רס"מ אדיר קדוש הובא למנוחות: "בחייך ובמותך הצלת הרבה אנשים"

מאות שוטרים ובראשם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דני לוי, מכרים ובהם בני משפחתו ליוו את קדוש בדרכו האחרונה בחלקה הצבאית בבית העלמין בחולון • טלי, אימו ספדה בדמעות: "אני בחלום רע, אתה כל עולמי, האוויר שאני נושמת האור של עיני" • בן זוגו אדי: "היינו אמורים להנשא ב-11 בנובמבר, להקים משפחה ולהביא ילדים שכל כך רצינו, תחזור בבקשה"

בני משפחתו של רס"מ אדיר קדוש על קברו. צילום: גדעון מרקוביץ'

הלוויתו של שוטר אגף התנועה רס"מ אדיר קדוש ז"ל שנרצח בפיגוע היום סמוך למחלף יבנה. מאות שוטרים ובראשם מפכ"ל המשטרה רב ניצב דני לוי, מכרים ובהם בני משפחתו מלווים את קדוש בדרכו האחרונה בחלקה הצבאית בבית העלמין בחולון.

ארונו של קדוש נישא אחר כבוד וביגון קודר על ידי שישה מחבריו השוטרים לרחבת ההספדים לקול זעקות השבר של בני משפחתו. לאחר שאת ארונו כיסו רגבי העפר ספדו לו מכריו ובני משפחתו לא לפני הודעה שקיבלו משתתפי הללויה כיצד עליהם להתנהג במקרה של אזעקת אמת.

"שוטר מסור וחייכן, תמיד היה נכון להושיט יד לחבריו"

אימו טלי קדוש: "אדיר אהוב ליבי, חיים של אמא לא מאמינה שהלכת לי. אני בחלום רע, אתה כל עולמי, האוויר שאני נושמת האור של עיניי. התחלת שרותך במגב ותמיד הצטיינת וחתרת למגע. בחייך ובמותך הצלת הרבה אנשים. היו לך המון חלומות להגשים היינו יומיים ביחד בכיפור ועכשיו ממת מות גיבורים אני אוהבת אותך, תשמור עליי, תשמור על כל משפחתך בן אהוב שלי בלב".

"תשמור עליי, תשמור על כל משפחתך בן אהוב שלי", צילום: גדעון מרקוביץ'

אחיו דוד: "כל החיים היית גיבור. רק תשמור על כולנו. הארגון הפסיד. אבדה של מי שהקדיש את המשפחה שלו למשטרה. צריך להיות אנדרטה בכניסה לבסיס שלך שיידעו מה זה שוטר".

ארוסו, אדי: "אין לי מושג איך להתחיל. המסע שלנו התחיל לפני שש שנים והיינו אמורים להנשא ב-11 בנובמבר להקים משפחה ולהביא ילדים שכל כך רצינו. תמיד ביקשת שלא אדאג. אדיר שלי אתה גיבור שלי גיבור של כולנו. בחרת להשאיר אותי לבד. תחזור בבקשה".

אדי לוי: " היינו אמורים להקים משפחה ולהביא ילדים שכל כך רצינו", צילום: גדעון מרקוביץ'

"היה אמור לצאת לקורס קצינים, היה מודע לסכנות אך לא נרתע"

המפכ"ל דני לוי: "הבוקר נדחפנו שוב למציאות הקשה והכואבת. פיגוע טרור אכזרי נוסף. אדיר הגיע לזירה ומצא את מותו ומספר אזרחים נפצעו. נחישותו מנע הרג רב. מפקדיו וחבריו מספרים על שוטר מסור וחייכן שתמיד היה נכון להושיט יד לחבריו. בדצמבר הוא אמור היה לצאת לקורס קצינים, הוא היה מודע לסכנות אך לא נרתע. הפיגועים לא ירתיעו את ידנו, נעשה הכל כדי להגן על אזרחי ישראל
נמשיך לעמוד זקופים מול כל איום״. את דבריו סיים המפכ"ל בהצדעה.

השר בן גביר ספד: "אדיר הגיבור. נרצחת בידי מחבל בן עוולה. אנחנו כואבים את האובדן אבל נושאים בליבנו גאווה שזה שוטר במשטרת ישראל דוגמה מופת וסמל למצוינות. אני קורא מכאן לראש הממשלה לקדם את חוקי עונש המוות למחבלים. נמשיך להיאבק בטרטר ללא פשרות. המחבל נוטרל על ידי אזרח אמיץ שקיבל רק השנה נשק ומנע מסע הרג. אמשיך לקדם את הרפורמה לכלי יריה. נשק מציל חיים. אדיר היה גיבור במותו הציל עשרות אנשים".

השר בן גביר ואדי לוי, ארוסו של אדיר בלוויה, צילום: גדעון מרקוביץ'

המחנכת של אדיר מהתיכון ספדה: "חינכתי אותו ארבע שנים. אהב לתרום לצחוק היה ילד שכולו נשמה הלב של הכיתה. לאחרונה סיפר לי על אהובו. דיבר על הרצון שלו להתחיל בפונדקאות רק אתמול שלח לי הזמנה לחתונה״. המחנכת הקריאה מכתב שכתב אדיר כשהיה בכיתה י״ב שבו כבר אז ניבא כי ישרת במשטרה.

את מסע הלוויה חתם ירי כבוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר