היישר מהלחימה ברצועה: החטיבה המיתולוגית שהגיעה לצעוד יחד עם הירושלמים בסוכות. צילום: יעקב נחומי

היישר מהלחימה ברצועה: החטיבה המיתולוגית שהגיעה לצעוד יחד עם הירושלמים בסוכות

שנים לאחר היווסדה, חטיבת ירושלים המיתולוגית הגיעה לצעוד ברחבי הבירה • יחד איתה, מעל ל-10,000 איש השתתפו ב״צעדת ירושלים״ המסורתית, שהתקיימה זו השנה ה-69 • ״ירושלים היא ביתם של לוחמי החטיבה ואנו מחכים לארח אותם בהרכב מלא״, אמר ראש העיר משה ליאון

[object Object]

בראשית שנת 1949 הוחלט בצה״ל על הקמת חטיבת ירושלים, שהיוותה חטיבת חי״ר סדירה שהוקמה על בסיס גדודים מחטיבת עציוני, חטיבת תל אביב ומכוחות חילות השדה במחוזות ירושלים ותל אביב.

היישר מהלחימה ברצועה: החטיבה המיתולוגית שהגיעה לצעוד יחד עם הירושלמים בסוכות, צילום: יעקב נחומי

החטיבה, שהופקדה במלחמת העצמאות על הגנת מרחב העיר ירושלים, אף השתתפה בשחרור העיר העתיקה במלחמת ששת הימים ותרמה לאיחודה של הבירה.

75 שנים לאחר מכן, החטיבה פקדה בהתרגשות גדולה את הבירה יחד עם בני משפחה וחברים, והגיעה לצעוד בצעדת ירושלים ה-69 שהתקיימה אתמול (שני).

למעלה מ-10,000 איש צעדו ברחובות ירושלים, כשבניהם גם לוחמי וקציני המטה של החטיבה שעשו זאת בהובלת מפקדה, אל״ם ניר איפרגן.

היישר מהלחימה ברצועה: החטיבה המיתולוגית שהגיעה לצעוד יחד עם הירושלמים בסוכות, צילום: יעקב נחומי

ראש העיר ירושלים משה ליאון נשא דברים בפניי החטיבה, שרק לאחרונה סיימה תעסוקה מבצעית ברצועת עזה: ״לוחמי החטיבה, מגיני ירושלים, העבירו את השנה האחרונה בקרבות להגנה על הבית, והירושלמים ואני מודים ומצדיעים להם על כך. כששוחחתי עם המח״ט הדגשתי בפניו שירושלים היא ביתם של לוחמי החטיבה ואנו מחכים לארח אותם בהרכב מלא ובתקווה שזה יקרה בהקדם״.

המדליה שהוענקה לאל"ם, צילום: דוד ששון

בסיום דבריו, העניק ליאון לאל״ם איפרגן את מדליית ההשתתפות, שעוטרה השנה בסמל המאבק להשבת החטופים שנמצאים בשבי חמאס ברצועת עזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו