סינוואר כבר אינו תירוץ לאי השבת החטופים

אמא שלי, כרמלה היקרה היתה אמורה לחגוג יום הולדת 81, אלא שלפני שנה בדיוק, היא נרצחה באכזריות בניר עוז • חיסולו של יחיא סינואר שעל שמו ובשמו קרה הטבח, הוא סוג של אירוע מחוייב המציאות • אבל באותה הנשימה עצור גם פחד גדול בשל האיום המיידי שנמתח כקו ישר בין מותו של סינואר לבין חייו של עופר, אבי ילדיי, ושאר החטופים והחטופות

מפגינים לאחר חיסול סינוואר. צילום: גדעון מרקוביץ'

בזמן שעם ישראל נאנח אנחת רווחה על חיסולו של הצורר יחיא סינוואר, אמא שלי, כרמלה היקרה היתה אמורה לחגוג יום הולדת 81. אלא שלפני שנה בדיוק, היא נרצחה באכזריות עם אחייניתה נויה הקטנה בביתה בניר עוז במהלך טבח 7 באוקטובר.

בימים שעם ישראל מציין חגים, אנחנו מציינים תאריכים רבים שקשורים להירצחם של יקירינו. כך בראש השנה, בערב סוכות ובשמחת תורה. 378 ימים של הפקרה של מי שנרצחו ושל 101 חטופים שעדיין מופקרים במנהרות חמאס.

נקמה לא היתה תכנית עבודה עבורי מעולם אבל חיסולו של יחיא סינואר שעל שמו ובשמו קרה הטבח, הוא סוג של אירוע מחוייב המציאות. אדם שדם רבים כל כך ממכריי ואהובי על ידיו. וחיסולו הוא חלק ממטרות המלחמה אותן הגדיר הדרג המדיני.

סינוואר ברגעיו האחרונים, צילום: ללא

אבל באותה הנשימה עצור גם פחד גדול בשל האיום המיידי שנמתח כקו ישר בין מותו של סינואר לבין חייו של עופר, אבי ילדיי, ושאר החטופים והחטופות.

אני יכולה להעריך איך נראה הערב הזה בבית שלכם עם החדשות הטובות על חיסולו של סינוואר, עכשיו, נסו לדמיין את הערב הזה בבית שלנו: ארז וסהר שנחטפו ושוחררו יודעים בדיוק באיזה מצב אביהם עופר מוחזק שם. הם ראו בעינייהם את שוביו, שוביהם. יודעים למה הם מסוגלים...

סהר קלדרון בעצרת החטופים, צילום: מטה משפחות החטופים

הפחד מנקמה של השובים הוא שריר וקיים. ראינו בעבר איך לחץ צבאי מסכן את חייהם עד כדי מותם. ראינו איך לחץ צבאי לא מבטיח התקדמות לעסקה אבל האירוע המכונן הזה, חיסולו של סינואר, הוא הזדמנות שאולי לא תשוב יותר.

ההישג הצבאי הזה בעזה, כמו ההישגים של צה"ל בלבנון, מחייבים את ראש הממשלה נתניהו לפעול עכשיו באותה נחישות לשחרור החטופים בהסדרה כוללת שתבטיח גם את חזרתם של התושבים לצפון ולדרום. זה הרגע למנף את ההישג הגדול הזה, ובעזרת המתווכות ומדינות המערב להגיע להסכם שישיב את כל החטופים לביתם.

עכשיו, רשמית - סינוואר אינו מחסום בפני שחרור החטופים. אסור שהפקרתם תימשך אפילו יום נוסף אחד. עסקה שתשיב את עופר ויתר החטופים הביתה היא לא רק מחוייבת המציאות מבחינה ערכית ומוסרית אלא עכשיו היא בת ביצוע. לא ניתן להמשיך את המלחמה ולהתנות את השבתם בעוד ספינים ותואנות שווא. חיסול סינואר יכול לשנות את כללי המשחק ותפקידו של ראש הממשלה כעת הוא לבחור אם ירצה להיזכר בהיסטוריה כמציל החטופים או כמנהיג שנטש אותם.

בשבועיים הקרובים יחגוג ארז את בר המצווה שלו. יותר משנה שלא ראה את אביו, עופר. זאת העת לסגור את המעגל הזה ולהתחיל לשקם את חיי ארז, חייו של עופר, חיינו כולנו. מספיק עם הנקמה – מהבוקר, ישראל חייבת למלא את המילה תקומה בתוכן, לא עוד סיסמה ריקה שמכסה על ניסיונות לשכתב את ההיסטוריה.

הדס קלדרון היא אמם של סהר וארז שנחטפו לעזה ושוחררו, אביהם עופר עדיין חטוף. אמה ואחייניתה נרצחו בטבח 7 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר