דודתו של סמל אלישי יונג שנפל בעזה: "חיילים מקהילת העבריים מדימונה לא אמורים להיות מועמדים לגירוש"

לוחם השריון, סמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה, נפל בסוף השבוע בקרב בצפון רצועת עזה • הוא השתייך לקהילת העבריים מדימונה • אפרת ווטסל, דודתו, אומרת בכאב: "לא אמור להגיע למצב כזה שאנחנו נלחמים על אזרחות למרות שאנחנו משרתים בצבא,, מקבלי ההחלטות צריכים להתסכל על האירוע הזה וללמוד ממנו"

סמל אלישי יונג ז"ל . צילום: .

סמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401) נפל בסוף השבוע בקרב בצפון רצועת עזה. אפרת ווטסל, דודתו, שוחחה עם "ישראל היום" על הקרע העצום בקהילת העבריים מדימונה, אליה השתייך אלישי, ועל האובדן שהכה אתמול במשפחתו.

סמל אלישי יונג, צילום: באדיבות המשפחה

"אלישי נולד במצפה רמון, אבא שלו נפטר כשאלישי היה קטן, והמשפחה עברה לדימונה, ואיך שאני זוכרת אותו מהיותו ילד הוא רצה להתגייס לצבא, היה מורעל מאוד כמו שאומרים. הוא ממש רצה להיות לוחם". אלישי היה גם אח גדול לאחיו עם צרכים מיוחדים, שימש דמות אב והיה עמוד התווך של משפחת יאנג, "הוא היה עוזר לאמו בכל דבר, יש לו אח עם צרכים מיוחדים והוא עזר לאמו המון. הרבה הכירו אותו ואת הסיפור שלו, הקהילה שלנו מאוד קטנה וקיבלו את זה מאוד קשה. ממש לא ציפינו שיקרה דבר כזה וזה המצב כרגע. כולם בשוק וכואבים".

"תמיד רצה להתגייס לצבא". אלישי, צילום: באדיבות המשפחה

אלישי היה ילד מאוד ביישן, "היה כזה ביישן, ומצחיק הוא לא אהב לדבר הרבה ועם האנשים שהוא הכיר הוא היה הכי מצחיק, היה לו לב גדול ולב מזהב כמו שהיה לאבא שלו. היה פשוט ילד עם המון שמחת חיים, למרות שגדל בלי אבא היה מאוד אהוב על ידי החברים והמשפחה. האמא קיבלה את זה מאוד קשה, הקהילה דואגת מאוד ומחבקת אותה מאותו הרגע שבישרו לה את זה מאתמול".

לאלישי לא הייתה אזרחות ישראלית אלא רק תושבות קבע, על אף שנולד בארץ, "אולי זה יעורר משהו אצל הבכירים למעלה, אירוע כזה מצער אולי יבינו שיש אנשים שמשרתים בצה"ל מהקהילה שלנו לא אמורים להיות מועמדים לגירוש. בכלל זה לא אמור להגיע למצב כזה שאנחנו נלחמים על אזרחות למרות שאנחנו משרתים בצבא, הולכים לאוניברסיטאות ונמצאים כאן שנים, וזה לא צריכה להיות בעיה. מקבלי ההחלטות צריכים להתסכל על האירוע הזה וללמוד ממנו".

"היה ילד ביישן ומצחיק". אלישי יונג, צילום: באדיבות המשפחה

מקהילת העבריים מדימונה נמסר: "קהילת העבריים תורמת בכל תחום אפשרי למדינת ישראל מעל 50 שנה, והקהילה היחידה שמתגייסת ב100% לצה״ל. למרות כל הכאב שאנחנו כרגע חווים עם נפילתו של אלישי ז״ל, עשרות מבני הקהילה עדיין חרדים כי מעליהם קיימת עננה של גירוש מישראל ואחרים שיצאו מישראל מסורבים כניסה חזרה. חברי הקהילה צריכים להוכיח מעל ומעבר את הנאמנות שלנו למדינה, ואנחנו עושים ועשינו, אבל לצערינו מבחינת רשות ההגירה ומשרד הפנים כלום לא מספק".

סמל אלישי יונג, צילום: באדיבוץ המשפחה

"התקווה שלנו היא, שעכשיו יבינו כל מי שמתעקשים להפריד בינינו שהגורל של חברי קהילת העבריים קשור ישירות לגורל כלל אזרחי ישראל, רק שחבל שבחיים ולצערי גם במוות ההבדל הוא ניכר. אלישי יאנג ז״ל נפל כתושב קבע לצד אזרח ישראלי. שניהם נלחמו כגיבורים, שניהם נפלו בעת שהגנו על המולדת אבל אחד מהם עם מלוא הזכויות והשני ללא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר