שנה לאחר הטבח: מטה המשפחות ארגן הקפות "שקטות", אלפים רקדו בשדרות

גם בזמן חגיגת ההקפות השניות, לא שוכחים החוגגים את חיילי צה"ל ו-101 החטופים שעדיין בשבי • מול ביתו של רה"מ קראו משפחות להחזרת יקיריהם • סמוטריץ' בשדרות: "שנה הבאה הקפות שניות בגוש קטיף" • בתל אביב הגיעו רבים לכיכר דיזינגוף ונתקלו בקריאות בוז על החגיגה • באיכילוב הגיעו בני נוער רבים לחגוג יחד עם פצועי המלחמה

הקפות שניות בכותל המערבי

אנשים רבים חגגו הערב (חמישי) הקפות שניות ברחבי הארץ. שנה בדיוק מאז טבח 7 באוקטובר שהתרחש בחג שמחת תורה, והחוגגים לא שכחו גם את הנופלים הרבים ו-101 החטופים שעדיין בשבי חמאס.

הקפות שניות בישיבת ההסדר בשדרות

מאות השתתפו בהקפות וקראו להשבת החטופים מול מעונו של רה"מ ברחוב עזה בירושלים. בהקפות השתתפו משפחות חטופים ומוחים נוספים שקראו להשבת החטופים בהקדם.

הרב בצלאל כהן, מייסד ישיבת "חכמי לב", התייחס לחובה המוסרית להשבת החטופים: "חלפה שנה תמימה ו-101 מהחטופים והחטופות עדיין לא שבו אלינו. לצערנו הרב חלקם כבר אינם בין החיים, והיתר נמצאים בתנאים קשים ביותר, בייסורי גוף ונפש אצל אויב רע ואכזר. חובתנו הגדולה היא לזכור יום-יום את כל החטופים, את מצבם הקשה ואת המחויבות שלנו להציל ולקיים עשרות עולמות".

הקפות שניות בכותל, צילום: אורן בן חקון

"הם לא מבינים מה זה אומר להיות מדינה יהודית," אמר הרב אבידן פרידמן באירוע בירושלים, "אבל אנחנו כאן מבינים. המוני ישראל מבינים ומבינות שהתקומה שלנו נשענת ומבוססת על ערך החיים, וערך החיים מתחיל בהחזרת החטופים כולם, עכשיו."

שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת ז״ל, הגיעה אף היא לצעדה: "כאן, במעלה הרחוב הזה, אני שמעתי את ההורים של הרש גולדברג-פולין מספרים לנו איזה ילד נפלא הוא. כאן גם כתבו על שלטים סליחה כי הרש וכרמל נרצחו בעזה. אני כאן היום, אחרי שנה, כדי להגיד שלכולנו מגיע סוף אחר. הזמן הזה מגיע עכשיו".

הקפות שקטות בהובלת משפחות החטופים בצומת שער הנגב \ מטה משפחות החטופים

"בוחרים בחיים"

בתל אביב, תהלוכת ההקפות שניות של "ראש יהודי" הגיע לכיכר דיזנגוף. חלק מהנוכחים קראו קריאות בוז והביעו מחאה על החגיגות שמתקיימות בזמן שיש חטופים בעזה והרוגים בלבנון. קודם לכן התקיים מיצג מחאה בכיכר כאשר יותר ממאה איש עוטי כיסויי עיניים צהובים, כשכל אחד מחזיק שלט של חטוף, ברקע נשמעה אמירת קדיש לזכר הנרצחים.

בדרום הארץ התקיימו הקפות במספר מקומות. מאות השתתפו בהקפות שקטות שהובילו משפחות חטופים בשער הנגב.

הקפות שניות בבית החולים שיבא, צילום: דוברות מרכז יב"ע

אלפי אנשים הגיעו לחגוג את ההקפות השניות בישיבת ההסדר בשדרות. ביניהם גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השרה עידית סילמן, ח"כ בני גנץ, ח"כ אבי מעוז וכן ראש העיר אלון דוידי.

"שתי בקשות יש לי", אמר סמוטריץ'. "אחת, שנרקוד ונשמח כל כך הרבה עכשיו, כדי שכל האויבים שלנו ישמעו. כי זאת התשובה האמיתית. מישהו שאל אותי: 'הלוחמים שלנו עכשיו מוסרים את הנפש, איך אנחנו שרים?'. הלוחמים הגיבורים האלה נלחמים כדי שנשיר, כדי שנרקוד ונשמח ועם ישראל יחיה ויעמיק שורש. דבר שני: תבטיחו לי כולכם, שנה הבאה הקפות שניות בגוש קטיף".

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת אפיקי דעת שדרות: "הנקמה שלנו היא שנראה את כל העיר מלאה בתורה, ריקוד, בשמחת התורה. בעזרת השם, העיר הזאת תתמלא בתורה, ציונות ושמחת התורה. מחבלי החמאס ניסו להפסיק את כל השמחה, להשבית את כל מה שאנחנו עושים פה, אבל אנחנו לא ניתן להם. כנגד הרצון שלהם לחבל בהקפות שלנו ובשמחה שלנו - הנקמה שלנו היא להעצים את זה עוד ועוד, להזמין עוד משפחות ולהפוך את שמחת תורה לשמחה שמאחדת הרבה ציבורים".

סמוטריץ בהקפות שניות באופקים: "תבטיחו לי כולכם, שנה הבאה הקפות שניות בגוש קטיף" // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בקיבוץ יד מרדכי התקיימה עצרת זיכרון מרכזית "כבר שנה" בהשתתפות אמנים ומשפחות שכולות. ניצן זמורה, אחותו של ארנון זמורה ז"ל שנפל במבצע החילוץ של ארבעת החטופים, אמרה: "ארנון, הלכת מאיתנו בגופך, אך רוחך והחיוך שלך מלווים אותנו בכל דקה ודקה. אנחנו בוחרים בחיים ובכל יום, הולכים זקופים ומשתדלים להמשיך בדרכך ולאורך".

תלמידי ישיבות בני עקיבא בהקפות שניות בבית החולים שיבא \ דוברות מרכז יב"ע

לאור המצב הביטחוני, חלק מהאירועים המסורתיים הותאמו להנחיות. בכפר חב"ד, ההקפות השניות התקיימו במתכונת מצומצמת לתושבי הכפר בלבד. בכותל המערבי התקיימו ההקפות השניות המסורתיות עם תפילות למען הצלחת החיילים והשבת החטופים, ובבית החולים שיבא תל השומר קיימו תלמידי ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל הקפות שניות עם פצועי צה"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר