דממה קורעת לב במוצאי שמחת תורה: מיצג מחאה למען החטופים בכיכר דיזנגוף

יותר ממאה איש התכנסו כשהם עוטים כיסויי עיניים צהובים והתייצבו סביב הכיכר מחזיקים בשלטים ועליהם תמונות החטופים, זאת לאור הקריאות של ארגון "ראש יהודי" לקיים הקפות במקום • במיצג נוסף, גבר נשכב בשקית זק"א, ומעליה שלט עם הכיתוב: "חג שמח, אנו חיים בעידן של ניסים" • "זה מזכיר לכולנו שבזמן שאנחנו ממשיכים בשגרה, יש משפחות שחיות בסיוט מתמשך", אמרה רחל, עוברת אורח

מחאה למען החטופים במוצאי שמחת תורה בכיכר דיזינגוף . צילום: קוקו

לאור הקריאות של ארגון "ראש יהודי" לקיום הקפות שניות במקום, יותר ממאה איש התכנסו הערב (חמישי) מוצאי שמחת תורה, בכיכר דיזנגוף בתל אביב למיצג מחאה מרגש ועוצמתי. המשתתפים, עוטי כיסויי עיניים צהובים והתייצבו סביב הכיכר כאשר כל אחד מהם מחזיק שלט של חטוף כסמל ל-101 החטופים המוחזקים בעזה, כשברקע נשמעת אמירת קדיש לזכר הנרצחים באירועי 7 באוקטובר. 

מיצג "שמחת תורה" בכיכר דיזיגנוף, צילום: קוקו

במיצג נוסף, גבר נשכב בשקית זק"א, ומעליה שלט עם הכיתוב: "חג שמח, אנו חיים בעידן של ניסים". "אי אפשר לרקוד כשהלב שותת דם", אמרה עדנה, אחת מהמשתתפות במיצג. "כל דקה שעוברת היא קריטית עבור החטופים שלנו. אנחנו כאן כדי להזכיר לכולם שהזמן אוזל." יוסי, משתתף נוסף במחאה, הוסיף: "העמידה השקטה הזו צועקת יותר מאלף מילים. אנחנו מביעים את הכאב והדאגה שלנו למשפחות החטופים ולכל עם ישראל".

אחת ממארגנות האירוע אמרה: ״מדובר בתחושת החיים אל מול הנרמול של הסיטואציה, של אזכרות והמשך המצב בו מאפשרים לחטופים, לצערנו, להיעלם לתוך המנהרות החשוכות של עזה. אנחנו נשב פה בצורה הזאת, אנחנו לא מתעמתים עם אף אחד, אנחנו מראים את הערכים שלנו. לכל מי שקשה לו לשבת זה בסדר, אפשר לקום, אפשר להחליף עם האנשים שמחזיקים את השלטים, ולהחליף בחזרה, ממש כמו במסע אלונקות שאנחנו עוברים בימים אלה״.

מחאה למען החטופים במוצאי שמחת תורה בכיכר דיזינגוף, צילום: קוקו

עוברי אורח הביעו תמיכה במחאה. "נקרעתי כשראיתי את המיצג", סיפרה רחל, תושבת האזור. "זה מזכיר לכולנו שבזמן שאנחנו ממשיכים בשגרה, יש משפחות שחיות בסיוט מתמשך". מיכאל, שעצר להתבונן במיצג, הוסיף: "זה מחזה מצמרר שממחיש את המציאות הבלתי נתפסת שאנחנו חיים בה. אי אפשר להישאר אדיש״.

מחאה למען החטופים במוצאי שמחת תורה בכיכר דיזינגוף, צילום: קוקו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר