"צעדת זעם" בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים: "מספירה של ימים וחודשים לספירה של שנים"

מאות בני אדם, בהם משפחות חטופים, השתתפו בצעדה שיצאה מכיכר הבימה בתל אביב לעבר דרך בגין • שאול לוי, סבה של החטופה נעמה לוי: "כל יום אני נחרד מהמחשבה שנתניהו לא רוצה לסיים את הסיפור" • אסתר בוכשטב, אימו של יגב שנחטף וגופתו חולצה מהרצועה: "עלינו לעשות הכול כדי שהחטופים יחזרו אלינו - החיים לשיקום והמתים לקבורה"

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים. צילום: קוקו

מאות בני אדם, בהם משפחות חטופים, השתתפו הערב (חמישי) ב"צעדת זעם" שיצאה מכיכר הבימה בתל אביב לעבר דרך בגין, בקריאה לשחרור החטופים. המוחים מסרו כי "שנה של הפקרה - אין תקומה בלי עסקה".

צעדת משפחת החטופים בהובלת מחאת הנשים // קרדיט: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים, צילום: קוקו

מחאת הנשים, מארגנות הצעדה, מסרו: "השבוע ציינו שנה להפקרתם של 101 חטופות וחטופים בשבי החמאס. בלתי נתפס שעברנו מספירה של ימים וחודשים לספירה של שנים. בזמן שיותר מ-100 חטופים נמקים במנהרות בעזה, ראש הממשלה מנסה לשכתב את ההיסטוריה, ובציניות מחרידה ב-7 באוקטובר פוצח בספין 'מלחמת התקומה'. הקבינט שמתכנס הערב צריך להתעסק בדבר אחד בלבד - עסקת חטופים. ל-101 חטופים אין זמן למלחמה עם איראן. עסקה - עכשיו!"

בין המשתתפים: משפחתה של נעמה לוי, יפעת זיילר - בת דודה של שירי ביבס, משפחתה של כרמל גת ז"ל, יעל אור - בת דודה של דרור אור ז"ל, אפרת מצ'יקווה - אחיינית של גדי מוזס, אסתר בוכשטב - אמא של יגב בוכשטב ז"ל, דלית קצנלבוגן - בת דודה של אלעד קציר ז"ל, יפעת קלדרון - בת דוד של עופר קלדרון.

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים, צילום: קוקו

אסתר בוכשטב, אימו של יגב שנחטף וגופתו חולצה מהרצועה, מסרה: "יגב נחטף ב-7 באוקטובר חי, ונרצח בשבי חמאס. אני כבר לא משפחה של חטוף, אבל אני חלק מהמדינה ויש לי אחריות כלפי החטופים. אני כאן, כי אותי חינכו לערבות הדדית לאחריות אזרחית כלפי החברים שלי, אחריות שמנהיגי המדינה לא לוקחים על עצמם. מנהיגים שכשלו ב-7 באוקטובר וממשיכים להיכשל. החטופים נמקים במנהרות, נרצחים, והם ממשיכים להתעסק בפוליטיקה זולה".

אסתר קראה לראש הממשלה נתניהו לקחת אחריות ואמרה לדרג המדיני: "אם אין לכם יכולת ופתרון להשבתם, תהיו ישרים עם הציבור, קומו, וותרו על תפקידכם, והעבירו לאחרים. לחטופים אין זמן. איבדנו את בננו בגלל הזלזול בחיי החטופים. אין לנו זמן. יש לנו מחוייבות. אנחנו צריכים עכשיו לצעוק עבורם, חייבים לעשות הכל כדי שהחטופים החיים והנרצחים ישובו אלינו".

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים, צילום: קוקו

שניר דן, דוד של כרמל גת ז״ל, נאם הערב ואמר: "כרמל גת, האחיינית האהובה שלנו, נלחמה בשביל לשרוד, עשתה הכל כדי להישאר בחיים ונרצחה. היא ציפתה שממשלת ישראל תעשה הכל כדי להחזירה כמה שיותר מהר הביתה. זה הסכם לא כתוב, חוזה בין המדינה לאזרחיה. החוזה הופר והיא שילמה בחייה. החטופים ממלאים את חלקם בהסכם, אך נבגדים בידי ממשלה אטומה ומושחתת. כרמל נרצחה בשם פוליטיקה זולה, על יד אנשים רעים".

שאול לוי, סבא של נעמה לוי, דיבר הערב וקרא להחליף את ההנהגה הפוליטית והביטחונית ולהקדים את הבחירות. בנוסף הוא תקף את נתניהו על התנהלותו האחרונה. "התשובה כבר מהדהדת בין שרי הממשלה: תוקם ועדת חקירה ממשלתית ולא ממלכתית. מדוע? כי נתניהו רועד מפחד שיוציאו נגדו צווי מעצר מבית הדין בהאג. במה עוסק ראש הממשלה? מניפולציות והישרדות. יש ביננו אנשים משכמם ומעלה, אנשים שנשאו בתפקידי מפתח בגופים השלטוניים במדינה. היכן הם? נושאים נאומים מנוסחים היטב בכיכרות? עד מתי? אדם אחד נוהג בנו כאילו היינו חדלי אישים, ערב רב של חסרי בינה ודעת. אדם אחד מחליט מתי ייסעו לקטאר, מי ייסע לקטאר, מה מותר יהיה לומר בקטאר.

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים, צילום: קוקו

"איבדתי אמון במנהיגים ובעומד בראשם. אני רוצה בהחלפתם. ראש הממשלה נצרב לדיראון עולם בהיסטוריה של עמנו, ושמו ימחה לעולמי עלמיא, אבל קודם עליו להציל את מי שנותר מבין החטופים, החיים והמתים. זו חובתו העליונה. נתניהו הפקיר אותם ב-7 באוקטובר וממשיך להפקיר אותם גם עכשיו.

"קיימת הסכמה גורפת בציבור הישראלי כי לא יהיה סיום למלחמה ללא השבתם של כל החטופים. אין אדם בחברה הישראלית שאין לו קשר משפחתי או חברי למישהו מ-1,400 הנרצחים, להרוגים או לחטופים. לא תהיה לנו תקומה עד שנסיר את העננה הכבדה הרובצת מעל ראשינו, ונציל את כל החטופים. אני חש רגשות אשמה נוראה כלפי נעמה נכדתי. ואני זועק: לא בגדתי בך! כמעט שנה אני מסתובב כארי בסוגר ולא יודע את נפשי מרוב חרדה. שואל את עצמי למה אינני מצליח להגיע אלייך ולהציל אותך".

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים, צילום: קוקו



"את נמקה ומאבדת תקווה, מושפלת במאורות החמאס ועוברת בגופך ובנפשך מעשי זוועה. נעמה נכדתי, יש בה חוסן פיזי והיא חזקה מנטלית. ואני שואל את עצמי האם נותרו בה הכוחות הדרושים להתמודד עם הזוועות שהיא וחברותיה עוברות?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר