו המאירות וטוב ליבו, יחסרו לנו כל כך.

"בשנים האחרונות זכינו לארח אותו מספר פעמים בעיר, לחגוג לו יום הולדת ולקחת אותו לסיור בפרויקטים החדשים ברחבי עיר. הוא כל כך שמח והתרגש. כבוד לעיר ולמועדון הכדורגל שלנו, הפועל באר שבע, שהאיצטדיון קרוי על שמו. בכל שער אנו זועקים משמחה: This is Turner. טרנר שלנו! תנחומים וחיבוק חם ואוהב לבנים היקרים: איתי, יואב וציקי, שעטפו את אביהם באהבה, במסירות רבה ובחום לאורך כל השנים, במיוחד לאחר מותה של רעייתו האהובה, אריאלה ז״ל. כואבים ועצובים! יהי זכרו ברוך".

הפועל באר שבע: "משפחת הפועל "ויקטורי" באר שבע משתתפת בצער משפחת טרנר על מותו של יעקב טרנר ז"ל. האצטדיון שלנו נקרא על שמו של יעקב והייתה לנו הזכות לארח אותו במעמד פתיחת האצטדיון. אנו שולחים תנחומים למשפחת טרנר ומאחלים שלא ידעו עוד צער".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר