מי זאת אנה ברנשטיין מרמת גן – ואיך הפכה מדוגמנית למואשמת בסיוע לאיראן?

אנה ברנשטיין, דוגמנית ומשפיענית רשת, נעצרה עם בן זוגה בחשד להקמת תשתית טרור • השניים פעלו לכאורה בהנחיית גורם איראני לביצוע פעולות חבלה ברחבי הארץ • ולדיסלב ויקטורסון, בן זוגה, חשוד שהסכים גם לחיסול ולביצוע עבירות חמורות נוספות • עו"ד יגאל דותן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשם: "נראה שמדובר בתיק הרבה פחות חמור ממה שמתואר בתקשורת"

אנה ברנשטיין. צילום: עמוד האינסטגרם

להמציא את אנה: אנה ברנשטיין, בת 18, היא דוגמנית בסוכנות "אימג'", משפיענית רשת ומתעמלת אומנותית – אך גם בת זוגו של ולדיסלב ויקטורסון, תושב רמת גן בן 30, שנעצר בשבוע האחרון בחשד לפעולה להקמת תשתית טרור בארץ.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎анькá!‎‏ (@‏‎wwichbladess‎‏)‎‏

לאחר פעילות סיכול משולבת של שירות הביטחון, פורסם אמש (שני), על סמך חקירתם של השניים, כי החל מחודש אוגוסט האחרון, עמד ולדיסלב בקשר ברשתות החברתיות עם גורם בשם "Mari Hossi" בשפה העברית. במסגרת התקשרות זו, ביצע ולדיסלב, לכאורה בהנחיית הגורם האיראני, משימות שונות כמו ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, הטמנת כספים ושריפת רכבים באזור פארק הירקון בתל אביב.

ולדיסלב ויקטורסון, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך, התבקש ולדיסלב לחבל בתשתיות תקשורת ובכספומטים בארץ, ואף להצית יערות. חלק מהמשימות תועדו, והתקבל תשלום של למעלה מ-5,000 דולרים עבורן. על פי ממצאי החקירה, ולדיסלב אף הסכים לביצוע משימה של חיסול אישיות בישראל ולהשלכת רימון לעבר בית. בהתאם לכך, הוא פעל להשגת אמצעי לחימה, בהם רובה צלפים, אקדחים ורימוני רסס.

לטובת ביצוע משימותיו הרבות, ולדיסלב גייס לכאורה שני אזרחים נוספים, ביניהם גם בת זוגו אנה ברנשטיין, תושבת רמת גן, אשר לקחה חלק בביצוען של חלק מהמשימות. ולדיסלב התבקש גם לאתר דרי רחוב לשם גיוסם למשימות נוספות ולצלם מפגינים במהלך מחאות בארץ. ביום מעצרם, הזוג שהה במלון סיטי טאוור ברמת גן, ונעצר לאור יום.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎анькá!‎‏ (@‏‎wwichbladess‎‏)‎‏


מתוך ממצאי החקירה עולה כי הזוג קיבל לאורך הדרך משימות מהמפעיל האיראני: בתחילה, נדרשו לרסס את הכיתוב "ביבי היטלר" ולשרוף רכבים, לכאורה על מנת לבדוק את מידת רצינותם. בכיר במשטרה ציין כי השניים לא הסתפקו רק במשימות מבחן אלא ביצעו גם משימות שגרמו לנזק משמעותי. המשימה האחרונה הייתה, לכאורה, חיסול אדם שזהותו טרם ידועה. ולדיסלב הסכים לכך, אך יומיים קודם לכן נעצר.

בת זוג נורמטיבית שהופכת למשתפת פעולה עם טרור
אנה ברנשטיין, בת 18 מפתח תקווה, מחזיקה בקהל עוקבים של למעלה מ-16 אלף ברשת האינסטגרם. בעמוד האינסטגרם שלה, היא נוהגת להעלות תכנים תחת כיתוב ברוסית, במקביל לקטעי סטורי "היילייטס" – חלקם בעלי אופי ברוטלי ומיני.

ברנשטיין סמוך לקברו של יצחק רבין ז"ל,

בפוסט שפרסמה בשנה שעברה על רקע קברו של יצחק רבין, כתבה ברוסית על חוויות קשות שעברה, כולל סבל מבריונות על רקע משקל. בנוסף, היא סיפרה על סבתה שחלתה בסרטן במשך 12 שנה וחשפה כי היא הייתה זו שגידלה אותה.

התכתבות של אנה ברנשטיין, צילום: ללא קרדיט

בביתו של ולדיסלב ניתן למצוא קישור לעמוד עם מסרים שנויים במחלוקת. בנוסף, פורסמו תמונות פרובוקטיביות לצד זוגתו, חלקן עם איפור דם ומראה גותי.

אנה ברנשטיין, צילום: עמוד האינסטגרם

בעמוד הטלגרם שאותו מנהלת אנה, היא מתייחסת לנושא האנורקסיה. היא מתארת כיצד השפעות חברתיות השפיעו על דימוי גופה והובילו להתמכרות לאישורים חיצוניים בנוגע למראה.

הכתובת הייתה על הקיר?
דניאל עמרם, איש תקשורת, פרסם בטוויטר כי הזוג השתתף לכאורה בתיעוד שגרם לסבל לאחרים, כולל פרסום סרטון עם הכלבה שלהם לאחר שנתנו לה עוגיות חשיש. "מדהים שכל זה לא הספיק כדי לעצור אותם," כתב עמרם, "הם נעצרו לאחר שנחשפו משתפים פעולה עם איראן בהקמת תא טרור."

עו"ד יגאל דותן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשם בריגול: ״אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי, טרם קיבלנו את חומרי החקירה. יחד עם זאת, כבר בשלב זה נראה שמדובר בתיק הרבה פחות חמור ממה שמתואר בתקשורת. מדובר בצעיר שעל פי הנטען , מרבית המעשים המיוחסים לו הם דיבורים בעלמא. כמובן, נדע יותר כשנקבל את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר