שיראל גולן. צילום: ללא

שורדת הנובה שיראל גולן מתה בביתה; המשפחה טוענת: "המדינה לא הסתכלה עליה"

לטענת בני המשפחה שיראל סבלה מפוסט טראומה, אך קיבלה סיוע רק מעמותת הנובה • משרד הרווחה: "המשרד יחד עם קרנות הביטוח הלאומי ושותפים נוספים וביניהם עמותת 'נובה', מעניק מעטפת ליווי ותמיכה לשורדי המסיבות במגוון רחב של מענים"

טרגדיה במושב בשרון: שיראל גולן, ניצולת הטבח במסיבת הנובה, מתה היום (ראשון) בדירתה ביום הולדתה ה-22. לטענת בני משפחתה היא סבלה מפוסט טראומה בעקבות האירועים הקשים שאירעו בפסטיבל ס-7 באוקטובר. לטענת המשפחה היא לא קיבלה מענה מספק לפוסט טראומה מרשויות המדינה. שיראל הייתה בת הזקונים במשפחה. היא הותירה אחריה הורים וארבעה אחים ואחיות

אייל, אחיה של שיראל, סיפר: "בבוקר 7 באוקטובר, אחרי שהאזעקות נרגעו, שלחתי הודעה בקבוצת המשפחה. היא ענתה שהכל בסדר. פתחנו חמ"ל אני ואחי והכוונו אותה לאן ללכת. היא עלתה על רכב עם חברים בהתחלה ובאיזשהו שלב היא ירדה ממנו. היתה לא אינטואיציה לא טובה לגבי הרכב. הסתבר שבהמשך כל מי שהיה ברכב נרצח. נרצחו שם 11 אנשים. זה היה רכב מוות.
היא עלתה על רכב של שוטר. הוא חילץ אותה לכפר מימון וכך ניצלה".

אנדרטת נובה. כל כך כואב, צילום: אורן בן חקון

האח מספר כי בני המשפחה הבחינו בתסמיני פוסט טראומה: "ראיתי שיש לה סימפטומים של פוסט טראומה, כמו הימנעות והתרחקות מחברה. ביקשתי ממנה ללכת לטפל בעצמה. היא אמרה שהיא לא מקבלת סיוע מהמדינה. סיפרה שיש לה סיוע רק מהעמותה של הנובה". 

"היא הגיעה למצב של דיפרסיה. היא אושפזה פעמיים בבית חולים לב השרון בפרדסיה כי אף אחד מהמדינה לא הסתכל עליה. לא הכירו בה כנפגעת פוסט טראומה מאירועי הנובה. המדינה רצחה את שיראל. בסוכות, יום חמישי האחרון, ישבנו בסוכה ושאלתי איך היא מרגישה. היא אמרה שהיא בסדר. נתתי לה חיבוק ונשיקה. לא העליתי על דעתי שזה יהיה חיבוק ונשיקה אחרונים".

אייל מוסיף: "המדינה צריכה להתעורר. אם המדינה לא תתעורר יהיו עוד מקרים כאלה. אם המדינה היתה מטפלת בה כל זה לא היה קורה. אני איבדתי את אחותי אבל אני רוצה להקים קול צעקה כדי שאחרים לא יאבדו את היקירים שלהם".

ההנצחה באתר מסיבת הנובה, צילום: לירון מולדובן

אייל סיפר עוד שאחותו הייתה אמורה לנסוע היום עם הוריה לכותל לברכת הכוהנים: "היא לא רצתה לצאת איתם ואמרה שהיא רוצה להמשיך לישון. היום זה היום הולדת הלועזי שלה אז שלחו לה ברכות בווטסאפ אבל היא לא הגיבה. ניסו להשיג אותה ולא הצליחו. הם התקשרו לאקס שלה וביקשו שיילך לבדוק מה קורה איתה. הוא הגיע אליה וראתה שהיא שמה קץ לחייה".

משרד הרווחה והביטחון החברתי בתגובה: "משרד הרווחה מביע כאב עמוק על מותה בטרם עת של שורדת הנובה, ומשתתף בצער המשפחה וצערה של קהילת נובה כולה. שורדי המסיבות מתמודדים עם אתגרים רבים ומורכבים בתהליכי השיקום והריפוי. המשרד יחד עם קרנות הביטוח הלאומי ושותפים נוספים וביניהם עמותת "נובה", מעניק מעטפת ליווי ותמיכה לשורדי המסיבות במגוון רחב של מענים במסגרת תכנית 'יובלים'. אנו קוראים לשורדי המסיבות ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע, לפנות למוקד 118 של משרד הרווחה 24/7, למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות או באמצעות האתר":https://govextra.gov.il/molsa/light-of-support/home.

אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים מצוקה - עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים, 24/7, באנונימיות ובאופן מיידי. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ במספר 052-8451201, פורום, מייל ומסרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...