שבת תחת אש: הרוג כתוצאה מפגיעת רסיסים ברכבו, כטב"ם שוגר אל עבר מעון נתניהו

מעל 190 שיגורים במהלך סוף השבוע שחצו לשטח ישראל מלבנון • לאחר שמועות במהלך היממה האחרונה, צה"ל פרסם שלוש הודעות חריגות בהן הוא מתייחס ל"שמועות על חילוץ חטופים" ומכחיש אותן • ניסיון פיגוע בבנימין - מחבל פלשתיני משכם האיץ לעבר ניידת ונוטרל, אין נפגעים באירוע • צה"ל תוקף בעוצמה בעזה ובלבנון

פגיעה בקרית אתא, הבוקר. צילום: 27א

שיגורים בלתי פוסקים לצפון: בן 50 נהרג כתוצאה מרסיסים שפגעו ברכבו סמוך לעכו

מעל 190 שיגורים חצו לשטח ישראל מלבנון במהלך השבת, אשר גרמו למספר שריפות באזורי הצפון. כתוצאה מכך, גבר כבן 50, תושב הקריות נפצע מפגיעת רסיס ברכבו באזור צומת נעמן שליד עכו ונפטר בהמשך מפצעיו, ברכב שהה אדם נוסף שנפצע בינוני, והוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה.

כטב"מ שוגר אל עבר מעון ראש הממשלה בקיסריה

שלושה כטב"מים חצו לשטח הארץ מלבנון, שניים מהם יורטו וכטב"ם נוסף פגע במבנה בקיסריה. דובר ראש הממשלה אישר כי הכטב״ם שוגר לעבר ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע. תושבים בקיסריה דיווחו כי נשמע בום חזק, אך לא הופעלה אזעקה. מאוחר יותר פרסם נתניהו סרטון בגן סאקר בירושלים, והכריז ש"לא נירתע".

שמועות לא מבוססות על חילוץ חטופים - פוגעות במשפחות ובציבור

במהלך היממה האחרונה, צה"ל פרסם שלוש הודעות חריגות בהן הוא מתייחס ל"שמועות על חילוץ חטופים" ומכחיש אותן. הודעות אלו מגיעות לאחר שלל דיווחים שמועברים ברשתות החברתיות על חילוץ חטופים מעזה, שבדובר צה"ל הבהירו - "שמועות לא מבוססות". גם במטה משפחות החטופים הגיבו: "אל תתנו יד להפצת שמועות שווא, זה בנפשנו". גם שי אלבג אחותה של לירי החטופה בעזה הגיבה: "לילה מלא שמועות שפשוט חצי ממנו ישבתי וחיכיתי ליד הדלת. זה התחיל משמועות שכבר קפצתי בציפייה שלירי שלי חוזרת והמשיך לחרדה שאולי קרה משהו נורא".

הסטורי של אחותה של לירי אלבג, צילום: צילום מסך

ניסיון פיגוע בבנימין: מחבל פלשתיני האיץ לעבר ניידת ונוטרל

מחבל פלשתיני, בן 27 משכם, ניסה לבצע פיגוע הבוקר בכניסה ליישוב עופרה שבבנימין. הוא האיץ עם רכבו לעבר רכב משטרתי שהיה בפעילות מבצעית. המחבל נוטרל, אין נפגעים בקרב הכוחות. 

ניסיון הפיגוע בבנימין

תקיפות צה"ל בגזרות השונות

לחומי צוות הקרב החטיבתי "הזקן" (8) ויחידת יהל"ם הפועלים בדרום לבנון בפיקוד אוגדה 91 השמידו בסוף השבוע מתחם תת-קרקעי הכולל מפקדה של כוח רדואן השייך לחיזבאללה, ארבע תשתיות תת-קרקעיות ויותר מ-50 פירי מנהרות. בנוסף, צה"ל תקף היום מספר פעמים בדאחייה בביירות לאחר הפסקה של כשלושה ימים. 

בעזה - ביממה האחרונה הלחימה של אוגדה 162 בג׳באליה נמשכת. כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401, 460 וגבעתי הפועלים במרחב חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים. כתוצאה מכך, מאות אזרחים החלו להתפנות מגב׳אליה ו"מחסום הפחד מסינוואר" פסק, לדברי אל"ם אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית.

מאות עזתים עוזבים את ג'בליה, צילום: דובר צה"ל בערבית

התגובה למתקפה האיראנית

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס בפני כתבים לתגובה הישראלית למתקפת הטילים האיראנית בתחילת החודש, ואמר כי הוא "יודע כיצד ומתי היא תגיב", אך סירב למסור פרטים נוספים. דבריו של ביידן מגיעים לאחר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יום לפני כן ולאחר שגורם ישראלי בכיר אמר כי תהיה פעולה באיראן, ובקרוב. בתגובה לכך, עבאס עראקצ'י, שר החוץ של איראן, התייחס והדגיש כי "כל מי שיודע איך ומתי ישראל תתקוף את איראן יישא באחריות לכך".

עבאס עראקצ'י (ארכיון), צילום: רשתות

בלגיה פתחה בחקירה נגד צלף צה״ל ששירת בעזה בחשד ל״פשעי מלחמה״

התביעה הפדרלית בבלגיה פתחה בחקירת חשד לפשעי מלחמה נגד חייל בעל אזרחות כפולה, ישראלית-בלגית, המשרת ביחידת צלפים של צה"ל בעזה. כך דווח בעיתון הבלגי "Le Soir". לפי הדיווח, ההחלטה לפתוח בחקירה מתבססת על תחקיר של העיתון "Morgen" על שירותו של החייל, תושב העיר אוקל, כצלף ביחידה הרב-ממדית הפועלת ברצועת עזה מאז תחילת המלחמה. באותו תחקיר מופיעים חומרים של עיתונאי פלשתיני בשם יוניס טיראווי אשר פרסם סרטון באורך 38 דקות שבו הוא עוקב אחר פעילות היחידה הרב-ממדית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר