תקיפה בלבנון. צילום: רשתות ערביות

התגובה הישראלית באיראן יצאה לפועל - אלו המטרות שהותקפו | סיכום חדשות השבת

דיווח: ישראל וארה"ב הזהירו את איראן דרך מתווכות, שעות לפני התקיפה • לפי דיווחים זרים, מערכות הגנה אוויריות ובסיסי טילים בליסטיים הותקפו • בטהרן טענו ל"נזק מינימלי" • בתום שבע שעות של "סיר לחץ": חוסל מחבל בטול כרם שתכנן פיגוע בטווח הזמן המיידי

[object Object]

כשלושה שבועות לאחר המתקפה האיראנית על ישראל ישראל תקפה הלילה (בין שישי לשבת) באיראן במבצע "ימי תשובה". במדינה דיווחו כי לפחות חמישה פיצוצים חזקים שנשמעו בבירה טהרן ובעיר הסמוכה כרג' - וצה"ל אישר פחות מחצי שעה לאחר מכן כי הוא תקף "באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן".

ה‏ערוץ אל-ערבי הקטארי פרסם תיעוד שבו נראה לטענתו הנזק שנגרם בדרום טהרן | רשתות ערביות

כעבור כשלוש שעות, מערכות ההגנה האווירית הופעלו כנגד תקיפה ישראלית נוספת, במזרח טהרן. לאחר ארבע שעות, גורמים ישראלים מסרו כי הותקפו כ-20 יעדים שונים. 

לידיעה בהרחבה

דיווח: מערכות הגנה ובסיסי טילים של משמרות המהפכה הותקפו בידי ישראל

גורמים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי יותר ממאה מטוסי קרב, וכטב"מים פגעו ב-20 אתרים באיראן, סוריה ועיראק. הגורמים מסרו כי ישראל תקפה מערכות הגנה אווירית ואתרים לייצור טילים ארוכי טווח באיראן.

תיעוד נוסף מדרום-מערב טהרן, צילום: רשתות ערביות

שני גורמים איראנים, אחד מהם חבר במשמרות המהפכה, אמרו לעיתון האמריקני שאחד מיעדי התקיפה הישראלית היה מערכת הגנה אווירית מסוג S-300 של נמל התעופה חומייני בטהרן. עוד דווח כי במחוז טהרן הותקפו שלושה בסיסי טילים של משמרות המהפכה, וכטב"מים ישראליים תקפו את הבסיס הצבאי הסודי פרצ'ין בפאתי הבירה האיראנית. לפי הדיווח, אחד הכטב"מים פגע בבסיס בעוד אחרים יורטו. 

לידיעה בהרחבה

דיווח: ישראל הזהירה את איראן דרך המתווכות, שעות לפני התקיפה

ב"וול סטריט ג'ורנל" מצטטים היום (שבת) גורמים הבקיאים בפרטי התקיפה הישראלית באיראן הלילה, שטוענים כי שעות לפני הפעולה, ישראל העבירה לרפובליקה האיסלאמית אזהרה דרך מדינות ערביות ואירופיות. לדבריהם, "האזהרה תיארה את היעדים שאליהם תכוון ישראל, וציינה כי אם איראן תגיב - התקיפות הבאות שלה יהיו חזקות יותר".

שר הביטחון וראש הממשלה בקריה - בזמן התקיפה באיראן | שחר יורמן

 עוד דווח כי מתווך עיראקי העביר מסר מארה"ב לאיראן לפני המתקפה הישראלית נגד האתרים הצבאיים במדינה בלילה שבין שישי לשבת 

בתוך כך, שני גורמים איראנים, אחד מהם חבר במשמרות המהפכה, אמרו ל"ניו יורק טיימס" שאחד מיעדי התקיפה הישראלית היה מערכת הגנה אווירית מסוג S-300 של נמל התעופה חומייני בטהרן. על פי דיווח איראני, התקיפה הישראלית התבצעה באמצעות שיגור טילים בליסטיים ממטוסי קרב שלא חדרו למרחב האווירי של איראן. עוד דווח כי מערכות ההגנה האווירית יירטו חלק גדול מהטילים, וכמה מהם פגעו במתקנים צבאיים. עוד נטען בדיווח כי התקיפה "לא הגיעה לרמת האיומים הישראליים", ולא השפיעה על היכולות האיראניות.

לידיעה בהרחבה

דיווח: ישראל תכננה את התקיפה באיראן כך שהמשטר יוכל להכחיש את היקף הנזק

המתקפה הלילית באיראן תוכננה כך שהמשטר בטהרן יוכל להכחיש שנגרם משמעותי ולהכיל את הפעולה, כך אמר הבוקר (שבת) גורם המעורה בתכנון המבצע ל"וושינגטון פוסט".  עוד על פי הגורם, ישראל תכננה את המבצע במטרה למזער את כמויות הנפגעים.

טהרן, אמש, צילום: רויטרס

לידיעה בהרחבה

ההצהרה ההיסטורית של דובר צה״ל: ״ישראל תוקפת באיראן״

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הודיע הלילה בהצהרה דרמטית על התקיפה. כך זה נראה

דובר צה"ל

"פעולות ראווה ויח"צ": לפיד עקץ, ליברמן ביקר, גולן תמך | התגובות במערכת הפוליטית לתקיפה באיראן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ההחלטה לא לתקוף מטרות אסטרטגיות וכלכליות.יאיר גולן תמך במימדי התקיפה: יש פוטנציאל גדול לכך יכולות הגנתיות והתקפיות של איראן נפגעו, אך מבלי לגרור אותנו למלחמת התשה ודאית" . ליברמן: "הממשלה קונה שקט במקום הכרעה ברורה".

לידיעה בהרחבה

בתום שבע שעות של "סיר לחץ": חוסל מחבל בטול כרם שתכנן פיגוע בטווח הזמן המיידי

צה"ל חיסל את מחבל מחמאס, אסלאם עודה, שסוכל בתום שבע שעות של "סיר לחץ". בפעילות השתתפו לוחמי הימ"מ, סיירת חרוב, ושב"כ, שפעלו משעות הבוקר המוקדמות. 

האמל"ח שנמצא על המחבל אסלאם עודה, צילום: דוברות המשטרה, צה"ל ושב"כ

על פי הודעת צה"ל, שב"כ והמשטרה: "עודה תכנן פיגועים וחימש מחבלים למטרת ביצוע פיגועים. במהלך הפעילות, המחבל פתח באש לעבר הלוחמים שהחלו בנוהל 'סיר לחץ' וירו לעברו. בתום חילופי האש המחבל אסלאם עודה חוסל. ברכבו נמצאו אמצעי לחימה בהם חומרים להרכבת מטענים.

לידיעה בהרחבה

שעון חורף 2024: מתי מחליפים את השעון? מה שצריך לדעת לקראת המעבר

שעון חורף 2024 מתקרב, ובקרוב נזיז את השעון בישראל • מה משמעות השינוי לשגרת היומיום שלכם, איך זה ישפיע על הגוף, ומתי מחליפים את השעונים בשאר העולם

לכתבה בהרחבה

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו