משפחות חטופים לנתניהו לפני ישיבת הקבינט: "להם נגמר הזמן, ולך נגמרו כל התירוצים"

נציגי המשפחות דורשים לתת לצוות המשא ומתן הנחיה ברורה לקדם מפגש פסגה עם המתווכות - לסגירת התנאים הסופיים לעסקה לאחר חיסולו של מנהיג חמאס סינוואר

שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ז"ל ואלי שעדיין בשבי. צילום: גדעון מרקוביץ'

משפחות חטופים דרשו היום (ראשון) מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני כינוס הקבינט לתת לצוות המשא ומתן הנחיה ברורה לקדם מפגש פסגה עם המתווכות לסגירת התנאים הסופיים לעסקה לאחר חיסולו של מנהיג חמאס סינוואר.

שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ז"ל ואלי שרעבי: ״לאור ההתפתחויות האחרונות, הצדק ההיסטורי ולצידו החששות, נוצרה הזדמנות אמיתית להשיב את החטופים. תמיד אמרו שסינוואר מקשה ולא רוצה עסקה. כעת כשאבן הנגף המרכזית הוסרה יש היתכנות משמעותית בלקיים את רצון הציבור הישראלי ולפעול על פי המצפן המוסרי שנדם לשנה שלמה.

דוברות ניר עוז

".ראש הממשלה הבטיח להשיב את כולם, ועכשיו נותר לקיים. ניצחון מורכב משני דברים מרכזיים: מיטוט החמאס והשבת החטופים. צמרת החמאס, ההנהגה, המפקדים, כולם הוכרעו. עכשיו – עכשיו זה הזמן להנחות את צוות המו''מ שיכריע בהשבת החטופים. הרצון הזה לקיים את העסקה זה רצון העם וזה המנדט שניתן לרה''מ כדי שינחה את צוות המו''מ להשיב את כולם הביתה״.

גלעד קורנגולד, אביו של טל שהם: "לא יהיה ניצחון חלקי ובטח ובטח לא מוחלט עד שאחרון החטופים יחזור - מי שלשיקום ומי לקבורה. הניצחון יימדד רק במבחן המוסרי העליון של השבת החטופים. רה''מ, צה"ל השיג הישגים משמעותיים בעזה וכעת נותרה הרגל המסיימת לסיים את חובתך המוסרית ולהחזיר את כל החטופים.

גלעד קורנגולד, אביו של טל שוהם בכנסת, צילום: אורן בן חקון

"אחרי חיסול סינואר אמרת שעכשיו המשימה המרכזית היא להחזיר אותם. אנחנו דורשים ממך לדעת מה אתה מתכוון לעשות באופן קונקרטי על מנת להשיב את 101 החטופים והחטופות עכשיו ארצה. עכשיו יותר מתמיד נגמר להם הזמן. אם אין באפשרותך להחזיר את החטופים - גלה אומץ ותגיד את האמת לעם ישראל, שהחלטת להמשיך להפקירם. תשתמש ברוב שיש לך בעם ותחזיר את החטופים. להם נגמר הזמן ולך, ראש הממשלה, נגמרו כל התירוצים".

שלי שם טוב, אמו של עומר שם טוב: "380 ימים שאנחנו בסיוט והאהובים שלנו בגיהנום. בחודש וחצי האחרון צה''ל הגיע להישגים בלתי רגילים בכל הגזרות. כל פעם שמענו את רה''מ מדבר ואומר שהוא רוצה לעשות עסקה אבל אין עם מי לדבר, אבל עכשיו הגיעה העת, כשהמכשול הגדול לא נמצא כאן הגיעה העת לעשות את מה שצריך לעשות וזה להשיב את האהובים שלנו הביתה.

"אנחנו מתפללים ומחכים לרגע הזה כ''כ הרבה זמן ואם יש משהו שעכשיו הוא ברור בהחלט זה שהרוע, הרוע האמיתי, חוסל. אני מבקשת מרה''מ ומכל השרים – זאת העת. תשיבו את האהובים שלנו הביתה ואמן אמן שנזכה לסגור את המעגל עוד בחג שמחת תורה הקרוב. שהאוהבים שלנו ישובו הביתה – החטופים החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר