גלנט ספד לאל"מ אחסאן דקסה: "נעשה הכול כדי להנציח את דרכו"

הלוויתו של דקסה נערכת בבית העלמין בעספיא • שר הביטחון ספד: "כמה כואב וקשה שפחות מארבעה חודשים לאחר שהגשים את חלומו, והתמנה למפקד חטיבה 401 בשיאה של לחימה, בדיוק אז נגדע מסלול חייו" • סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם: "באישיותו ובדרך חייו הערכית והצבאית באו לידי ביטוי כל הטוב הראוי והנאצל שבחיי איש צבא קרבי"

הלוויתו של אחסאן דקסא. צילום: הרצי שפירא

הלוויתו של גיבור ישראל: מפקד חטיבה 401, אלוף-משנה אחסאן דקסה מובא למנוחות כעת (שני) בבית העם בדליית אל-כרמל. טקס הקבורה יתקיים בשעה 19:00 בבית העלמין בעספיא.

דקסה בן ה-41 מדליית אל-כרמל, נהרג אתמול מפיצוץ מטען בג'באליה שבצפון רצועת עזה. הוא השאיר אחריו הורים, אחים, אישה ושלושה ילדים בני 14, תשע וארבע.

הלוויתו של אחסאן דקסא, צילום: הרצי שפירא

שר הביטחון יואב גלנט ספד: "מאז הגיעה אליי הבשורה הקשה על נפילתו של אחסאן,
אני שב ונזכר בפגישתנו האחרונה, בשטח, שעה שהוביל את פקודיו במשימה, לפירוק חטיבת רפיח של חמאס. ההחלטיות, הצניעות וההתקפיות אותן גילה אחסאן, הותירו בי רושם רב, בשיחותיי עם הרמטכ"ל ואלופי צה"ל, על אותו הביקור בחטיבה 401 הבנתי כי מה שראיתי בשטח וההתייחסות של פקודיו אליו, הוא גם האופן שבו ראו אותו מפקדיו. אחסאן - כשמו כן הוא: מנהיג ומפקד".

"כמה כואב וקשה שפחות מארבעה חודשים לאחר שהגשים את חלומו, והתמנה למפקד חטיבה 401 בשיאה של לחימה, בדיוק אז נגדע מסלול חייו. כמו בחייו, למרבה הצער גם במותו – בנקיטת יוזמה התקפית וחתירה למגע מול פני האויב. בני המשפחה היקרים, מדינת ישראל איבדה היום את אחסאן מפקד נועז, שהיה מנהיג טבעי לפקודיו ומקור עוצמה למפקדיו. ואתם איבדתם את אחסאן שלכם  - בן, בעל, אח ואבא יקר - ואין מילים שיביאו איתן נחמה ברגע הקשה הזה".

שר הביטחון בהלווית אל"מ אחסאן דקסה, צילום: הרצי שפירא

"כל הטוב הראוי והנאצל שבחיי איש צבא קרבי"

"לצד הכאב הגדול מנשוא, ראוי כי דמותו של אחסאן- הבן הבעל והאבא, המפקד והלוחם תהווה סמל לדורות הבאים בחברה הישראלית ובצה"ל, ומקור גאווה ועוצמה לעדה הדרוזית כולה. ההורים: סאמי, דויה, הרעיה: הודא והילדים: עומרי, ריף ויסמין, אני מבטיח לכם כי נעשה הכול כדי להנציח את דרכו ואת ערכיו של אחסאן, ונמשיך לצעוד לאור דרכו ובמשעולי מורשתו".

"בשם מערכת הביטחון על כל מרכיביה, בשם דורות של מפקדים וחיילים, אני מצדיע לך היום אחסאן - ומודה לך על חיים של מופת והקרבה. יהי זכרך ברוך ונצור בליבנו לעד".

סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם נפרד: "רק בן 41 היה אחסאן שנפל בקרב. הוא היה הראשון לטהר את הסמטאות ממחבלים וגם הראשון ליפול שם חלל. בן הארץ היה ואוהב גדול שלה. תחושת האחריות העמוקה שלו, נאמנותו למדינה, וגאוותו לעדה מסירותו ואחוות הלוחמים, כל אלה הביאוהו להיות שם, במקום שבו נפל על משמרתו. דרכנו נפגשו פעמים רבות לאורך השירות ובכל החזיתות. בדמותו, באישיותו ובדרך חייו הערכית והצבאית באו לידי ביטוי כל הטוב הראוי והנאצל שבחיי איש צבא קרבי".

 
"בן הארץ היה ואוהב גדול שלה." הלוויתו של אחסאן דקסה, צילום: הרצי שפירא

"מגדלור של ערכים, יושר וצניעות"

קצין שריון ראשי, תא"ל אוהד מאור, ספד גם הוא: "אחסאן, אחי היקר. אני עומד כאן לפניך ביראת כבוד, בלב כואב ומצדיע לך. היית מגדלור של ערכים, יושר וצניעות, חברות ואנושיות לצד רוח לחימה וגבורה יוצאת דופן. אחסאן, המפקד, הקצין והחבר הטוב. אינני עומד כאן לבד היום, ברגעים אלו עומדים ומצדיעים לך כל לוחמי ומפקדי השריון בעבר ובהווה. יש לכולנו אחריות גדולה מאוד. ראשית, לבצע את משימותינו כלוחמים על הצד הטוב ביותר תוך חתירה למגע והכרעה של האויב בכל מקום בו יימצא. שנית, שנהיה ראויים לפצועים הגיבורים שלנו שנלחמים להשתקם ולחללים ולבני המשפחות השכולות היקרות".

ראש מועצת דלית אל כרמל רפיק חלבי: "אחסאן היקר, היית דמות מופת, איש שיריון, עילוי מבצעי בכל קנה מידה. צנוע ואמיץ, נחוש ורגיש. דליית אל כרמל מרכינה ראש בפני גיבור שהיה לו את האומץ להיות הוא עצמו. תודה אחסאן על כל רגע שהיית שלנו".

סאמי אביו הספיד את בנו: "במקום שאתה תקבור אותי אני היום קובר אותך. אלוהים נתן לי אותך 41 שנה והיום מחזיר אותך אליו. חינכתי אותך על אהבת העם והגבורה ואתה לימדת אותנו על צניעות על ערכים ואהבת האדם. גידלת וחינכת הילדים שלך ונתת להם הערכים הכי טובים ובטוח שימשיכו בדרכך. אני מבקש מאלוהים שיעזור לנו בזמנים קשים אלו. ומודה לכל המנחמים שהגיעו מכל הארץ לנחם ולעמוד איתנו בשעתנו הקשה הזו".

"לימדת אותנו על צניעות על ערכים ואהבת האדם". הלוויתו של אחסאן דקסה, צילום: הרצי שפירא

אביו של הקצין סלמאן חבקה עימאד חבקה שהגיע להלוויה ולנחם משפחת דקסה מספר ל"ישראל היום": "סלמן ואחסאן הכירו בצבא היו חברים, אפילו אחים, היו בקשרים מצוינים אחד עם השני, לאחר הנפילה של סלמן אחסאן הגיע אלינו כמה פעמים והיה כל פעם מספר לנו על הקשר המיוחד בן סלמן ואפילו הקשר כאילו עבר גם לביקורי בית. שנה אחרי סלמן אחסאן גם לצערי הרב נופל לנו גיבור. ואנחנו חוזרים לסרט מההתחלה, כאילו העניין האבל של סלמן. והנה עוד פעם מחדש, מחדש, הכל חוזר אלינו מחדש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר