הצהרת משפחות החטופים לקראת המשלחת לקטאר: "יש תמונת ניצחון, אז מה עושים כי להחזיר אותם?"

משפחות חטופים הביעו חשש בעקבות הסלמה שתיווצר כתוצאה מהתקיפה באיראן • עינב צנגאוקר: "נתניהו שטירפד באכזריות אינספור עסקאות, ממשיך לגרור רגליים ולא חותר מיידית לעסקה כוללת, גם לאחר חיסול הנהגת חמאס והשגת תמונת הניצחון, זו זריית חול בעיני הציבור ומשפחות החטופים"

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט שחטוף בעזה. צילום: קוקו

משפחות החטופים נשאו הצהרה היום (שבת) בשער בגין בדרישה להחזיר את יקריהם הביתה. הצהרה זו מגיעה בימים קריטיים ביותר. כ-13 שעות בלבד לאחר התקיפה הישראלית באיראן ויום לפני המשלחת הישראלית שתצא מחר לדוחא בקטאר על מנת לקדם עסקת חטופים.

יפעת קלדרון: "זהו היום ה- 386 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. אחרי התקיפה באיראן, אנו חרדים מהידרדרות להסלמה איזורית שתרחיק אותנו מעסקה, ותגזור גזר דין מוות על אהובינו בשבי.  יש שורה של סימנים שמצביעים על כך, שגם עכשיו נתניהו לא מתכנן להחזיר את החטופים! עשרה ימים חלפו מאז חוסל רב המרצחים סינוואר. אנחנו רואים שוב גרירת רגליים, שוב חוסר יוזמה אמיתית, שוב התנהלות בעצלתיים, כאילו יש זמן".

"שמישהו יסביר לנו: מה הטעם בשליחת משלחת לפיסגה ללא מנדט מלא להביא עסקה? מה הטעם בשליחת משלחת, כשנתניהו עדיין מתעקש על העיזים שדחף לטירפוד העסקה כמו ציר פילדלפי ונצרים?"

"חרדים מהידרדרות להסלמה איזורית שתרחיק אותנו מעסקה". יפעת קלדרון,

עינב צנגאוקר: "לישראל יש תמונת ניצחון: הנהגת חמאס חוסלה, גדודי חמאס פורקו, תשתיות טרור הושמדו, חמאס הוכרע. אז מה עושה מאז הממשלה כדי להחזיר במהירות את כל החטופים?
מדוע הממשלה לא הציגה עד עכשיו, שום יוזמה לעסקה שתחזיר את כולם? נתניהו שטירפד באכזריות אינספור עסקאות, ממשיך לגרור רגליים ולא חותר מיידית לעסקה כוללת, גם לאחר חיסול הנהגת חמאס והשגת תמונת הניצחון. זו זריית חול בעיני הציבור ומשפחות החטופים, אמר אתמול גורם המעורה בפרטי המשא ומתן. הסימנים מראים שנתניהו האכזר לא רוצה להחזיר את כל החטופים".

מוקדם יותר, עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס שנחטף על אופנוע לרצועת עזה, בזמן שאשתו שירי ושני ילדיהם הקטנים נחטפו גם הם, פנתה לנתניהו: "אמרת קודם סינוואר, קודם נסראללה ואיראן - עכשיו תחזיר את ירדן, שירי והילדים". יפעת קלדרון, שבן דודה עופר קלדרון נמצא בשבי ארגון הטרור, טוענת הבוקר: "זה הזמן להביא מתווה כולל לעסקה, הם לא ישרדו שם יום אחד נוסף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר