תושבי הנגב המערבי פנו לאחרונה לשרת התחבורה, מירי רגב, בדרישה להחזיר לפעילות מיידית את קו הרכבת המחבר בין שדרות לאשקלון. לטענתם, למרות שכ-78% מתושבי העוטף כבר חזרו ליישוביהם, השבתת הקו מונעת מהם לחזור לשגרת חיים תקינה ופוגעת קשות במאמצי השיקום של האזור.
במכתב ששלחו לשרה, מדגישים התושבים כי הרכבת מהווה עורק תחבורה מרכזי המחבר את האזור למרכז הארץ, ומאפשר גישה חיונית למקומות תעסוקה, מוסדות אקדמיים, מרכזי בריאות ופנאי. לדבריהם, היעדר הקו מוביל לעומסי תנועה כבדים, מגביר את ההוצאות האישיות של התושבים ופוגע בקשרים החברתיים והכלכליים שלהם.
"ללא קו רכבת פעיל, קשה לתושבי העוטף לנהל חיים תקינים ולהתנהל בצורה יעילה," נכתב במכתב. "ללא קו רכבת פעיל לא באמת יהיה ניתן לשקם ולהצמיח את העוטף כך שיהפוך להיות לבטוח ומשגשג".
אהד כהן, מנכ"ל עתיד לעוטף, הגיב: "הרכבת בנגב המערבי איננה רק כלי תחבורה פשוט – היא עורק חיים עבור תושבי העוטף. כל יום שהרכבת לא פועלת הוא יום שבו תושבי העוטף נאבקים על היכולת לשמור על שגרת חיים תקינה. הפעלת קו הרכבת איננה רק שאלה של נוחות, אלא קריטית לשיקום הכלכלי והחברתי של האזור. סגירתה בשנה האחרונה הובילה לפגיעה הקשה בפרנסה, בנגישות לשירותי בריאות חיוניים ובקשרים החברתיים והמשפחתיים, של רבים מתושבי העוטף".
כהן הוסיף: "אנחנו מבקשים מהשרה מירי רגב וממשרד התחבורה להציב את הנושא בראש סדר העדיפויות ולפעול להשבת הקו בהקדם האפשרי. ללא הפעלה מיידית של קו הרכבת של הנגב מערבי, לא ניתן יהיה להשיב את החיים למסלולם, ולמעשה, תהליך השיקום כולו ייעצר. תושבי העוטף אינם צריכים להתמודד עם עוד מכשולים – הם זקוקים לתמיכה ולפתיחת קו הרכבת באופן מידי".
במשרד התחבורה אומרים כי ״רכבת ישראל מבקשת כבר זמן רב להפעיל את הקו, אלא שפיקוד העורף לא מאפשר את ההפעלה עד לביצוע מיגון מפני טילים. שר האוצר הבהיר פומבית שהוא מתנגד עקרונית למיגון. ככל שזה תלוי בנו, הרכבת תופעל מיידית״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו