נשיא המדינה לבני נוער מפונים: "אתם מנהיגי העתיד של ישראל"

במסגרת אירוע לכבוד חג סוכות בבית הנשיא, נפגשו בני נוער שפונו מהצפון ומהדרום עם הנשיא הרצוג ורעייתו • "עצם העובדה שאתם פה בימים כל-כך קשים ומחייכים מראה את הכוח של העם שלנו"

נשיא המדינה ורעייתו אירחו בני נוער מפונים מהצפון ומהדרום לרגל חג הסוכות. צילום: מעיין טואף/ לע״מ

הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום (שלישי) בבית הנשיא בני נוער שפונו מבתיהם בעקבות המצב הביטחוני, ביניהם תושבי הצפון ובני נוער מכפר עזה. לצידם השתתפו באירוע גם חניכי כפרי נוער מרחבי הארץ וחניכי תנועות הנוער השונות. המפגש התקיים במסגרת מיזם "מחליפים מילה – יוזמות הנשיא למחר ישראלי משותף", העוסק בהפחתת הקיטוב והגברת הלכידות החברתית.

נשיא המדינה ורעייתו אירחו בני נוער מפונים מהצפון ומהדרום לרגל חג הסוכות, צילום: מעיין טואף/ לע״מ

היום החל בשיחה מעוררת השראה עם הספורטאי האולימפי פיטר פלצ'יק ואבישי רגב, יועץ מנטאלי לספורטאים ויוצא תכנית "המירוץ למיליון". בהמשך, התקיימו מעגלי שיח בהובלת מדריכי תנועות הנוער, שבהם דנו המשתתפים באתגרי התקופה.

במהלך שיחה פתוחה עם בני הנוער, נשאל הנשיא על ידי אבישג, נערה מפונה מקריית שמונה, מהי ההתמודדות הקשה ביותר בתפקיד נשיא בזמן מלחמה. "נשיא בזמן מלחמה חייב להיות שם בשביל לחזק את רוח העם", השיב הרצוג. "ראינו הרבה מאוד כאב, זה לא סוד. יש פה משפחות שכולות שעברו גיהנום, אנחנו רואים משפחות חטופים, מלווים משפחות מפונים ופוגשים פצועים ומשפחותיהם".

נשיא המדינה ורעייתו אירחו בני נוער מפונים מהצפון ומהדרום לרגל חג הסוכות, צילום: מעיין טואף/ לע״מ

הנשיא הדגיש את חוסנו של העם הישראלי: "כשאומרים עם ישראל חי מבינים שהוא עם מדהים. עצם העובדה שאתם פה בימים כל-כך קשים, של שיגורים, טילים, מקלטים ואזעקות - אתם פה. ואתם גם מחייכים. זה מראה איזה כוח יש לעם שלנו".

בסיום המפגש, פנה הנשיא לבני הנוער ואמר: "אתם מנהיגי העתיד של מדינת ישראל. יום אחד יכול להיות שאחד מכם ישב פה - בבית הזה, שהוא הבית של כל העם. אנחנו מאוד מאמינים בדור הצעיר שלנו".

נשיא המדינה ורעייתו אירחו בני נוער מפונים מהצפון ומהדרום לרגל חג הסוכות, צילום: מעיין טואף/ לע״מ

כחלק מהאירוע, נחשפו בני הנוער למיזם "קפה עוטף" - רשת בתי קפה חדשה שהוקמה במוקדי פינוי ברחבי הארץ. הרשת, שסניפה הראשון "קפה עוטף - נתיב העשרה" מנוהל על ידי תושבי היישוב, נועדה לחזק את החוסן הקהילתי ולספק תעסוקה למפונים. הסניף השני, "קפה עוטף - רעים", נפתח לאחרונה בשכונת פלורנטין בתל אביב, כשכל רווחי הרשת מוקדשים לשיקום הקהילות המפונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר