אב ילדיי עדיין בעזה: לראש המוסד אסור לשוב הפעם ללא עסקה

הבשורה על יציאת משלחת המו"מ בתחילת השבוע מפיחה בנו תקווה מסוימת, שאבדה לנו בחודשים האחרונים • לאורך השנה שוב ושוב הוסיף נתניהו מטרות זירות לחימה, בעוד חייהם של החטופים נדחקו בתחתית סדר העדיפויות הלאומי • כעת, לאחר חיסול סינוואר אין את מי להאשים בהכשלת המתווה • זה הזמן לתרגם את ההישגים הצבאיים בעזה ובלבנון להסדר שיביא הביתה את עופר ואת 100 החטופים הנוספים

סהר וארז ששוחררו בעסקה עם תמונת אביהם החטוף. צילום: גאיה קלדרון

כמי שיקירם נמצא ברגע זה בידיהם האכזריות של מחבלי חמאס בעזה, ברור שאין לנו שמחה כבר 385 ימים, גם ואולי בעיקר לא בשמחת תורה, שנה לאסון הגדול בתולדות ישראל.

ובכל זאת, הבשורה שראש המוסד דדי ברנע ייצא בתחילת השבוע לקטאר כדי לקדם מגעים לעסקה מפיחה בנו תקווה מסוימת, שאבדה לנו בחודשים האחרונים. זה מהלך משמעותי וחשוב, בניגוד להכרזת הממשלה על יום אבל לאומי ביום ראשון, עוד ניסיון נלוז לשכתב את ההיסטוריה בעת התהוותה, במקום לתקן ולהציל חיים כשעוד ניתן.

עופר קלדרון, נותר בשבי חמאס בעזה, צילום: ללא

יש עימנו מספיק חטופות וחטופים ששבו בעסקת נובמבר 2023, ובהם שני ילדיי, סהר וארז. הם כולם מבהירים באופן חד וברור - כל יום נוסף שעובר ושבו 101 החטופים מופקרים בעזה, מסכן מיידית וממשית את חייהם. אף ששחרורם היה אחת משתי המטרות המרכזיות של המלחמה, שוב ושוב הוסיף נתניהו מטרות וזירות לחימה, בעוד חייהם של החטופים נדחקו עוד ועוד בתחתית סדר העדיפויות הלאומי.

חיסול סינוואר ופירוק חמאס בעזה לא מקדמים בפני עצמם את שחרור החטופים וגם לא עצר את הירי לעבר יישובי הדרום. עם זאת, זו הזדמנות מכיוון שהפעם באמת אין עוד את מי להאשים בהכשלת המתווה. ראשי מערכת הביטחון וצה"ל מבהירים כי הלחימה בעזה ובלבנון מיצתה את הישגיה, גם נתניהו כבר דיבר על כך בימים האחרונים. עכשיו הזמן לתרגם את ההישגים הצבאיים בעזה ובלבנון להסדר כולל שיביא הביתה את עופר ואת 100 החטופים הנוספים.

השבתם של כל החטופים - לא "עסקה קטנה" שמסכנת את כל היתר - היא צו מוסרי וערכי, חובה לאומית למי שחטא ההפקרה כבר דבק בהם ויכולים לנסות למנוע כעת חלילה את עוון ההקרבה.

השבתם של כל החטופים - לא "עסקה קטנה" שמסכנת את כל היתר - היא צו מוסרי וערכי, חובה לאומית למי שחטא ההפקרה כבר דבק בהם ויכולים לנסות למנוע כעת חלילה את עוון ההקרבה.

בימים הקרובים נחגוג את בר־המצווה של ארז בני שנחטף עם אחותו סהר ושניהם שוחררו בעסקת נובמבר. מי כמוהם־כמונו יודעים מה עובר עכשיו על עופר, אביהם, וכמה עסקה היא הפתרון היחיד להצלת חייו.

ראש המוסד דדי ברנע. אל תחזור בלי עסקה , צילום: גדעון מרקוביץ'

אני פונה אליך, ראש המוסד דדי ברנע - קח איתך את תמונתם של עופר וילדיו לקטאר. לארז מגיעה מתנה לבר־המצווה שלו שנחגוג בימים הקרובים, ולאביו עופר מגיע לחיות. תחשוב על עופר ועל החטופים שתלויים בין חיים למוות, תזכור את דרך הייסורים שאנו משפחותיהם עוברות מאז 7 באוקטובר ושים לזה סוף.

הדס קלדרון היא אמם של סהר וארז, שנחטפו לעזה ושוחררו. אביהם עופר עדיין חטוף. אמה ואחייניתה נרצחו בטבח 7 באוקטובר 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר