"נתניהו מקריב את יקירנו בעבור הכיסא שלו": הצהרת משפחות חטופים בשער בגין

משפחות חטופים נאמו בשער בגין לראשונה מאז חיסול סינוואר מנהיג חמאס • עינב צנגאוקר: פנתה לראש הממשלה: "אחרי שנה שלמה שבה טירפדת באכזריות את החזרת מתן שלי וכל החטופים, זה הרגע לשים על השולחן יוזמה ישראלית חדשה להחזרת החטופים וסיום המלחמה"

עינב צנגאוקר בהצהרת משפחות החטופים . צילום: גדעון מרקוביץ

הצהרת משפחות חטופים התקיימה היום (שבת) לראשונה מאז חיסול סינוואר, ובה הם דורשים "לשים על השולחן יוזמה ישראלית חדשה להחזרת החטופים וסיום המלחמה".

עינב צנגאוקר, אימו של מתן שחטוף בעזה: "זהו היום ה-379 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה ולכולם ברור שהחטופים בסכנת חיים ממשית. מטרת המלחמה – יצירת תנאים להשבת החטופים – הושגה! עכשיו נותר רק להביא עסקה שתחזיר את כולם! נתניהו – נגמרו התירוצים!
סינוואר חוסל, הנהגת חמאס חוסלה, יש תמונת ניצחון בעזה! וכפי שאתה אמרת, ואמרו גם גלנט והרמטכ"ל - חמאס הוכרע צבאית!"

"אחרי שנה שלמה שבה טירפדת באכזריות את החזרת מתן שלי וכל החטופים, זה הרגע לשים על השולחן יוזמה ישראלית חדשה להחזרת החטופים וסיום המלחמה! רק עסקה יכולה להחזיר את כולם! נתניהו – אנחנו רואים סימנים לכך שאתה רוצה למשוך את המלחמה במקום למנף את ההישגים ולהחזיר את יקירינו! הגיע הזמן שתפסיק לפחד מבן גביר וסמוטריץ', ותתעלם משיקולים פוליטיים".

יהודה כהן, אביו של נמרוד שחטוף בעזה: " נתניהו - נמרוד בני נחטף מהטנק בחיים, ויש כעת חלון הזדמנויות נדיר שאסור להחמיץ. החטופים מוחזקים בתנאים בלתי אנושיים כבר יותר משנה, וכעת יותר מתמיד, הם בסכנת חיים ממשית! אם נחמיץ את חלון ההזדמנויות שיש עכשיו - אחר כך נקבל 101 רון ארדים! תמונת הניצחון האמיתית היא החזרת כל החטופים, ורק עסקה יכולה להחזיר את כולם! תפסיקו למכור לציבור אשליות וספינים כאילו עושים הכל למען החטופים. תפסיקו לשחק בנו עם רעיונות להצעות כספיות לחמולות, שיסכנו את החטופים".

"תפסיקו לשחק בנו עם רעיונות להצעות כספיות לחמולות", צילום: גדעון מקורביץ'

איציק הורן, אביהם של איתן ויאיר החטופים בעזה: "נתניהו זה הזמן שלך להחזיר לי את הבנים שלי, איתן ויאיר, ואת כל האזרחים והחיילים שהפקרת בשבעה באוקטובר! שלח צוות משא ומתן למתווכות בהצהרה שישראל תתמוך בעסקה גם במחיר סיום המלחמה! תניחו עסקה ריאלית על השולחן עכשיו".

יפעת קלדרון, שבן דודה עופר חטוף בעזה: נתניהו – אחרי חיסול סינוואר לכולם ברור שחיי החטופים בסכנה. כולנו מבינים שיש חלון הזדמנות צר, אולי גם אחרון, להציל חיים, ולהחזיר את עופר בן דודי ואת כולם. הדם של כל החטופים שכבר הופקרו אל מותם הוא על הידיים שלך! כולם כבר רואים שאתה מקריב חטופים בעבור הכסא שלך! די לטרפודים! הגיע הזמן להציל חיים".

אילה מצגר:  חמי יורם מצגר נחטף בחיים ונרצח לאחר חודשים ארוכים בשבי. אסור שגורל החטופים שעדיין בחיים יהיה זהה! בזמן שיש 101 חטופים בתנאים בלתי אנושיים ובסכנת מוות, סמוטריץ' ובן גביר כבר מתכננים איך לכבוש את עזה, בגיבוי ח"כים בליכוד ותוך ניצול נושא החטופים! נתניהו – אתה עדיין מפחד מסמוטריץ' ובן גביר?"

בנוסף ,עשרות נשים ובהן גם משפחתה של נעמה לוי, חברותיה, תצפיתניות לשעבר ואזרחיות רבות לוקחות כעת חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״, בו הן לבושות כמו נעמה ברגע חטיפתה ומקיפות את כיכר החטופים, דרך המנהרה, עד תחילת העצרת המרכזית שתחל בשעה 20:00. 

מתלבשות כמו נעמה: מיצג נשים בקריאה להשבת נעמה לוי ו- 100 החטופים והחטופות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר