משפחות בפארק הירקון. צילום: גדעון מרקוביץ'

הישראלים גודשים את פארק הירקון בחול המועד: "אי אפשר להפסיק לחיות"

ברחבי פארק נראו מבלים רבים עם הילדים, מבעירים מנגלים, משחקים ומנסים לשמור ממה שאפשר מאווירת חג • נועה מהרצליה: "הילדים מחכים לבלות בחג הזה כבר הרבה זמן, ואין סיבה שנאכזב אותם"

[object Object]

 רגעים של שגרה בתוך מציאות מורכבת: בצל המלחמה והחשש המתמיד ממטחי טילים, משפחות רבות בחרו לצאת ולבלות בפארק הירקון בתל אביב במהלך חול המועד סוכות. עם שבועיים חופש לילדים, ההגבלות על נסיעות לצפון וגם החשש מהדרום בשל המצב הביטחוני, הובילו משפחות רבות לחפש מפלט במרכז הארץ.

ברחבי פארק נראו מבלים רבים עם הילדים, מבעירים מנגלים, משחקים ומנסים לשמור ממה שאפשר מאווירת חג.

מנגלים בפארק הירקון, צילום: גדעון מרקוביץ'

רינה כהן, אם לשלושה מפתח תקווה, הסבירה: "הילדים בחופש שבועיים, אי אפשר לכלוא אותם בבית כל הזמן. הם צריכים אוויר, קצת טבע וקצת שמחה. לצפון ולדרום אי אפשר לנסוע בגלל המצב, אז נשאר רק המרכז. ברור שיש חשש תמידי, אבל אי אפשר להפסיק לחיות".

עמי מחולון, שהגיע עם אשתו ושני ילדיו, הוסיף: "אנחנו תמיד מעודכנים במצב הביטחוני, אבל הילדים צריכים לחיות את החיים שלהם. אי אפשר לנסוע לטייל בצפון כמו שתכננו, אז פארק הירקון הוא האופציה הכי טובה. פה לפחות מרגיש לנו בטוח יותר מאשר בבית".

שייט באגם, צילום: גדעון מרקוביץ'

נועה פלד, אם לארבעה מהרצליה, הסבירה את הבחירה: "אנחנו מנסים לשמור על איזון. מצד אחד, לא להתעלם מהמצב, מצד שני גם לא להיכנס לפאניקה. הילדים מחכים לבלות בחג הזה כבר הרבה זמן, ואין סיבה שנאכזב אותם. גם ככה טיסה לאירופה התבטלה לנו ונאלצנו להישאר בארץ וגם כאן אי אפשר לנסוע רחוק לחופשה בסוכות כמו שרצינו, אז לפחות נבלה כאן".

מצטננים מהחום, צילום: גדעון מרקוביץ'

גם אצל משפחות נוספות ניכרת זהירות, למרות הרצון ליהנות. דני מתל אביב, אב לשלושה, מספר: "ב7.10 הקודם היינו בחופשה בצפון ואיך שהתחילה המלחמה, ברחנו משם. אז עכשיו לצאת לצפון, המצב לא מאפשר. אנחנו תמיד בודקים איפה יש קרבה למרחב מוגן, זה חלק מהחיים שלנו. אנחנו לא מוותרים על הבילוי, אבל תמיד יודעים מה לעשות במקרה חירום".

בילוי בלונה פארק, צילום: גדעון מרקוביץ'

יעל אביגדור, שהגיעה לפארק עם בנה בן השש, סיפרה: "הילדים צריכים לשחק וליהנות. ברור שיש דאגה, במיוחד עכשיו כשאי אפשר לנסוע לאזורים אחרים בארץ, ראית אתמול בערב באילת את הפיצוץ מהכטב"ם, אז נשאר רק להיות באזור הבית ואנחנו מנסים להפיק את המקסימום מהמצב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו