מטחים בלתי פוסקים לצפון: הרוג כבן 50 מפגיעה ישירה ברכב באזור עכו

כטב"ם התפוצץ על בית בקיסריה - ללא התרעה • הרוג במטח לצפון, פגיעה במבנה בקריית אתא • ניסיון פיגוע בכניסה לעפרה - רכב פלשתיני התנגש בעוצמה ברכב משטרה בבנימין, אין נפגעים, המחבל נהרג • צעיר כבן 29 נפצע באורח קל-בינוני מרסיסים וצעיר נוסף נפצע באורח קל בעקבות המטח לצפון • בפלטפורמות פיקוד העורף לא התריעו על האזעקות הבוקר בתל אביב, העניין בבדיקה, דיווח על שיבושי GPS במרכז • דיווח סעודי: "המטרה בתקיפת הכטב"ם בקיסריה - ביתו של ראש הממשלה נתניהו" • נפילות בכינרת, אין נפגעים

פגיעה בקרית אתא, הבוקר. צילום: 27א

בתל אביב קמו היום (שבת) למשמע אזעקות שהופעלו ללא התרעה בפלטפורמות פיקוד העורף. תושבים החלו לדווח על שיבושי שיבושי GPS בכל אזור המרכז. דקות לאחר מכן, כלי טיס עוין חדר לאזור קיסריה, ונשמע שם פיצוץ גדול כתוצאה מנפילה. המשטרה פתחה בסריקות ואיתור מוקד הנפילה, שזוהה בסמוך לבית ראש הממשלה.

בתוך כך, רצף אזעקות בצפון, פגיעה במבנה בקריית אתא, נפילות בשטחים פתוחים באזור. צעיר כבן 29 נפצע באורח קל-בינוני מרסיסים וצעיר נוסף נפצע באורח קל בעקבות המטח לחיפה, הקריות והגליל המערבי. במד"א מעדכנים כי הם פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. פצוע אנוש מפגיעה ישירה בעכו. בנוסף, דובר צה״ל עדכן על מחבל פלשתיני שניסה לבצע פיגוע בכניסה ליישוב עופרה בבנימין. המחבל האיץ ברכבו לעבר רכב משטרתי שהיה בפעילות מבצעית בכניסה ליישוב. הוא נוטרל, אין נפגעים לכוחותינו. האירוע מתוחקר, צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים בפעילות המבצעית במרחב.

תיעוד מחדירת הכטב"ם הבוקר בצפון הארץ // 27א

דובר צה"ל עדכן כי שלושה כטב"מים חצו לשטח ישראל ושניים מהם יורטו. נמסר כי הכטב"ם השלישי הוא זה שפגע במבנה בקיסריה, אין נפגעים. כמו כן, צוין כי בעקבות כך הופעלו התרעות במחנה גלילות. אזעקות הופעלו גם בחיפה, בכרמל ובאזור יקנעם. זוהה שיגור אחד שחצה מלבנון, והוא נפל בשטח פתוח. אין נפגעים. בהמשך, אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו גם ביישוב משגב עם שבאצבע הגליל.

נפילה בקרית אתא, הבוקר

מוקדם יותר, הופעלו אזעקות גם בטבריה ובשורת יישובים באזור הכינרת, שם זוהו מספר נפילות, ללא נפגעים.

קיסריה, הבוקר, צילום: שמואל בוכריס

בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי מקורות כי "המטרה בתקיפת הכטב"ם מלבנון לעבר קיסריה הייתה ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו". תושב קיסריה סיפר ל"ישראל היום": "היה רעש של בום מבלי שהופעלה אזעקה. כנראה שלא למדו כלום מהכטב"ם שנפל בבסיס ליד בנימינה". תושב אחר אמר: "לא הייתה אזעקה. שמענו בום חזק. זאת שעה שאנשים הולכים לבית הכנסת. במזל אף אחד לא נפגע. זה היה יכול להיגמר רע מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר