כטב"ם מלבנון פגע במבנה בקיסריה, התושבים טוענים: "שמענו בום חזק, לא הייתה אזעקה"

שלושה כטב"מים חצו לשטח הארץ מלבנון, שניים מהם יורטו וכטב"ם נוסף פגע במבנה בקיסריה • לא היו נפגעים • דיווח סעודי: מטרת התקיפה - ביתו של ראש הממשלה"

קיסריה, הבוקר. צילום: שמואל בוכריס

צה"ל עדכן הבוקר (שבת) כי שלושה כטב"מים חצו לשטח הארץ מלבנון, שניים מהם יורטו וכטב"ם נוסף פגע במבנה בקיסריה, לא היו נפגעים. תושבים בקיסריה טוענים: "לא הופעלה אזעקה".

נזק נגרם למבנה בקיסריה כתוצאה מנפילה. תיעוד הנפילה, צילום: חדשות קיסריה

דובר ראש הממשלה אישר כי הכטב״ם שוגר לעבר ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע.

תושב קיסריה סיפר: "היה רעש של בום מבלי שהופעלה אזעקה. כנראה שלא למדו כלום מהכטב"ם שנפל בבסיס ליד בנימינה".

תושב אחר אמר: "לא הייתה אזעקה. שמענו בום חזק. זאת שעה שאנשים הולכים לבית הכנסת. במזל אף אחד לא נפגע. זה היה יכול להיגמר רע מאוד".

נועם, תושב העיר, הוסיף: "אני גר לא רחוק מבית ראש הממשלה. ישר יצאתי והגעתי לפה. היה בום חזק ויצאתי למקום. המשטרה הקימה מחסום ולא נתנה להיכנס לרחוב. היה מסוק באוויר, שכנראה בא בעקבות הכטב"ם אבל לא ירה עליו".

קיסריה, היום, צילום: שמואל בוכריס

תושב אחר סיפר: "היה מסוק באוויר ואז היה בום גדול שהורגש בכל רחבי קיסריה. לא היו גם הפעם אזעקות. לא הפיקו לקחים מהמקרים הקודמים. אני יכול להגיד שלא פגעו איפה שהתכוונו לפגוע".

בילה, תושבת קיסריה: "היה בום חזק, ממש חזק. התפלאתי שלא היו התרעות. זה מפחיד. אם זה היה פוגע בבית עם אנשים היה נגרם אסון".

גדי תושב קיסריה: "שמענו הליקופטר מסתובב בצורה לא שגרתית. הבנתי שמשהו קורה, יצאתי אבל לא ראיתי את ההליקופטר. עברו 2, 3 דק ושמענו בום. אני ואשתי לא פחדנו. אנחנו רגילים לשמוע הליקופטר אבל לא כזה בום. אנחנו גם רגילים לשמוע קולות ירי מהכפר ג'סר א-זרקא. אחרי הבום התחילו להגיע כוחות לאזור".

קיסריה, היום, צילום: שמואל בוכריס

אופק, תושב קיסריה: "הלכתי לישון מאוחר. שמעתי כמו רעש של זבוב, לא הבנתי מה זה. ואז שמעתי פיצוץ. היה רעש רציני. רעש של פיגוע. כל הבית התעורר. לא כל כך הבנו מה קרה. ובאנו לפה לראות מה קורה. לא היה ריח של שריפה וזה מוזר. לא היתה אזעקה לפני הפיצוץ".

שרית, תושבת השכונה, סיפרה: "אני בדרך כלל עושה הליכה בבוקר. בשעה 7 וחצי בבוקר שמעתי את הבום. זה היה מפחיד והחלטתי לא לצאת הליכה. אחר כך התברר שזה נפל בקיסריה. להגיע לבית מסוים פה בקיסריה זה כבר אירוע אירוע".

חנה, תושבת השכונה, הוסיפה גם היא: "שמעתי רעש חזק של מסוקים. זה מה שהעיר אותי. ואז הגיע עוד גל של מסוקים ואז שמעתי בום. הרגשתי את זה ממש קרוב. חשבתי שזה פגע בים כי יש להם שם יעדים אסטרטגיים. זה חתיכת אירוע".

ענת, תושבת קיסריה: "שמענו מטוסים שטסים חזק ונמוך. חשבתי שהתחילה המתקפה על אירן. ואחרי זמן קצר נשמעה פיצוץ ולא היתה התרעה או אזעקה. ברגע שיש התרעה יש יותר ביטחון כי אתה יכול להתגונן. כשאין התרעה זה מוסיף ללחץ. לא ברור למה לא היתה התרעה".

דיווח סעודי: המטרה - בית רה"מ

מצה"ל נמסר כי בעקבות האירוע, הופעלו התרעות במחנה גלילות והאירוע מתוחקר. 

בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווחו שמקורות טוענים כי "המטרה בתקיפת הכטב"ם מלבנון לעבר קיסריה הייתה ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר