מאחורי בלינקן ונתניהו: תמונותיהם של הלל ויגל ז"ל שנרצחו בשומרון

תצלומיהם של האחים שנרצחו בפיגוע בחווארה תלויות בלשכת נתניהו בירושלים • האב השכול שלום יניב סיפר: ״ראש הממשלה ביקש תמונה שלהם כשהוא הגיע לנחם, הוא שוחח עם הילדים שלנו כאח שכול אל אחים שכולים״

פגישת נתניהו בלינקן. צילום: לע"מ

תמונותיהם של הלל ויגל יניב ז"ל, שני האחים שנרצחו בפיגוע ירי בכפר חווארה בשומרון בפברואר 2023, ניצבו בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בעת פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקנית אנתוני בלינקן.

החיוך המאיר של הלל ז"ל ופניו הקורנות נראות היטב בצילום הרשמי שהופץ לאחר הפגישה.

בשיחה עם "ישראל היום", שיתף שלום יניב, אביהם של הלל ויגל ז"ל, כיצד התמונה הגיעה לשם: "ראש הממשלה ביקש תמונה כשהוא הגיע לנחם. הוא אמר שהם יהיו אצלו בחדר. זה מאוד מרגש ומאוד משמעותי בשבילנו שהפיגוע הזה עשה שינוי תודעה במציאות של איך אנחנו מתייחסים לאויבים סביבנו - שיש כאן רוע בעולם שצריך לבער אותו".

האחים הלל ויגל יניב ז"ל, קורבנות הפיגוע בחווארה, צילום: פייסבוק

יניב התייחס לשנה הקשה שעברה על עם ישראל ולקשר שנוצר עם משפחות שכולות נוספות: "השורה הבאה מאחרי הקברים של הלל ויגל הם הקורבנות של מלחמת חרבות ברזל. יש הרבה מפגשים. יש לי קשר מאוד מיוחד עם משפחת די מהפיגוע שבו נרצחו אימא ושתי בנות. יש שיח. יש מפגשים של משפחות שכולות שנותנים לנו כוח ואנחנו הולכים לנחם".

על שירותו במילואים במהלך המלחמה סיפר יניב: "השתחררתי לא מזמן. הייתי עד לפני סוף שנת הלימודים הנוכחית במילואים. החזירו אותי לאחר מכן לתקופה. ועכשיו אני עושה בפעימות".

יניב שיתף גם על הקשר המתמשך עם נתניהו: "מדי פעם אנחנו מקבלים מסרים. ביום הזיכרון הראשון היינו יחד. יש לו המון אהבה מצידנו. הוא שוחח עם הילדים שלנו כאח שכול אל אחים שכולים. היה שיח מאוד מרתק".

משפחת יניב, הלל (בשורה הראשונה) ויגל (בשורה השנייה), צילום: באדיבות המשפחה

יניב סיפר כי נתניהו ביקש מהמשפחה להנציח את זכרם של הלל ויגל: "הוא ביקש מאיתנו להוציא ספר ולכתוב על הלל ויגל, על המורשת שלהם ועל הזיכרונות שלנו מהילדים המתוקים שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר