"הוא היה מוכן לעשות הכל בשביל להציל נפש אחת מישראל": סמ"ר יעקב הלל ז"ל הובא למנוחות

סמ"ר יעקב הלל מירושלים, שנפל בקרב בלבנון, הובא למנוחות, בן 21 במותו • הוא הותיר אחריו את הוריו, חיים ורבקה מילכה, ארבעה אחים וחמש אחיות • אביו ספד לו בכאב: "אם הייתי שואל את יעקב איך הוא היה רוצה להיפרד מהעולם, הוא היה בוחר בדיוק בדרך הזו שהוא בחר" • עומר, חברו הטוב: ״האור שלך נמצא עכשיו בחיים שלנו, והרבה"

יעקב הלל ז"ל. צילום: ללא

סמ"ר יעקב הלל ז"ל, בין 21 מירושלים, נפל בלחימה בלבנון והובא הלילה (בין חמישי לשישי) למנוחת עולמים בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. הוא הותיר אחריו את הוריו, חיים ורבקה מילכה, ארבעה אחים וחמש אחיות.

באותו הקרב נהרגו עוד ארבעה לוחמים - סרן אלעד סימן טוב, סמ"ר יהודה דרור יהלום, סמ"ר אלישיב איתן וידר ורס"ן אופק בכר. באירוע, נפצעו גם באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בסיירת גולני.

הנופלים מסיירת גולני, צילום: ללא

אביו של יעקב, חיים, ספד לו בכאב: "קשה לעכל, קשה לחשוב, הלוויה של יעקב. זה כאב גדול אבל אנחנו מאמינים ומקבלים את זה באהבה ומאמינים באמונה שלמה שלכל אדם נקצב זמן חיים. אם הייתי שואל את יעקב איך הוא היה רוצה להיפרד מהעולם, הוא היה בוחר בדיוק בדרך הזו שהוא בחר. הוא מוכן היה לעשות הכל בשביל להציל נפש אחת מישראל. הוא ידע לאן הוא נכנס, ידע את הסכנה, והוא היה מוכן להקריב הכל. הוא האמין בדרך שלו שהוא רוצה למסור נפש. בכל דבר הוא היה מוכן ללכת עד הסוף".

"יעקב היה איש אמת - לא עניין אותו מה יגידו ומה יאמרו, הוא חתר אל האמת. דיברנו בערב כיפור והוא אמר שכנראה הוא ייכנס ללבנון. הוא כל הזמן לא ביקש מאיתנו דבר ולא הטריח אותנו. הוא רצה להסתדר לבד ולא להטריח אף אחד. אני מתפלל לקב״ה במעמד זה בשמי, בשם אשתי ובשם כל האחים והאחיות וכל המשפחה שהקב״ה יעזור לנו שנלך בדרכים נכונות, לקדש שם שמיים ולחיות נכון".

הלוויתו של סמ"ר יעקב הלל ז"ל,

"ליעקב הייתה אהבת אדם, הוא כיבד כל אדם באשר הוא. במשך כל התקופה בצבא הוא היה בקשר עם הרבנים והיה שואל כל דבר, הוא קידש שם שמיים, הוא הקפיד על הפנימיות ועל החיצוניות - כיפה גדולה, ציציות, בכל מצב ובכל הזדמנות. תמיד עשה זאת בענווה והיה לו אכפת מכל פרט. אני מאחל שמה שקרה לנו יהיה רפואה לכל המשפחה".

"אני רוצה להודות לכל האנשים הטובים שהיו בדרך, שדאגו לו, שהיו איתו. אני רוצה לבקש מחילה בשמי ובשם אשתי מיעקב אם לא נהגנו נכון, או שלא הדרכנו נכון, או חלילה פגענו. יהיה רצון שהקב״ה ינחם אותנו, את כל המשפחה, את כל האנשים ואת כל עם ישראל. שהקב״ה יראה את הקדושים שמוכנים למסור נפש, שיהיו לנו בשורות טובות ושלא נוסיף לדאבה עוד".

מודעת האבל. סמ"ר יעקב הלל ז"ל, צילום: .

עומר, חברו הטוב של יעקב לצוות: ״אני רוצה להגיד למשפחה שאנחנו בצוות כאן לנצח, זה לא ימלא את החלל העצום שנוצר לכם אבל אנחנו נעשה הכל כדי שכולם ידעו מי הוא היה. יעקב, אני לא מעכל שאני עומד כאן וקורא את המילים האלה. אתה בטח נמצא עכשיו בגן עדן, צוחק על כולנו. אתה יצאת למלחמה שאין צודקות ממנה, מלחמה של החושך נגד האור. האור שלך נמצא עכשיו בחיים שלנו, והרבה. אני אוהב אותך אהבת נפש אחי״.

הלוויתו של סמ"ר יעקב הלל ז"ל, צילום: לידור סולטן

מוקדם יותר, הרבנית ימימה מזרחי כתבה בפייסבוק: "קהילת 'אבני קודש', הבחורים המדהימים שלנו, מרכינה ראש על נפילת חברם הצדיק, שותף ללימוד ולדרך, יעקב הלל הי"ד, בלבנון. יעקב העניו והצנוע התעקש על לימוד התורה ומתי שהיה יכול הגיע לישיבה והאיר אותה באור המיוחד שלו. יהיה זכרו ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר