"גיבור ישראל שנועד לגדולות - איננו": הלם וכאב בדלית אל-כרמל על נפילת אל"מ אחסאן דקסה

אבל כבד פקד את דליית אל-כרמל עם היוודע דבר נפילתו של מח"ט 401 • אמו של דקסה, דאוייה: "איזה שעה קשה נפלה עלינו" • חבר ילדות, תימור חלבי, שיתף בכאב: "בשנים הבאות נרוץ לזכרו" • אחיו, סרן (במיל') סודקי דקסה, התקשה לדבר: "פרדים מבנאדם" • גם ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה, שר הביטחון ומנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, שייח' מואפק טריף, ספדו לדקסה

אבלים בדאלית אל כארמל. צילום: מישל מכול

מפקד חטיבה 401 שבאוגדה 162, אלוף-משנה אחסאן דקסה בן ה-41 מדליית אל-כרמל, נהרג היום (ראשון) מפיצוץ מטען בג'באליה שבצפון רצועת עזה. הוא השאיר אחריו הורים, אחים, אישה ושלושה ילדים בני 14, תשע וארבע.

בדאלית אל כרמל נפרדים מאלוף משנה אחסאן דקסה: "ראינו בו ממש דגם לחיקוי להרבה צעירים" // מישל דוט קום

תימור חלבי, חבר ילדות של אחסאן, סיפר ל"ישראל היום": "קודם כל, אחסאן היה בחור אמיץ מאוד. רציני, חייכן, וחבל עליו. כואב הלב. מהרגע שההודעה הזאת יצאה, הכפר דומם. אני זוכר ימים שרצנו לזכר, אנחנו בקבוצת רצי הכרמל, וכל שנה אנחנו רצים לזכר חלל מהעדה. אחסאן תמיד השתתף בריצות האלה. הגיע, רץ - וכנראה בשנים הבאות נרוץ לזכרו. שיהיה זכרו ברוך".

"מאבדים את מיטב הבנים והקצינים"

סרן (במיל') סודקי דקסה, אחיו של אחסאן דקסה, אמר: "אנחנו נפרדים מבנאדם. זה מה שהוא, מעבר לכל דבר אחר". אמו של אחסאן, דאוייה, ביציאתה לבית העם אמרה: ״איזה שעה קשה נפלה עלינו, שאלוהים יעזור לנו״.

אבלים בדאלית אל כארמל בעקבות נפילתו של אל"מ אחסאן דקסה // מישל מכול

יו״ר יד לבנים הדרוזי, רמזי חלבי, ספד לאל"מ סדקה: "אין ספק שאיבדנו היום קצין בכיר, הקצין הבכיר ביותר שנפל במלחמה הזאת עד עכשיו. איבדנו 12 גיבורים והם סגני אלופים, רבי סרן, ועוד חיילים וקצינים. אבל אין ספק שאחסאן זה אבידה הגדולה ביותר. הוא קצין מעוטר, קצין שעתידו לפניו".

"אנחנו ראינו בו ממש דגם לחיקוי להרבה צעירים והוא היה מיועד לתפקידים יותר בכירים - מבחינתי עד רמטכ"ל. הוא בן הכפר שלי, דלית אל כארמל. לצערי הרב, הוא נפל היום. אנחנו נמצאים כאן לחבק את המשפחה וגם לערוך את כל מה שצריך כדי לקיים את הלוויה מחר. הייתה לי כבר פנייה מנשיא המדינה, ממשרד הביטחון, שמשתתפים בצער. בעדה, התפקיד שלנו הוא לחזק את המדינה. אין ספק שנזכור אותו כגיבור, כאדם שנתן הכל למען המדינה. אני מקווה שהמלחמה הזאת תסתיים ולא יהיו עוד חללים".

אל"מ אחסאן דקסה, צילום: דובר צה"ל

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט התייחסו לנפילתו של אל"מ אחסאן דקסה. "היום נפל מפקד חטיבת השריון 401, אל"ם אחסאן דקסה ז״ל", מסר נתניהו. "אחסאן היה גיבור ישראל, לוחם ומפקד - דמות מופת לברית החיים עם העדה הדרוזית. הוא בחר להשקיע את כל מאודו בביטחון ישראל ואזרחיה. אני מבקש לשלוח תנחומים לרעייתו הודא ולילדיו עומרי, ריף ויסמין".

"כולנו מתפללים לשלום פצועינו הגיבורים. מהיום הראשון של הטבח הנורא של 7 באוקטובר, חטיבת השריון 401 לחמה ובלמה בגופה את הסתערות המחבלים. מאז ועד היום היא במתקפה לחיסול החמאס והשבת חטופינו. תחת פיקודו של אלוף משנה אחסאן, לוחמי ומפקדי החטיבה גילו התקפיות, חתירה לניצחון - ומעל הכל - גבורה. המשימה שלהם היא המשימה של כולנו: לחסל את חמאס, להשיב את כל חטופינו, להחזיר את תושבינו בצפון ובדרום בביטחה לבתיהם. זאת צוואת גיבורינו, זאת משימתנו. יהי זכר נופלינו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

אבלים בדאלית אל כארמל, צילום: מישל מכול

שר הביטחון יואב גלנט פרסם פוסט ברשת X (לשעבר טוויטר) וכתב כי "מדינת ישראל איבדה היום מפקד נועז, קצין אמיץ ואדם שתרם את מרצו לטובת ביטחון המדינה. פגשתי את אחסאן בעת שהוביל את פקודיו במשימה לפירוק חטיבת רפיח של חמאס – גם במשימה זו, הוא גילה יצירתיות והתקפיות. אנו מחוייבים להמשיך בביצוע משימותינו עד להשגת מטרותינו. רק כך נהיה ראויים לנפילתם של טובי בנינו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לנפילתו של מפקד חטיבה 401, אלוף-משנה אחסאן דקסה בג'באליה שבצפון רצועת עזה. "יחד עם כל בית ישראל קיבלתי בצער וכאב את הבשורה המרה", אמר הנשיא והספיד: "אחסאן - גיבור ישראל, לוחם אמיץ, צנוע וערכי ונפילתו היא אבידה למדינה ולחברה הישראלית כולה. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו, את היישוב דליית אל-כרמל ואת אחיותנו ואחינו מהעדה הדרוזית שאיבדו בנים יקרים רבים מתחילת הלחימה תוך מסירות, תחושת שליחות ושותפות גורל".

נלחם גיבור ונפל גיבור. אל"מ אחסאן דקסה, צילום: מישל מכול

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, הספיד את מח"ט 401 אלוף-משנה אחסאן דקסה שנפל בג'באליה: "בלתי נתפס כי הגיבור שנועד לגדולות כבר איננו. העדה הדרוזית ממשיכה לשלם את המחיר הכבד והיקר מכל במלחמה, מאבדים את מיטב הבנים והקצינים. השותפות של העדה בחיי המדינה, מתגלית כל פעם מחדש ובעוצמה רבה אך בשדה הקרב. השכול הוא תזכורת השקמה כי השוויון בנטל וגם באובדן, שנגלים אך בשדה הקרב, חובה שיהיו גם בחיי היום יום".

ד"ר אמיר ח'ניפס, יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון: "נשבר הלב. נגדע הארז! איך נישא את הכאב? אל"מ אחסאן דקסה, מח״ט חטיבת השריון 401 נפל היום בקרב הירואי בעזה. מפקד נערץ, איש מופת, ובשבילנו- החבר היקר, המוערך, עם הלב הענק. אחסאן, העדה הדרוזית ומדינת ישראל בוכה על בניה, ואין לנו נחמה. אחסאן הוא הקצין הדרוזי הבכיר ביותר שנפל במלחמה. הוא מסמל את ברית הדמים בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. ושוב, הזכויות שוות רק במותם של בני העדה הדרוזית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר