חברי קיבוץ בארי החליטו: נציין את יום האבל הלאומי לטבח ב-7 באוקטובר ולא בתאריך אחר

למרות החלטת הממשלה לציין את יום השנה לטבח בשבת השחורה בכ"ה בתשרי, קהילת הקיבוץ הודיעה כי לא תקיים אירועי זיכרון נוספים ביום זה • "בשבוע שעבר ציינו בבארי את יום השנה לטבח בטקס מכובד ועצוב מאוד, אנחנו לא רואים שום סיבה לציין שוב בשנה זו את היום הנורא בטקסים נוספים", נמסר מדוברות הקיבוץ • "אנו מבקשים לציין את יום האבל הלאומי בתאריך 7.10 עצמו, ולא להסתמך על תאריך עברי, ונבקש מהממשלה להיות קשובה לכך"

עצרת למען החטופים בבארי. צילום: לירון מולדובן

בעקבות החלטת הממשלה לקבוע יום אבל ממלכתי לטבח 7 באוקטובר בכ"ה בתשרי (27 באוקטובר), הודיעו חברי קיבוץ בארי כי הם יציינו את יום האבל הלאומי לטבח ב-7.10 ולא בתאריך אחר.

טקס יום השנה לטבח בבארי, צילום: לירון מולדובן

"אנחנו עדיין מעבירים את מתינו לקבורה באדמת בארי, אנחנו עדיין פועלים ללא לאות בניסיון להחזיר את חטופינו", נמסר מדוברות הקיבוץ. "בשבוע שעבר ציינו בבארי את יום השנה לטבח בטקס מכובד ועצוב מאוד. התקיים גם טקס לאומי וטקס ממלכתי. אנחנו בקיבוץ בארי לא רואים שום סיבה לציין שוב בשנה זו את היום הנורא בטקסים נוספים".

"לגבי שנה הבאה והלאה - אם לא ניתן לקיים את יום האבל במועד העברי בו התבצע הטבח, חג שמחת תורה, צריך לציינו בתאריך הלועזי, 7.10", נמסר עוד מקהילת בארי. "ציון יום אבל בתאריך עברי שלא מייצג דבר נראה לנו לא רלוונטי וחוטא למטרה. ולכן אנו מבקשים לציין את יום האבל הלאומי בתאריך 7.10 עצמו, ולא להסתמך על תאריך עברי, ונבקש מהממשלה להיות קשובה לכך.

הטקס של קהילת קיבוץ בארי, צילום: ללא קרדיט

"עבורנו, שספגנו על בשרנו ונפשותינו את הנורא מכל, שאיבדנו כלכך הרבה ביום המקולל הזה - לעד הוא ישאר יום מקולל והוא היום בו נתאבל ביתר שאת משאר ימי השנה, הקשים לנו גם כן, עדיין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר