תנ"צ יואב תלם, שהיה אחראי על חקירות תיק 4000 ועל פרשת הצוללות, פורש מהמשטרה

תלם, שכיהן בעבר כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין בארגון הודיע על פרישה, זמן קצר לאחר שמונה לאחראי על הפשיעה בחברה הערבית • בין הסיבות לפרישה: הבעת אי אמון בשר בן גביר ובהתנהלות המפכ"ל דני לוי • בשעתו טען כי רה"מ נתניהו אינו חשוד בפרשת הצוללות

ניצב יואב תלם . צילום: ניצב יואב תלם

תת-ניצב יואב תלם, שהיה האחראי על חקירות נתניהו בתיק 4000 ובפרשת הצוללות כשכיהן כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, הודיע הערב (חמישי) על פרישה מהמשטרה, זאת זמן קצר לאחר שמונה לאחראי על הפשיעה בחברה הערבית. 

מטעם תלם נמסר כי הסיבות לפרישתו "אישיות", אולם ייתכן כי בין הסיבות לפרישתו של היו הבעת אי אמון בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובהתנהלות המפכ"ל דני לוי מאז מינויו לתפקיד. הוא היה אחד הקצינים הבודדים שלא קודם בדרגה בסבב המינויים האחרון. הוא הוזז מאגף החקירות והמודיעין והוצב במשרד לבטחון לאומי. בסביבתו טענו כי מי שעמד מאחורי הזזתו ואי קידומו הוא השר לבטחון לאומי.

תת ניצב יואב תלם בבית המשפט, צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90

תלם,שראה עצמו מועמד לראש אגף החקירות והמודיעין היה קצין צעיר ומבטיח ואיש חקירות מנוסה. מלבד תפקידו כסגן ראש אגף החקירות והמודיעין, היה גם מפקד היחידה הארצית לפדייה בינלאומית. 

במשטרה אומרים כי תלם ביקש ללפרוש לפניי מספר שבועות מסיבות אישיות ופרישתו צפויה להיות בחודש מרץ. גורמים במשטרה טוענים כי תלם אמור היה לעלות לדרגת ניצב בחודשים הקרובים. בשעתו טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בפרשת הצוללות. 

גורמים במשטרה: תלם קצין רב זכויות ופעלים היה ממקימי להב 433. המשטרה איבדה את אחד הקצינים האיכותיים ששרת בארגון שלושה עשורים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר