"היה בום והתברר שהנפילה הייתה פה": תיעוד ההרס מהכטב"ם בדיור המוגן בהרצליה

בדירה שנפגעה מתגוררת קשישה, שלמרבה המזל יצאה, כמו שאר הדיירים בדיור המוגן, אל המרחב הקומתי ולא נפגעה • מנהלת המוסד: "אלו דיירים שעברו לא מעט בחייהם וחלקם ניצולי שואה, אז הם יודעים לשים את הדברים בפרופורציות"

ההרס בדירה בהרצליה. צילום: ללא

הכטב"ם שחדר מלבנון לישראל בערב יום הכיפורים, ופגע בדירה בדיור המוגן "בית יוליאנה" שבהרצליה, זרע הרס רב במקום.

בדירה שנפגעה מתגוררת קשישה, שלמרבה המזל יצאה, כמו שאר הדיירים בדיור המוגן, אל המרחב המוגן הקומתי ולא נפגעה. הכטב"ם פער חור גדול  בדירה, שכוסה בדגל ישראל. בעקבות הפגיעה התפשטה שריפה בדירה, אך כוחות vכבאות וגם הספרינקלים בדירה כיבו אותה במהירות.

הפגיעה בדירה בהרצליה, צילום: ללא

איריס פרידמן מנהלת הדיור המוגן סיפרה: "אתמול בשעה 21:55 היתה אזעקה והדיירים יצאו לממ"קים - מרחב קומתי מוגן. יש להם פחות מדקה וחצי להגיע. הייתה פגיעה ישירה של כטב"ם בדירה. פרצה שריפה, והספרינקלים התחילו לעבוד וסייעו בכיבויה. חלקקים נפלו למטה לחניה אבל גם הם כובו מהר. לשמחתנו לא היה שום נזק בנפש. הדיירת שגרה בדירה שנפגעה ניצלה כי היא יצאה למרחב המוגן, וכך גם כל הדיירים שלנו. לאחר הפגיעה הגיעו לכאן הצוות הרפואי שלנו ועובדות סוציאליות. הגיעו גם כל כוחות הביטחון, כולל נציגים של משרד הרווחה, של משרד הבריאות ומהנדס העיר שבדק את המבנה ואישר להחזיר לדירות את רוב הדיירים שלנו".

הדירה שנפגעה בהרצליה, צילום: ללא

היא הוסיפה: "הייתה פה משמעת והיה לנו מזל בחוסר המזל. היה קצת הלם, אבל אלו דיירים שעברו לא מעט בחייהם וחלקם ניצולי שואה, אז הם יודעים לשים את הדברים בפרופורציות. יש לנו מערך סוציאלי בבית למי שצריך עזרה. אני משערת שתוך כמה ימים הכל יחזור לשגרה".

ליז, דיירת במקום, סיפרה: "שמענו אזעקה והלכנו למרחב המוגן בקומה. היה בום ולאט לאט התברר שהנפילה היתה פה. הטלפונים הפסיקו לעבוד ואנשים נלחצו מזה. מייד באו מנהלי המקום, הרופא והעובדת הסוציאלית והרגשנו שדואגים לנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר