"הבנו שאתה התקומה שלנו, הנצחון שלנו": סמ"ר איתי פוגל ז"ל הובא למנוחות

הלוויתו של סמ"ר איתי פוגל, שנפל בקרב בדרום הרצועה התקיימה בבית העלמין הצבאי ביקיר, שם התגורר • הוא הותיר אחריו שני הורים וארבעה אחים • ערן, אח של איתי: "אני מקווה שאתה ליד השם ואומר לו שאנחנו, עם ישראל, סבלנו מספיק במלחמה הזאת ושהגיע הזמן לסיים - ושאתה צריך להיות הנופל האחרון" • רב הישוב: "הארי שבחבורה, כל השאיפות שלו בחיים היה לעשות טוב לעם ישראל"

סמ"ר איתי פוגל. צילום: דובר צה"ל

סמ"ר איתי פוגל מיקיר, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה הובא היום (ראשון) למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי ביקיר. הוא הותיר אחריו שני הורים וארבעה אחים.

איתי בן 22 היה מפקד טנק בגדוד 46, עוצבת "עקבות הברזל" (401). בן דודו אלקנה נבון נפל רק לפני מספר שבועות בפעולה בג'נין.

יעל ויואב, הוריו של איתי, ספדו לו בכאב. יעל, אימו: "איתי, תותי, ילד מתוק ואהוב שלנו, נולדת ביום השואה ואנחנו חגגנו את הברית שלך ביום הזיכרון, בתקופה של מלחמה. מצאנו את עצמנו מתלבטים איך אפשר לחגוג ברית ביום הזיכרון. סבא רבא שלך היה זה שהאיר את עינינו וגרם לנו להבין את העוצמה שבך - אתה מסמל את הגבורה, הוא אמר. הבנו שאתה התקומה שלנו, הנצחון שלנו. סבא שמואל היה ניצול שואה שברח מהתופת ובידיו רק הטלית והתפילין. אתה, איתי, מסמל את ההמשכיות, דור חדש, נבון, שממשיך את החיים, האמונה והתקווה".  

"אתה ילד שמסמל כל כך הרבה, יפה מבפנים וגם בחוץ. בכור אמיתי, כל כך דאגת לי. עשינו כל מה שיכולנו כדי להיות הורים ראויים לך ולאחים שלך. זכינו להיות יחד שלושה ימים רצופים בראש השנה. תודה שהיית שלנו. היית ותישאר בן, אח, וחבר. איתי, תותי, שמור על עצמך שם למעלה, אוהבים אותך הכי בעולם, אבא ואמא".

ערן, אח של איתי ספד לו: "איתי, אין לי מילים שיכולות להסביר איך אני מרגיש עכשיו. לא האמנתי שאיבדתי את אלקנה בן דודנו שהיה איתנו מגיל אפס, ועכשיו איבדתי אותך ולא תהיה איתי יותר. לא היה בן אדם כמוך לעולם, וגם לא יהיה, אין דבר כזה להיות כמוך. אני מקווה שאתה ליד השם ואומר לו שאנחנו, עם ישראל, סבלנו מספיק במלחמה הזאת ושהגיע הזמן לסיים, ושאתה צריך להיות הנופל האחרון. בבקשה תגיד לסבתא חיה שהיא יכולה להיות גאה בי, שאני חייל צה"ל כמו שהיא רצתה. בבקשה תשמור עליי, על האחים, על אבא ואמא, הדודים, וכל עם ישראל, העם היהודי בארץ ובעולם. איתי אחי הגדול, אין דבר כזה חיים בלעדיך, אני מצדיע לך כל בוקר כשאני מול דגל ישראל, אותו כל כך אהבת".

אבישי, אח של איתי: "איתי, אני באמת הערכתי אותך לא נכון. רק בשנים האחרונות התחלתי לראות אותך בתור מודל לחיקוי, ועכשו אני רואה את זה הרבה יותר מתמיד. אני לא מאמין שרק בראש השנה דיברת איתי על ההמשך שלי ונתת לי עצות לצבא, אפילו דחפת אותי לנסות למצוא שידוך. אני עדיין רוצה לשמוע עצות וסיפורים מעזה, ועכשיו אני לא יודע איך אני יכול להסתדר. אני לא אתן לזה להפיל אותי, מכאן זה רק תקומה. אני אזכור אותך ורק בגללך אמשיך לצעוד ולפעול. איתי, אתה היית בן אדם כל כך טוב, ואני מודה להשם שהוא זיכה אותי באח נדיר שכמוך. מצדיע לך".

מוקדם יותר, רב הישוב יקיר, הרב אהרון כהן ספד לו: "הארי שבחבורה, בחור מלא באהבת ישראל, מלא בתורה, מלא בגבורה, כל השאיפות שלו בחיים היו לעשות טוב לעם ישראל ותורת ישראל".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: " איתי היה אדם ערכי, מפאר גידולי הנוער של השומרון, מתנדב, מסור, ואכפתי. מחבקים את המשפחה ואת הישוב יקיר שסופג אבדה שניה במלחמה הקשה הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר